Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Alkohol og endo, blødning trods Perlutex.. Er forvirret..?

Redigeret 3 juli, 2008, 14:16 i Endometriose
Hej alle!

Jeg vil lige høre Jer, hvordan jeres krop reagere når I har drukket alkohol? De få gange jeg er ude om måneden, har jeg simpelthen så voldsomme smerter dagen derpå.. Jeg kan kun ligge i sengen og græde..
Og det gør jo, at man har en tendens til at melde fra til visse ting..

Noget andet er, at jeg i lang tid har pletblødt - sommetider må få dages/ugers pause. Det er ikke i nogen fast cyklus, og jeg henvendte mig da også til egen læge omkring det. Derfor er jeg nu i Perlutex behandling 15 mg, men jeg bløder stadig!!! Sommetider føles det som om det kommer, hvor jeg er stresset, meget træt eller følelsesmæssigt påvirket, men er i syv sind, så har brug for at høre, hvad I andre siger?

Er henvist til Glostrup med henblik på kikkertoperation, så vi kan se hvor endo sidder, da Perlutex endnu ikke har virket tilstrækkeligt. Der går dog længe, før jeg kan komme til.

Håber ellers det var til at finde ud af.. Glæder mig til at få nogle svar/råd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, jeg har det på nøjagtig samme måde med alkohol, så jeg har snart ikke drukket noget som helst alkoholisk i flere år..

    Med hensyn til Perlutex, så blædte jeg også selvom jeg fik dem. Det stoppede først, da der blev lagt en mini-pille, Cerazette, oveni.

    Håber, du snart kan få en tid til operation!
  • Indstillinger
    Ang alkohol - jeg bliver for det første megadøsig fordi jeg også får meget stærke piller, så skal virkelig passe på - men før de stærke midler var det også sikkert som amen i kirken at dagen derpå var smertefuld!

    Jeg går også og venter på Glostrup, så jeg deler din frustration - men du ved måske hvornår du skal til? Jeg har nemlig ingen dato endnu, så synes det er svært at håndtere når man ikke ved hvornår det er. Har prøvet vente 8 uger - det var nemmere end det her uden dato.

    Er du lige startet på perlutex? for der er jo en indkøringsfase, så det KAN være derfor.

    God bedring
  • Indstillinger
    Jeg fik bare at vide at det blev efter sommeren.. Så venter også bare..
    Har taget Perlutex i halvanden måned. Det er helt uudholdeligt idag - og det føles jo ikke som om der er den største opbakning på jobbet..

    Fik cerazette før, hvilket ikke hjalp.. men måske jeg så skulle have begge dele? Hvis lægen sagde god for det?
    Fjerner Perlutex endovæv eller dæmper det det bare, så det ikke bredes?
  • Indstillinger
    jeg har desværre ikke personlige erfaringer med perlutex, så aner det ikke desværre.

    da jeg fik synarela havde jeg hormonspiral - og pt har jeg stadig spiral og tager så diane mite som er ret stærke p-piller.

    Jeg er dog blevet viderehenvist til privathospital nu, fordi den ene af lægerne fra Glostrup i går ringede og måtte fortælle mig jeg først kunne komme til NÆSTE år - jeg var simpelthen knust, men han foreslog mig blive henvist til privathospital fordi min sag ikke er kompliceret, men alligevel får morfin dagligt + stesolid til når smerterne giver kramper - skal have fjernet livmoderen og den højre æggestok.

    Du kan jo prøve ringe ud til ambulatoriet og spørge både om det med perlutex og om du også kan blive viderehenvist? Lægen skal dog lige vurdere om din sag er så kompliceret de er nød til at tage dig på Glostrup, eller om du kan blive viderehenvist til Søllerød privathospital - fordelen ved at vælge søllerød privathospital er at det er 100% de samme læger der laver de gynækologiske operationer som på Glostrup - dvs at det ER endo-lægerne man bliver opereret af derude. Nu har ambulatoriets telefon lukket i dag men de åbner igen imorgen fredag kl 9-12-

    Rigtig meget pøj pøj
  • Indstillinger
    Tusind tak for din hjælp, det gav mig da nogle muligheder.. Dog bekymrer det mig lidt at du først ville kunne komme til næste år, men hvis der er den anden mulighed, er det jo fint..

    Hvilket nummer ringer man til? kan man slå ambulatoriets nummer op?

    Endnu en gang tak
  • Indstillinger
    Ambulatoriet finder du her:
    http://www.glostruphospital.dk/menu/Afd ... naekologi/

    Iøvrigt burde der også stå i det brev du har fået derude fra i tidernes morgen, et telefonnummer du kan ringe til med spørgsmål?

    Er det Glostrup der har startet perlutex? Hvis ikke, ville jeg også prøve spørge den læge der har givet dig perlutex

    Nu ved jeg ikke om du hører til region hovedstaden, men du kan finde region hovedstadens rådgivningsenhed her:
    http://www.regionhovedstaden.dk/cgi-bin ... gsenhed%20

    Hvis du ikke hører til der, kan de nok hjælpe dig med det rigtige telefonnummer.

    Du skal vælge Søllerød privathospital - begge endometriose læger fra glostrup arbejder også der - alternativt Mølholm, københavn da de også har en endometrioselæge.
Log in eller Registrér for at kommentere.