Hårtab pga. stofskifte

Redigeret 27 oktober, 2015, 23:47 i Hårtab
Jeg går meget op i min sundhed, men har fået en sygdom der har givet mig forhøjet stofskifte. Det høje stofskifte gør at jeg ikke optager jod, selv om jeg altså får nok af det. Lægen har fortalt mig lidt om det, og jeg har læst om det på nettet. Jeg skal have medicin for det, men har allerede tabt en del hår. Det kan endnu ikke ses, men det varer jo noget tid før medicinen virker, så måske bliver det værre. Er der nogen der har prøvet det? Kommer hårene tilbage, når stofskiftet bliver normalt?

Kommentarer

  • Hej,

    Jeg har for lavt stofskifte.

    Mit stofskiftetal lå på 30 (skal ligge under 5) så tallet var jo alt for højt, og dermed stofskiftet for lavt.

    Jeg tabte i løbet af få måneder næsten alt mit hår. Og de rester der var tilbage, barberede jeg selv af. For min lille pige have hår alle vegne som jeg havde tabt, og det syntes jeg var synd.

    Nu er mit stofskifte så kommet ned under de 5, ligger faktisk på 0,1 sidst jeg fik taget blodprøve i onsdags, men jeg har endnu ikke set noget til mit hår.

    Det er faktisk ikke særlig sjovt, eftersom jeg er en kvinde. Så jeg håber stadig på, at det på et eller andet tidspunkt begynder at vokse.

    Mange hilsner fra Gypige
  • hej åhh jeg har prøvet det samme,god nok ikke hele håret men måske 35-40%... har også for lavt stof skifte... jeg gik igang med at tage b3 og selica + alm vitamin synes det virkede på mig.. tror måske at en fiske olie ville være godt... håber det bedste til dig.. mvh tove
  • Jeg tager piller mod stifskifte. Jeg har tyndt hår overalt, og det minder ikke om arveligt hårtab. Desuden har alle i min familie super tykt hår.

    Så mine teorier er:

    Varierende stofskifte tal giver hårtab
    Mangel af B-vitamin giver hårtab


    Lægerne på endokronoligisk afdeling specialiserer sig ikke inden for Stofskifte medicin og hårtab, så du skal selv forske i det. Start med at se hvilke virkninger dit stofskifte medicin giver, og undersøg de enkelte virkninger i dybde.

    Og derefter tjek de forskellige stofskifte mediciner på markedet.
  • Jeg har altid haft ret tyndt hår, der er vokset langsomt. Da jeg fik konstateret for lavt stofskifte, kunne jeg næsten pille håndfulde af, når jeg var i bad.
    Først startede jeg på stofskiftemedicinen + D vitamin + stærk komb. vitamin og mineralpille. Nogle måneder senere supplerede jeg med stærk B-vitamin complex, stærk C-vitamin og Eye-Q (kombineret fiske- og planteolie).

    Jeg har ikke fået tykkere hår, men jeg taber næsten ikke noget hår mere. Nu skal jeg til frisøren ca. 4 gange om året, hvor jeg før kunne nøjes med 1 gang.
    Om det er det ene eller det andet eller kombinationen af det hele - så virker det ialtfald på hårvæksten.

    KH Helene
  • Hej!
    Jeg er en frisk ung mand på 19. Da jeg var 6 år gammel begyndte jeg, at tabe håret. I starten var det nogle få pletter, men til sidst endte det med, at jeg tabte både hår, øjenbryn og øjenvipper, samt andre steder i kroppen.

    Lige siden jeg var lille, har jeg prøvet mange behandlinger. Men ingen gav resultater og nu har jeg ikke været igennem nogle former for behandlinger i snrt 3 år. Jeg har simpelthen fået nok af, at læger ikke kan finde et middel til denne sygdom

    Håber, at nogle herinde kender når til det. For det kan være svært, at man intet hår har i forhold til andre.

    Hilsen Younes
  • Jeg er i medicins behandling for forhøjet stofskifte.
    Mit problem er at jeg taber mit hår. 50 % vil jeg tro.
    Er der nogen er ved om håret kommer tilbage, når stofskiftet er stabiliseret og jeg er holdt op med piller.
    Jeg håber nogen svarer.
    Med venlig hilsen Jytte
  • Jeg er i den modsatte situation af dig, da mit stofskifte er for lavt. Men jeg oplevede en periode med hårtab som 16-17 årig. For mig var der nærmere 10-15 %, hvilket imidlertid gjorde mit tynde hår endnu tyndere. Jeg fik dog først diagnosen 1,5 år efter min hårtabperiode.
    På nuværende tidspunkt har jeg været færdigudredt i et halvt år og har ikke mærket noget til hårfældning siden sidste sommer, da jeg stadig fik 25 mg. euthyrox (får 100 i dag).
    Håber mit svar kan hjælpe dig.
  • Kviksølvforgiftning kan medføre både hårtab og stofskifte-problemer samt en lang række andre symptomer.

    Kviksølvforgiftning medfører også mangel på visse B-vitaminer.

    Mere læsning f.eks. her: www.tungmetal.dk
  • Hvad sker der for de der kviksølvsindlæg det er da ikke normalt at indtage kviksølv!!!!!????????
  • Jeg er enig i hvad med kviksølv?
Log in eller Registrér for at kommentere.