Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

tråden far det gamle forum del VII

Redigeret 5 juli, 2008, 05:00 i Lichen Sclerosus
fortsat:
Nu er jeg 51 år, har ikke haft behov for at bruge det de sidste 13 år. Nogle dage, specielt ved menstruation kan jeg mærke lidt kløe, men ikke nok til at jeg behøver at smøre noget på.
Det vigtigste er ikke at klø, -undgå stramt tøj. I det hele taget være meget forsigtig med den region.
Dette har været det bedste der er sket for mig, fik et nyt liv efter det.
Det er bare vigtigt at peppermynte olien er en æterisk olie, den anden flaske jeg købte var en anden ren peppermynte olie, den var så stærk, at den fik mig til at danse lambada i 5 minutter. Det svier.!!! Den æteriske brænder også lidt, men det er betydelig mindre, og kun 10-15 sekunder.
Håber det også kan hjælpe jer.

Den Ls frie.

Forfatter: gæst - DATO: 03. JAN.

Hej LS fri

Det lyder jo som et mirakel. Hvem anbefalede denne kur? Jeg har søgt højt og lavt, og ikke fundet noget brugbart, og er ind mellem også ved at blive vanvittig. Kan du have sex uden det gør ondt og sprækker?
Hilsen AH

Forfatter: gæst - DATO: 03. JAN.

Denne kur er neppe skrevet nogen steder, andet end her.
Jeg kan godt have sex uden smerter og kløe, hvilket jeg ikke kunne før.
Passer bare på når min kæreste skal op i mig, huden skal ikke gnides for hårdt, eller have tryk, ellers kan der komme et lille rift, men ikke så meget at det er nødvendigt at behandle, holder mig i ro en dag eller to, så er jeg klar igen. Det sker heldigvis meget sjældent fordi jeg har lært at passe på.
Bare det at være kvit al den kløe er en befrielse, og det ser jo heller ikke særlig godt ud når undelivet er fyldt med hvidt dødt hud. Det har jeg ikke haft siden jeg startede med peppermynteolien. Huden blev hurtig fin igen.
Jeg kan kun anbefale kuren, men om den virker på alle kan jeg ikke love. Den virkede på mig. Nu har jeg kun haft LS på skamlæberne og rundt clitoris, mange er jo hårdere ramt.
Jeg havde ikke sex mens jeg var igang med at behandle huden. Har du store sår vil jeg anbefale at starte med at fortynde peppermynteolien med hvedekimsolie, så den ikke er så stærk.
Håber du kan dette til noget.

den LS frie.

Forfatter: gæst - DATO: 03. JAN

Nej jeg forstår, at der ikke er beskrevet nogen kur nogen steder.... men hvordan fandt du ud af det? Hvem anbefalede det til dig, er det nogen, som også selv har haft succes med kuren eller hvad? Jeg er jo lidt forsigtig i den ende, hvor det i forvejen altid gør ondt, så jeg vil gerne vide hvor du ved det fra.... :-)

Hilsen AH


Forfatter: gæst - DATO: 03. JAN

Kan godt forstå at du er forsigtig, det er et ømt sted. Men prøv dig forsigtigt frem med en tynd blanding i første omgang. Peppermynteolie og borsyreslim er ikke skrappe midler som til eksempel hormonsalve, borsyre bruger man til rensning af skinnebensår.
Jeg havde ikke noget LS oppe i skeden som nogen har, vil IKKE anbefale nogen at smøre det der op, KUN udvendigt.
Er du utryg ved at prøve det skal du lade være, for mange er det bedst at bruge det de kender og det der virker for den enkelte.

LS fri.

Forfatter: gæst - DATO: 04. JAN.

Jeg har ikke noget imod at prøve nyt, bare jeg kender til kilden. Jeg mener, hvem vil ikke gerne være fri for denne lede sygdom hvis det kunne lykkes..? Så jeg spøger dig nu igen: hvor har du fået dette råd fra for mange år siden?
Hilsen AH

Forfatter: gæst - DATO: 04. JAN.

Hvad skulle det ændre? Om jeg fik rådet det ene eller det andet sted, kan jo være ligemeget. Jeg har valgt at fortælle hvilken befrielse kuren var for mig. Om bare én person kunne få glæde af kuren, ja så var det værd at videregive min oplevelse.
Tak for mig.
LS fri.

Forfatter: gæst - DATO: 04. JAN
Endelig et dansk forum om LS :-))
Og hvor trist at læse hvor mange vi er, der ikke er blevet taget seriøst af vores respektive praktiserende læger.
Jeg fik konstateret LS i 1997, og har været påvirket af undersøgelserne lige siden.

Fik taget en biopsi uden bedøvelse af gynækologen, en KVINDE, fik en kort forklaring om lidelsen, som jeg ikke forstod en lyd af, gik derfra med en tube dermovat, som efterfølgende forvandlede mine slimhinder til pergamentpapir.

Jeg besøgte min læge flere gange efter, og klagede over kløen, som var så slem at jeg rev mig til blods om natten, fortalte om min manglende lyst til sex, og når det lykkedes, om mine tørre slimhinder.
Jamen "det var da noget, jeg måtte lære at leve med", og fik stukket en tube Elocon i hånden.
Salven hjalp på de tynde slimhinder, men tog ikke den frygtelige kløe. Siden har jeg sovet dårligt, med utallige opvågninger om natten.
Jeg som før var en seksuel aktiv kvinde, som havde lyster og tog initiativ, blev en "indtørret" sveske :-)der altid var træt, og gik tidligt i seng.
Årene er gået, og jeg har ikke haft en læge til at se på mit underliv siden 1998.
Min kæreste er stadig ved min side( kan læse i jeres indlæg at ikke alle har været lige heldige med det).

Når der så var andre småting med underlivet jaa
Log in eller Registrér for at kommentere.