Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

En mailadresse kan kun bruges én gang

Kære brugere,

Der er en af jer, som spøger, hvorvidt man kan bruge den samme mailadresse til flere profiler, så andre i husstanden også kan tilmelde sig. Det er ikke muligt. Det er imidlertid meget nemt at oprette en hotmail eller en gmail, som kan bruges af de øvrige familiemedlemmer.

Bedste hilsner
Netdoktor
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tak for svaret fra ND og fra alle jer andre der har gjort en indsats for at forklare mig det!!!

    Som enhver hvis har forstået efterhånden :-)HAR vi kun denne computer - altså kun een.

    Indenfor en overskuelig fremtid, vil vi få besøg at een som kan hjælpe os, så indtil da, klarer vi os med det vi kan finde ud af.

    Jeg er den "klogeste" på at bruge nettet her i huset og som i så kan regne ud, står det grelt til.

    Særlig kan i regne det ud, når jeg fortæller, at henvise til et link eller indsætte en tekst o.lign - aner jeg ikke hvordan jeg gør. Plus alt det andet, jeg heller ikke kan finde ud af.

    Selv synes jeg - jeg i forvejen fylder for meget i debatterne og har derfor sagt til mine nære og kære, at de ikke skal skrive i mit navn.

    Som enhver kan se - HAR jeg skrevet mange indlæg og tænker, at andre også skal kunne komme til orde. - Altså forsøger jeg at være - bare lidt - tilbageholdende.

    Mange sommerhilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Kære Laura

    Godt at der kom et svar direkte fra Netdoktor.

    I kan altså godt oprette en mailadresse til din mand i f.eks. www.hotmail.dk og det behøver I ikke flere computere til.

    Vi kan jo ikke alle være lige skrappe til alting, så at din viden indenfor computere begrænser sig til at bruge den (når det virker), er der jo ikke noget galt i. Det kan læres, hvis man er interesseret.

    Men lige det vigtigste, jeg ville kommentere. Jeg er ikke helt oppe på siden af dig med antallet af indlæg endnu, men det snærper da derhen ad :-)
    Jeg er med tiden nået frem til, at man fylder det, man fylder og fordi nogen måske fylder meget i debatten, så forhindrer man jo ikke andre i at komme til orde af den grund.
    Jeg mener, at der er plads til os alle sammen og med det nye system med at logge sig ind, kan andre ovenikøbet på forhånd se, hvem der har skrevet, så hvis der er nogen, der ikke gider at læse flere indlæg af f.eks. os to, så kan de jo bare lade være med at læse dem.
    Så min opfordring til dig er, at du skal give dig selv lov til at fylde præcist så meget, som du har brug for og lyst til at fylde. Ligesom alle andre :-)

    Også mange sommerhilsner til dig
    fra Helene
  • Indstillinger
    Tak for din opmuntring, Helene. - Som ND skrev, kan der være mange grunde til, at nogen holder sig tilbage for at skrive.

    Alle deres agumenter, tror jeg er helt rigtige og NU har jeg lige taget en ny beslutning:

    Jeg tør godt, at være den første, der skriver et indlæg og bringe nye emner på bane ;-)

    Netdoktor nævner sommertiden, men vi skal jo ikke alle sammen på sommerferie. - Vi skal f.eks ikke, da priserne er vel høje for os som pensionister, lige nu.

    Nogle er syge eller har syddom i familien, som gør, at de ikke kan komme på sommerferie. Den gruppe tilhører vi også, idet vi har 3 syge familiemedlemmer, at tænke på.

    For de syge - de svage og andre, der af forskellige grunde må blive hjemme, er Netdoktot debatterne måske lige hvad der kan være brug for.

    Frit at kunne drøfte sine problemer, glæder, sorger, dele viden - ja dele sine tanker med andre, kan være opløftende, efter min mening.

    Det at et medmenneske så svarer, betyder jo at ingen behøver at føle sig alene.

    Så jo - jeg vil tænke over nogle emner, der måske kunne have almen interesse, så tak fordi du lige gav mig et kærligt puf, Helene.

    Kærlige tanker fra Laura.
  • Indstillinger
    Kære Laura

    Jeg havde helt misset Netdoktors svar tidligere. Dejligt at der kom noget respons, så der ligesom blev noget at forholde sig til.

    Jeg synes, det lyder som en rigtig god beslutning, du har truffet. Hvis du kan være igangsætter af en debat, så synes jeg da bare, at det er rigtig godt gået :-)
    Nej, det er bestemt ikke alle, der skal på ferie og at der så sidder nogen og svarer, så evt. indlæg ikke bare dør i tavshed, det er altså vigtigt.

    Synes også, at det lyder godt, at Netdoktor vil lægge nogle af de gamle indlæg over, det kan måske også trække nogen til.

    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Hej Laura og Helene

    Jeg synes, at det er en rigtig god ide at åbne nogle flere af debatterne ved at starte med med at ligge emner ud til diskussion. Jeg kan forstå, at netdoktor vil gøre det samme, men det er jo ikke godt at vide, hvornår de får tid til det.
    Jeg er selv meget ked af, at der ikke er ret meget gang i børnedebatterne. Jeg vil prøve at se, om jeg kan finde nogle relavante emner, og se om jeg kan starte nogle af debatterne op. Det ville være super, hvis I ville gøre det samme på nogle af de debatter, som interesserer jer.
    Så kan vi jo kun håbe, at der er nogen der gider deltage.

    Ha' en god aften!

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Kære Helene, karina og jer alle sammen.

    Har I mon bemærket, at jeg gør alvor af min beslutning ....

    Forstår, at også du Krina vil finde nogle relevante emner frem. - Alle tiders!!!

    Selvfølgelig håber jeg - som jer - at der også kommer respons på på vores indlæg.

    Jeg fik mig også taget sammen til at besvare indlæg i dag, for det er jo netop det der gør, at vi har lyst til at skrive igen.

    Som jeg har skrevet flere gange i aften - kan jeg ikke finde ud af at gå i seng. - Jeg nyder sommer-aftenen i fulde drag og blev helt skuffet, da gemalen sagde go'nat for en times tid siden :-)

    Jeg sidder udenfor og drikker kaffe og snupper en bid chokolade indimellem og så smutter jeg lige ind og skriver lidt her.

    Sov godt alle sammen.

    Kærlige hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Et log-on hvor du ikke afleverer navn og adresse til netdoktor fås ved at lave en hotmail:

    Eks Gå ind på yahoo

    og lav en adresse der...

    Den adresse=mail adr tilmelder du så netdoktor.

    Yahoo sender dig linket med din nye mailadr...til din rigtige mailadresse...og så aktiverer du det.

    Så går du ind på netdoktor og tilmelder og som mailadresse bruger du dit yahoo mail eks

    lindal@yahoo.dk

    osv´

    Så har du lavet dig et log on ! Som netdoktor ikke kan spore til dig..uden at skulle igennem Yahoo.

    Maj
  • Indstillinger
    Hej Maj og go-søndag-formiddag. - Ha ha - jeg troede vi havde en hotmail hos ND... Den er oprettet i vores mail adr: live.dk

    Det er måske ikke en hotmail?

    Uha ja - som du / I kan se - bliver jeg ALDRIG rådgiver eller vejleder indenfor pc/internet ;-).

    Nu giver du et eksempel: lindal@yahoo.dk og skriver. " Du sender så linket med din nye mail adr...til din rigtige mail adr og aktiverer" - Citat slut.

    Du skriver også - at man (jeg) så ikke skal oplyse navn og adr hos ND.

    Som du har forstået, får vi - inden længe - hjælp til dette og andet, der volder mig problemer og den dag vil den ene af vores børn komme hjem.

    Han kan måske så oprette sig efter den "model" du her forklarer, for ret beset, har han ikke adresse hos os. Vil tilføje, at han er meget syg.

    Tænker lige på noget helt andet .... Nu har vi alle ved selvsyn set - hvordan ND kan udelukke et menneske, der kun har til hensigt at chikanere herinde.

    Med det du fortæller om oprettelse - tænker jeg - kan den samme persom - eller en anden, så ikke misbruge systemet og skaffe sig adgang herind.

    Kunne en med ure'elle hensigter, så ikke oprette sig med to forskellige identiteter?

    Om mine tanker - er noglet vrøvleri, ved' jeg ikke, - men hovedsagen er også - at INGEN bringer andre sorg, ydmygelse, chikane, nedgørelse osv ....

    Tak for dit svar, Maj.

    Mange søndagshilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Jo, det er muligt at oprette sig under flere identiteter, hvis man har flere email adresser, men det gør det jo noget mere besværligt. Så skal man jo skifte email adresse, hver gang man er blevet smidt ud af netdoktor, for at kunne logge sig på igen. Så jeg tror ikke, at der er ret mange, der gider have det besvær bare for at ødelægge debatterne for os andre. Det var jo meget nemmere da, der ikke var login.

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Hej Laura - du skrev :"Jeg er den "klogeste" på at bruge nettet her i huset og som i så kan regne ud, står det grelt til."

    Du har fortalt du er 57 år, og din søn og datter bor hjemme, og de vil gerne bruge jeres computer, for at kunne skrive i Netdoktors debatter.
    Det må da være VOKSNE børn du har...jeg kan ikke lade være med at tænke, om de kan finde ud af og skrive..for jeg vil give dig ret, det må stå grelt til, når du er den bedste i familien på det område.

    Dine børn kan jo være handicappede, det er ingen skam, så jeg håber ikke min kommentar bliver taget ilde op!

    Hos os er det lige modsat, hvis vi ikke havde vores søn til at hjælpe os, var vi aldrig kommet på nettet :))
Log in eller Registrér for at kommentere.