Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skønhedspletter / modermærker

Redigeret 12 oktober, 2009, 18:10 i Åben debat om hud og hår
hej. jeg har rimelig mange skønhedspletter fordelt over hele kroppen. Af og til kommer der nye til. Så jeg vil høre om man kan gøre noget for ikke at få flere. om jeg måske mangler noget i min krop.

håber på et godt svar.

mvh. Michael

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sol medfører for det meste små skønhedspletter, så måske er det derfor du får flere?

    Jeg har aldrig hørt om noget man selv kan gøre, andet end at stoppe med at tage sol ..
  • Indstillinger
    Tak for den artikel :)
    Jeg er en pige på 21, og har altid kun haft et par skønhedspletter indtil for 1½ år siden. Her begyndte de at poppe frem, mest på arme, skuldre og brystkasse - altså hvor jeg normalt får mest sol, i takt med at min hud blev mere og mere følsom og "skandinavisk"!
    Inden for et år var ét vokset på låret til ca. 0,5cm, var helt sort og rødt i kanten og kløede vildt. Der var celleforandring (stadig godartet kræft), og jeg fik det fjernet.
    Jeg føler mig efterhånden helt plettet, men er opmærksom på at det vigtigste er at holde sig fra sol i længere tid af gangen, holde øje med alle skønhederne og håbe på, at artiklen holder stik ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.