Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er jeres erfaringer med sygemeldinger

Redigeret 2 juli, 2008, 02:31 i Åben debat om depression
Jeg havde det bare så skidt det hele sejlede for mig. Jeg blev svimmel, fik kvalme om morgen da jeg stod op og skulle på arbejde. Jeg sygemeldte mig på arbejde( de troede vist, at jeg var gravid).Da jeg sad ved lægen fik jeg det bare så skidt. Heldigvis har jeg en utrolig dygtig læge. Jeg har åbenbart haft det under opsejling længe. Min læge har også kunne se det og har tit kikket meget intens på mig, imens han har spurgte om hvordan, jeg havde det og hvor mit smil var blevet af, når jeg var der af andre årsager. Han har været meget opmærksom efter vi fik vores første barn. Der var mange ting der gik galt ved det kejsersnit og bagefter. Men jeg var så glad for at vi havde fået hende.Det første han sagde, da han så mig denne gang var, at jeg havde en depression. Jeg nåede bare at sige, at jeg havde det helt utrolig dårligt( jeg viste det endentlig godt inderst inde).Vi fik en ordentlig snak om alle de ting han viste, jeg hade ramlet ind i og alle de ting han ikke kendete til.
NU ER DET STORE SPØRGSMÅL. Hvad har i med erfaring med sygemelding og hvor længe har det varet før i har haft overskud til at starte op.???? De er nu meget søde på mit arbejde. Har sagt, at jeg skal passe på mig selv og at jeg kan starte op i nedsat timer.
Jeg har det stadigvæk utrolig svært. Bliver meget let meget ked af det. Glidder let ind i mig selv og kan sidde der og kikke i et stykke tid. Er utrolig træt og kan falde i søvn siddende i en stol( det plejer jeg aldrig at kunne).
Det værste er de to små og min mand. Det er så svært ikke at have overskud til dem. I nat tog jeg mig selv i at være gal på den lille på 1 år, fordi han var ken af det. Kunne bare ikke holde ud at høre ham have det sådan. Heldigvis er min mand fantastisk til at være der.Men det gør bare så ondt at have de tanker. For jeg elsker jo mine børn over alt på jorden. De er bare det bedste sammen med min mand.
Mange hilsner anette

Kommentarer

  • Indstillinger
    uhh hej vil bare lige sige..
    uhh der er nogle ting jeg genkender.. men hvor må det være træls.. jeg hiver mig selv op hele tiden..
    men kan snart ikk mere er så træt.. men kan ikk sove.. på mit job sidder jeg meget i min egen verden.. gider ikk være scocil..
    Men jeg håber det bedste for dig og undskyld men fik lige lyst til og skrive..
  • Indstillinger
    Det var rigtig dejligt at høre fra dig. Jeg er også noget så træt. jeg prøver også at hive mig op og det lykkes da også men jeg har bare ikke overskud til ret meget og så går det hele bare så langsomt. Jeg håber at det kommer til at gå bedre for dig.
    Anette
Log in eller Registrér for at kommentere.