Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skift af p-piller fra feminil mite til zyrona

Redigeret 27 maj, 2015, 15:02 i Bumser
Hej.
Jeg har i snart tre måneder fået p-pillen feminil mite (som er et kopiprodukt af diana mite) for uren hud. I dag hentede jeg en ny dosis p-piller, men fik i stedet p-pillerne zyrona. Damen på apoteket sagde, at både feminil mite og zyrona indeholder de samme stoffer som diana mite, det er kun prisen, der er anderledes. Jeg ville bare høre om der er nogen, som har erfaring med zyrona og evt. skift fra en anden slags p-pille til zyrona.
I øvrigt synes jeg endnu ikke, at p-piller har hjulpet særlig meget på min hud, men har også læst, at der skal gå omkring 3-6 måneder før man kan se et egentligt resultat. Er der nogen, som har fået p-piller mod uren hud, der kan fortælle mig hvor lang tid der gik inden de virkede?
Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har også store problemer med uren hud og har også fået de samme p-piller som dig, og så skifede til zyrona. Men har aldrig haft effekt af det skulle hjælpe på uren hud. Tror ikke der er så meget idet.

    Jeg går nu til ansigtsbehandling hver 4. uge og det virker. Bruger også produkter hjemme.

    Prøv evt. det inden du forsøger med en hel masse andet.
  • Indstillinger
    Jeg har været på Zyrona og mange andre p-piller mod akne. Og er altså endt med Zyrona, og det virker fint for mig. Men syntes først jeg så et ordentlig resultat sådan efter et års tid. Så stoppede jeg selvfølgelig, da jeg mente det nok var sundt, men så begyndte jeg et halvt år senere igen, og nu bruger jeg Zyrona. Har ikke de vilde bivirkninger, men kan godt lige ved de første par piller i en periode, få hovedpine..
  • Indstillinger
    Jeg skal også snart starte på Zyrona.

    Læste bare der står i pakken: Bør ikke bruges udelukkende som prævention.

    Så tænker jeg om jeg så bliver gravid eller hvad.. ?? Vil hellere være på den sikre side.

    Nu har jeg brugt novynette i snart 3 år og de er sikre. (synes jeg :) )
  • Indstillinger
    Jeg tager også p-piller mod akne, men jeg kan ærlig talt ikke huske om jeg har fået nogle der hedder Zyrona, men mange andre kopier har jeg fået.

    Der gik vist 3 måneder før de begyndte at vise resultat. Jeg har nu taget dem i 3 år, dog med en undtagelse på 2 måneder efter at jeg havde prøvet nogle alm. p-piller, men jeg fik bare bumser igen.

    De p-piller jeg har i øjeblikket, Vreya, må heller ikke udelukkende bruges som prævention, men det betyder jo bare, at man kun må tage dem pga. akne. Det er jo p-piller, så de skal jo beskytte. Sådan forstår jeg det i hvert fald.
  • Indstillinger
    Jeg fik selv p-piller mod uren hud (også diane mite)

    Det hjalp ikke mod urent hud (forstår heller ikke at man får p-piller mod uren hud)

    Måtte få en roacuttan behandling, hvilket var det eneste der hjalp. :-)

    Men der kan jo være, at p-piller virker for nogen...
  • Indstillinger
    Jeg har tidligere i en lang periode brugt diane mite da jeg led af meget uren hud i ansigtet, på brystet og på ryggen. De virkede rigtig godt, men der gik lidt tid før effekten kom. Jeg har lige fået Feminil Mite af min læge og på apoteket sagde de at det var helt det samme i pillerne (også i Zyrona) men at det bare var billigere kopier af Diane Mite.
  • Indstillinger
    Selv blev jeg anbefalt Diane Milte af min læge men fik Zyrona i stedet, da det jo indeholder det samme.

    - Zyrona (og lign.) skulle have lige så høj beskyttelse mod graviditet som alle andre p-piller.

    Min hud blev hurtigt fedtet og tør på samme tid, før jeg begyndte på p-pillerne. På trods af at jeg kun har taget dem i en måned, kan jeg allerede se, at de gør fremskridt.

    Meningen med "Må ikke anvendes udelukkende som prævention" betyder bare, at man ikke må tage pillerne, hvis man ikke har hudproblemer
    (Det er min forståelse af det)
  • Indstillinger
    Jeg started på p-piller for to måned siden, har taget dem en måned og derefter skiftet til p-plaster og dem har jeg også brugt i en måned, og nu overvejer jeg at skifte til p-piller igen ? hvis jeg kan uden at det kan være farligt ?? ---
  • Indstillinger
    idac80 skriver om ansigsbehandling, at det virker. Ja, det gør det, jeg har set resultatet hos mine to børnebørn.
    Den ene holdt op med behandlingerne, men måtte i gang igen. Et minus er dog, helt billigt er det ikke, men huden er fin.
  • Indstillinger
    Du kan køb diane mite her fra en licenseret apotek uden forudgående recept (kræver en nem online konsultation) http://www.europepills.com
Log in eller Registrér for at kommentere.