Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nu skal det være stop :-).

Redigeret 22 juli, 2008, 15:18 i Alkohol
Nu skal det være stop :-) jeg vil ikke død af druk,men jeg tror ikk jeg kan komme ud af det selv.
JEG VIL LÆRE AT "drikke med måde"
Jeg vil have mit rødvin til aftensmaden eller måske bagefter.jeg var inde i en god periode hvor jeg tog min vandflaske til maden og snuppede 2 glas til fjernsynet ,det gik eller godt .... meeen så kom jeg tilbage igenhvor glassene blev til flere.
Jeg har osse prøvet flasker istedet for bagbox der har man ikke så meget kontrol over hvor meget man drikker
Kunne disse piller hjælpe ? kan man få dem uden lægen får besked ?
Har nogen kendskab til dem.
Der må være nogen af jer her inde der har kunne formå et normalt forbrug :-)
Har nogen erfaringer med den nye bog "Drik med måde"

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Mille !
    Jeg har haft de samme problemer som Du slås med, og det er ingen nem vej, piller eller ej.
    Nå skal det være stop !! det er nemmere sagt end gjort, og det ser ikke ud til at Du kan klare det alene, men har Du ingen fortrolig Du kan betro Dig til ? Er Du alene ? hvorfor må legen intet vide ?
    Jeg har hjulpet mange Mille, men først må jeg have flere oplysninger om Du har lyst.
    Idag har jeg et fornuftig omgang med sprut, drikker når det passer mig og ikke alkoholen, dv.s. en gang i måneden eller som jeg siger : når det passer mig, om Du forstår.
    Har Du lyst til at fortælle noget mer, så skriv endeligt.
    Med venlig hilsen
    Roger
  • Indstillinger
    Redigeret 26 juli, 2008, 09:30
  • Indstillinger
    Hvor i består løgnen da?

    En udbredt løgn blandt folk, er at ALT hvad en alkoholiker siger er løgn, og hvis vedkommende ikke selv mener det forholder sig sådan, er det igen en løgn vedkommende har overfor sig selv.

    Kort sagt, en alholiker er ikke et rigtigt væsen med tanker følelser og ønsker, der er ingen realitet og sandhed tilbage, det hele er løgn løgn løgn.... bevidste og ubevidste løgne.

    Dette syn på et medmenneske, kan jo næsten umuliggøre at vedkommende kommer videre, det bliver jo affærdiget på forhånd, og dermed kræver det endnu mere styrke at komme videre, en styrke der skal udvises af en person der i forvejen har det svært og kæmper mod noget meget stærkt.

    Måske indeholder selv alkoholikere sandhed? Måske gør de virkelig?

    Man kan ihvertfald ikke hjælpe nogen ved på forhånd at stemple alt hvad de siger som værende løgn.
  • Indstillinger
    Det lyder klart som om du bør gå til din læge og få en god lang snak og evt få en henvisning til et andet sted hvor du kan få mere hjælp.
    Hvis du "ikke kan undvæger" dine glas rødvin lyder det virkelig som om du er alkoholikere, snarer end har et overforbrug.

    Mit råd, som ernærignsvejlder, vil klart være at du søger hjæp hos din læge.

    Og gelm det der tabu, det kommer du ikke langt med. Vær åbent omkring dit problem, det kommer du så meget længere med.
    Ligeledes skal du erkende at du har et alkoholproblem. Gør du ikke det, er der INGEN der kan hjælpe dig.

    Som der er skrevet i et andet indlæg, "En alkoholikere lyver for alle og sig selv."
    Så prøv at se realiteten i dit liv, og søg hjælp.
  • Indstillinger
    hej mille
    det er korrekt der ingen nem vej er, og det er absolut som det lyder i din situation en enten /eller løsning, da det ikke kan lade sig gøre
    at "styre" når man først har fået et nødvendigt-og
    u-undværeligt behov man skal have dækket hver dag.
    om det er stoffer-alkohol-eller piller er det et
    problem som generelt ALDRIG kan styres-kun blive værre og større, og derfor skal stoppes.
    jeg har selv været der- også med netop rødvinen, som blev 2-3 flasker om dagen, selvom jeg da påstod over for mig selv at det var mindre.
    om ikke for kone,børn venner eller andre- så for dig selv-STOP og stop nu, og du vil finde ud af at livet bliver MEGET bedre-mere aktivt-glad-bedre søvn osv
    (kan du gendkende nogle af disse?)sløv-dårlig nattesøvn???.
    vigtigt er at når du stopper , skal du holde du dig meget aktiv-arbejde meget-og ændre dagsrytmner.
    håber ovennævnte har givet stof til eftertanke-og ø
    nsker dig held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.