Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

At kommer tilkræfter efter en lungebetændelse?

Redigeret 27 juli, 2015, 15:57 i Alternativ behandling
Jeg har nu gennemgået to penicillin / antibiotica kure og er træt og slap som en klud.

Først fik jeg Primicillen - 800 mg gange 3, men da jeg bare blev mere og mere syg, måtte jeg til vagtlægen.

Fik så konstateret lungebetændelse og ordineret Flemoxin - 500 mg gange tre, men der var kun 14 tabletter i pakningen.

Min læge har ferie og jeg kan næsten ikke klare at henvende mig til en anden læge nu.

Dette fordi jeg tror, jeg blot burde have det eller andet, til styrkelse af kroppen, men hvad ...?

At gå i helsekostforretningen, uden at vide hvad jeg går efter, er ganske usmart, men måske er der nogen her der kunne guide og vejlede mig om, hvad der kunne være godt ?

Har det lidt sådan - at jeg - når det gælder naturmidler - er mest tryg ved at købe de gammel-kendte midler. - Altså ikke noget der lige kom på markedet indenfor de sidste få' måneder.

Min mave er gået helt istå - så jeg får næsten intet ud af livet ;-) - hvis i forstår.

Glæder mig til at høre fra jer.

Mange hilsener fra Laura.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Laura

    Lungebetændelse kan være sejt at slippe af med, men det kommer helt an på hvilken infektion man har og hvor stærkt dit immunforsvar er. Jeg har selv haft en alvorlig lungebetændelse hvor jeg var indlagt i to uger - og ja - jeg var næsten død af det. Men... jeg kom over det ved hjælp af zoneterapi, udrensning og styrkelse af mit immunforsvar.

    Der er rigtig mange ting du kan gøre, men det vigtigste er nok at du får struktureret forløbet og det kan du få blandt andet hos en biopat men også mange zoneterapeuter kan hjælpe dig godt på vej. Det vil nok være en god idé at finde en der kan vejlede dig i kost, da en forkert kost kan hæmme din fordøjelse og næringsoptag.

    Jeg ved godt at det ikke var så konkret et svar, men det er fordi det er lidt komplekst efter min mening. Du skal også huske at behandlingen ikke erstatter den behandling du får hos lægen, det er et supplement der støtter helingen og gør dig stærkere.

    God bedring!
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Jeg vil foreslå dig at tage rosenrod. Det er et naturlægemiddel, som er godkendt til træthed og rekonvalescens. Du kan f.eks. læse om det her:

    http://www.gigtforeningen.dk/CDB6AEAF-A ... AD31269931

    eller her:

    http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =8/menu=3/

    Jeg tager selv rosenrod mod træthed, der er opstået som følge af, at jeg i årevis (ved jeg nu) har gået med en ubehandlet jernmangel. Fordi jernmanglen havde stået på så længe, fortsatte trætheden, efter at jeg havde fået blodprocenten op. Rosenrod gør, at jeg kan føre et mere normalt liv.

    Du skriver, at du ikke er så meget for at købe et ukendt produkt i en helsekostforretning. Rosenrod er ganske vist forholdsvis nyt på det danske marked, men det har været kendt og brugt i Rusland i århundreder.

    Jeg vil råde dig til at købe det rosenrod-produkt, der hedder Arctic Root, fordi det er standardiseret efter de normer, som forfatteren og psykiateren Richard P. Brown anbefaler i sin bog, ”The Rhodiola Revolution”, og fordi tabletterne kun indeholder 145 mg rosenrod-ekstrakt, hvilket gør det lettere at få en passende dosis.

    Jeg køber Arctic Root i Helsemin. Jeg tager for tiden en halv tablet om dagen. Rosenrod er kendt for at give en smule uro, hvis man tager for meget. Derfor skal man også helst tage dem før klokken 12 middag og helst om morgenen, for ellers kan man få så meget energi, at man ikke kan sove om natten!

    Jeg vil også råde dig til at tage et middel til at genoprette en sund tarmflora i din mave. Sagen er, at antibiotika jo slår både de sygdomsfremkaldende og de sundhedsfremmende bakterier ihjel. Penicillin kan ikke skelne mellem de gode og de onde bakterier. Nu, hvor din lungebetændelse er overstået, skal du derfor sørge for, at de bakterier, der skal holde din fordøjelse og din afføring i orden, kommer igen. Du kan i helsekosten få mælkesyrebakterier, der er beregnet til formålet.

    Er findes også et produkt, der hedder Vita Biosa. Det skulle også være godt til at fremme de gode bakterier. Men jeg har ikke selv brugt det.

    Det er også en god ide at spise surmælksprodukter. Jeg spiser selv et økologisk surmælksprodukt fra Naturmælk, der hedder ABC-kultur. Der er hele 3 sunde bakterier-kulturer i. Jeg putter en masse friske bær ovenpå. Det smager dejligt, og det er jo sæson for bær lige nu.

    God bedring!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    I må meget undskylde at jeg ikke har svaret, men ser ført svarerne til mig nu. - Nu hvor jeg er så træt at jeg ikke kan tænke en klar tanke og ikke formulere det jeg gerne ville.

    Tror det måske skyldes at jeg også skrev under " Vitaminer og mineraler", hvor jeg også fik gode svar.

    Rosenrod....Får først læst link-henvisninger, når jeg er klar i hovedet igen.

    Blev dog lidt betænkelig da du skrev det kunne give uro i kroppen, for det døjer så så meget med i forvejen.

    Et spørgsmål, jeg ikke har fået savr på under emnet" vitaminer og mineraler" er, hvordan jeg får knust hørfrø.

    Har prøvet alverdens ting, men knuse dem, kan jeg ikke.

    Som det fremgår at mit indlæg, kan jeg desværre ikke spise fisk, uanset hvor meget jeg har forsøgt. Måske en af jer - eller en anden kan hjælpe..?

    1000 tak igen for jeres svar.

    Kærlige trætte tanker fra Laura.
  • Indstillinger
    Kære Laura
    Du skal benytte en kaffekværn. Knus den portion du skal bruge ellers kan fedtstofferne blive harske.
    Du kan tørre den af bagefter med et stykke køkkenrulle.
    Det bedste er at blande dem med et surmælksprodukt.
    De skal spises inden for 15 min efter de er knust
    Men man bliver frarådet at spise for mange, fordi der er naturlige giftstoffer i.
    Man kan også købe kapsler med hørfrøolie.
    Rosenrod har jeg læst skulle være godt til at afhjælpe træthed.Jeg kender også en, der tager det.

    Men husk, for lidt og FOR MEGET fordærver alt.






    Gør nu ikke, som en anden jeg kender, der købte en masse af forskellig slags, efter råd hos en behandler. Hun blev så syg.

    Og pengeløs. !!

    Jeg selv har drukket rødbedesaft, fordi det skulle sænke blodtrykket, ha, ikke en smule er det sænket.
    Jeg prøver efter bedste evne at leve nogenlunde sundt, efter at have været ved at blive skør af alle mulige råd.

    Jeg tager omnimin og levertran.
    Hm, ja, jeg bruger rapsolie.

    En ven af familien, som nu er død, købte for 1500 kr og betalte behandleren et tilsvarende antal kr pr gang. Og det er nogle år siden. Var han ikke syg, så blev han syg.
    Den anden jeg fortalte om betalte også mange penge og blev også syg. Hun lever dog endnu. Men er holdt op med at tage alle de forskellige ting.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Jeg tager ikke selv, hverken lægeordineret medicin eller naturmedicin eller kosttilskud uden at have læst om produkterne først. Og man kan ikke nøjes med at læse eller lytte til, hvad lægen eller producenten eller sælgeren siger eller skriver. De fortæller jo kun det, der gavner salgstallene. Selv om en læge ikke tjener på medicinen, er han eller hun normalt heller ikke særlig begejstret for at fortælle om negative virkninger.

    Det er jo rigtigt, som Billedgalleri skriver, at man kan blive syg af at tage en hel masse forskellige slags naturmedicin eller kosttilskud. Men det samme gælder jo lægeordineret medicin. Jeg er flere gange blevet syg af lægeordineret medicin. Det har gjort, at jeg tjekker alting, inden jeg begynder at tage det, og at jeg altid er meget forsigtig.

    Det er heller ikke nogen god ide at begynde at tage flere forskellige slags naturmedicin eller kosttilskud på én gang. For hvis der kommer en virkning – positiv eller negativ – ved man ikke, hvilket af produkterne, der giver virkningen.

    Det er bedre at starte forsigtigt op med én slags. Hvis det går godt, kan man eventuelt senere tilføje en anden slags.

    Jeg forstår godt, at det kan virke lidt afskrækkende, at jeg skrev, at rosenrod kan give uro. Jeg har selv døjet meget med stress og uro, så jeg er også meget følsom over for den slags. Derfor tager jeg kun en halv tablet.

    Jeg synes, at det er en god ide, Laura, at du vil give dig god tid til at sætte dig ind i, hvad rosenrod er, inden du eventuelt køber det.

    Angående hørfrø, så kan jeg godt knuse dem med min Braun stavblender. (Jeg har ikke nogen kaffekværn). Jeg putter frøene i den medfølgende høje målebeholder og dækker med lidt pergamentpapir rundt om stavblenderen, for ellers flyver frøene op og ud af beholderen. Jeg synes, at ABC-kultur fra Naturmælk smager godt med knuste hørfrø og friske bær ovenpå.

    Men for tiden tager jeg nu flydende fiskeolie af mærket Eskimo 3. Både hørfrøolie og fisk og fiskeolie indeholder jo de helbredende omega 3-olier, men de omega 3-olier, der er i fisk er lidt anderledes end dem, der er i hørfrø. Hvis man er sund og rask og ung, skulle kroppen selv kunne lave hørfrøolien om til den slags langkædede olier, der findes i fisk (EPA og DHA), som hjernen har brug for. Men jeg har læst, at det er bedre at få olierne fra fisk, eller i hvert fald skifte lidt, så man nogle gange får dem fra fisk og andre gange fra hørfrø.

    I den helsekost forretning, hvor jeg handler, har de flydende hørfrøolie. Det kan også være en ide, Laura, hvis du fortsat har problemer med at knuse hørfrø. Husk, at hørfrøolie altid skal opbevares i køleskab, også i forretningen.

    Når du ikke spiser fisk, Laura, så får du jo heller ikke de gode D-vitaminer fra fisken. Dem får man jo ikke, hvis man nøjes med olien, uanset om olien er fra fisk eller fra hørfrø. Jeg tror, at der er kolossalt mange, der lider af D-vitamin-mangel.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Redigeret 22 oktober, 2008, 01:48
    Hej kameliadame.
    Hvor har du ret med hensyn til lægeordineret medicin. Jeg bliver så syg af blodtryksmedicin. Jeg får en slags, det kan lige gå, men forsøger jeg med mere bliver jeg syg. Mit blodtryk er for højt og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre. På grund af strejken varer det længe inden jeg skal på sygehuset igen. Gudskelov.
    Jeg prøver at samle mod til at sige STOP.
    De sidste tre år har jeg prøvet alt mellem himmel og jord. Forleden tænkte jeg, at jeg ville måle blodtrykket. Med det samme begyndte jeg at at trække vejret hurtigt. Jeg kan ikke klare medicin, læger og sygehuse mere. Jeg har også tænkt, det er jo ikke SÅ højt, så jeg tror jeg havde bedre af, at falde til ro.
    Så forsøgte jeg rødbedesaft, som jeg skrev, bladselleri, intet virker. Jeg ryger ikke, jeg drikker ikke, jeg er ikke for tyk. Joe, måske et kilo, men lægen siger nej.
    Nåe, jeg ville bare læsse af.



    Læger kan nu godt tjene på medicin. De bliver tilbudt rejser o.s.v.


    Rødbedesaft virker, jeg drak bare for lidt.
  • Indstillinger
    Laura, kære, lad være at skrive så mange forskellige steder. Jeg har svaret dig under "Modne mænd og kvinder". Der har jeg svaret dig om hørfrøkværn.
    Du skal have din mave i orden, det er alfa og omega for at have det godt. Mit bedste råd, og jeg har prøvet meget, jeg er over 70 år og haft forstoppelse hele livet:
    Køb en flaske Masin, kom 17 dråber i et glas vand om aftenen. Så vil du få en fin afføring, lind men ikke for lind, pølseformet ikke sprøjt. Nu kan jeg holde min mave i orden, jeg gør det et par gange om ugen. Og jeg går ingen steder om formiddagen, før jeg har været på DAS. Ellers er det, at man bliver underlig i hovedet.
    Jeg har nogle piller, vist en slags nervepiller, Lexotan 6 mg, som jeg tager af og til, hvis jeg føler mig forvirret. Bare en kvart, det hjælper.
    God bedring.
    mvh
  • Indstillinger
    Hej Kathinga

    Jeg vil stærkt advare mod Lexotan, som er et benzodiazepin. Den slags medicin er skyld i meget dårligdom.

    Nu ved jeg godt, at du kun tager dem en gang imellem, hvis du bliver forvirret, som du skriver. Så det kan der nok ikke ske noget ved. Men jeg er stensikker på, at Lexotan ikke er nogen hjælp, hvis man som Laura har forstoppelse og brug for at komme til kræfter efter en lungebetændelse.

    Du kan f.eks. læse om Lexotan her:

    http://194.255.20.139/Laegemidler/Medic ... spx?id=745

    Og du kan læse om benzodiazepiner i almindelighed her:

    http://www.benzoinfo.dk/

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. Mit bedste bud er, at min bliver mere forvirret og mere træt af Lexotan - man bliver blot mere ligeglad med, at man er det!
  • Indstillinger
    Hej, tak for svar. Nej selvfølgelig hjælper Lexotan ikke Laura med forstoppelse. Men som jeg skrev tager jeg en kvart, som kvikker op.
    Læste lige om alle de bivirkninger, utroligt.
    Når man læser indlægssedlerne ved medicin, så er der taget højde for alt, simpelthen. Også ved tilsyneladende harmløs medicin, så man næsten ikke tør bruge noget som helst. Der er taget højde for alt, vist nok for ikke at pådrage sig erstatningsansvar.
    Interessant.
    I øjeblikket studerer jeg alt, hvad jeg kan finde om kolestorol. Jeg er stoppet med Simvastetin, jeg ville spørge lægen, men så er der ferie 14 dage endnu. Må så se, hvad der sker.
  • Indstillinger
    Jeg har lidt noget af vinterdepression og træthed, så jeg har brugt Artic Root gennem de sidste 3 måneder. Det har hjulpet på humøret, men kan godt mærke at det nogen gange kan give uro, og nu kan jeg ikke sove så godt om natten(vågner mange gange). Var vågen en nat fra kl. 3.00 - 6.00. Jeg tager en tablet om morgenen på 145 mg men er bange for, at det er for meget. Er der andre som har haft samme problem?

    Mvh. ps1234
Log in eller Registrér for at kommentere.