Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

tråden fra det gamle forum del IX

Redigeret 5 juli, 2008, 05:12 i Lichen Sclerosus
fortsat:
er der mon nogle andre der har samme tanker? JEg "tør" selvfølgelig nok ikke "bare lade stå til", da der jo er en risiko for hudkræft, som jeg ikke vil provokere, men tanken er der... Jeg tror jeg har haft LS siden omkring 25-års alderen - hvor gamle/unge er I andre, og er der andre der har fået det konstateret så tidligt?
Hilsner fra EM

Forfatter: gæst - DATO: 30. JAN.

UPS - glemte også at skrive, at jeg har fået konstateret forhøjet stofskifte og struma for godt et år siden, og jeg mener at kunne huske at have set et eller andet sted, at der kunne være sammenhæng mellem LS og skjoldbrugskirtlen (struma/stofskifte) - mon der er andre der har samme "forbindelse"=
Igen hilsen EM

Forfatter: gæst - DATO: 31. JAN.

hænger mange autoimmune sygdomme sanmmen, og det er ikke usædvanligt, at man kan have flere samtidig. Jeg har selv endo, for højt stofskifte og eksem.

Forfatter: gæst - DATO: 31. JAN.

Ja, man kan vist få LS i alle aldre, men afhængig af hvor gammel man er når symptomerne viser sig går der kortere eller længere tid inden diagnosen stilles. Når man er ung vil det til at begynde med blive slået hen som eks. svamp, herpes, infektion, vulvodyni, og når man er lidt ældre vil det blive betragtet som noget med tørre slimhinder, overgangsalder, blærebetændelse. Jeg tror alligevel, at fælles for alle som har skrevet her er, at det har taget rigtig lang tid at finde ud af hvad man fejler.
Jeg har i lighed med dig forsøgt mig uden Dermovat, da jeg naturligvis har de samme gener og bekymringer, men det går slet ikke. Så er jeg ved at gå til af svie, kløe, brænden, stikken og alle mulige andre lede smerter. Efter et råd fra en anden her på siden er jeg nu i behandling med Locoid salve x 2 ugentlig og Essexcreme daglig. Det er ikke nær så skrapt og fungere godt.
Selv har jeg også struma, fik det konstateret ca. 7 år før LS, så ja, der er en sammenhæng. Begge dele er jo autoimmune sygdomme.
Og til sidst lige for en ordens skyld: det hedder skjolbruskkirtel.... :-)

Mange hilsner AH

Forfatter: pigen 23 - DATO: 05. FEB.

hej
hvor der det dejligt og se at jeg ikke er den eneste der går rundt med denne forfærdelige sydom!
jeg selv er 23 og fik diagnosen i foråret, men har haft sygdommen i 8 år ca.

Gennem årene blev jeg ved med og henvende mig til min læge med vedværende kløe forneden, som konstant var ved og tage livet af mig.
Gang på gang fik jeg bare stukket en recept i hånden mod svamp, dette virkede desværre ikke.

Så fik jeg efter nogle år en henvisning til en gynækolog, men ikke kunne forklare hvad det var da jeg ikke havde svamp. (det vidste en biopsi) så jeg skulle bare smøre med vaseline så skulle det nok gå over.
dette skete selvfølgelig ikke.
Og så begyndte jeg jo og tro at det bare var mig der var noget galt med, ingen læger kunne hjælpe eller fortælle hvad det var. øv øv.

I december 05 får vi så vores søn, han bliver født på normal vis, men min jordemor fortæller mig så at hun kan se hvide afkalkninger på mine læber, dette tænker jeg ikke videre da hun ikke går nærmere ind på.

men jeg skifter så læge efter jeg har fået min søn pga samarbejds problemer med min tidligere læge.

jeg tager endnu engang mit lille problem op sammen med min læge. jeg vælger så og bruge min læges kollega da det er en dame.
Jeg synes jo det er et lidt pinligt emne.
Ingen ting og gøre var svaret igen.......

I foråret får jeg så et forfærdeligt "udbrud" gider ingen steder gå bare være hjemme så jeg kan passe mig selv og klø når det klør.
Tager til lægen, denne gang vælger jeg så den mandlige læge.
YES han kunne sørge give min sygdom et navn, dejligt tænker jeg og regner med jeg får en recept på nogle piller pg så er det hele væk i næste uge.

Jeg får en henvisning til en spec. læge som bekræfter min læges diagnose.
Jeg faldt næsten ned af stolen da hun fortalte om denne sygdom.
den forsvinder jo ikke.
Den skal jeg bare leve med.
Men som jeg kan læse mig frem til er mit tilfælde ikke så slemt, som nogle af i andre.

Så kom i 8 ugers behandling med dermovat 1 gang dagligt. dette hjalp desvære ikke, så den skal jeg fortsætte med 2 gange om ugen.
Samt jeg lige har fået noget kløe stillende til en mindre formue af 700 til en måned.
Men det er godt givet ud hvis det virker, så vil jeg jo lave jubel dans.

Så kender nogle af jer til det produkt der hedder DOXEPIN, min spec læge sagde det var et amerikans produkt. derfor den dyre pris.

Virker dette ikke så bliver jeg henvist til knud Damsgård.


Forfatter: gæst - DATO: 05. FEB.

Ja, stakkels dig. Tænk, at der skal gå så lang tid før man bliver taget alvorligt. Det der med ikke at have lyst til noget, bare være hjemme og klø hvis det klør, kender jeg godt. Det er nok også fordi det er så svært at koncentrere sig om andre ting, når det hele tiden er så ubehageligt forneden.
fortsættes...
Log in eller Registrér for at kommentere.