Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hårtab som 23årig...... hjælp

Redigeret 30 juni, 2008, 07:41 i Hårtab
Hej jeg er kun 23 år gammel og har mange gråhår og taber hår. Ved ikke hvad jeg kan gøre for at beholde mit elskede hår

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Ikke at jeg skal gøre mig til ekspert på området, men umiddelbart findes der kun 2 præparater med dokumentationen i orden.

    Det ene er Regaine/Rogaine, der indeholder stoffet minoxidil. Dette påføres hovedbunden 2 gange dagligt. Minoxidil kan købes flere steder på nettet.

    Såvidt jeg kan forstå, kan minoxidil give dit hår et "boost", men det gør ikke noget ved selve årsagen til problemet.Dette præparat kan dog være lidt hård ved hovedbunden og det anbefales samtidig at bruge en shampoo ved navn Nizoral 2%, der kan fås via recept.

    Hvis man virkelig vil gøre noget ved problemet står den på tabletter indeholdende stoffet finasterid. Den daglige dosis er 1mg. Der findes forskellige mærkater som f. eks propecia, finpecia og proscar. Kan også købes flere steder på nettet.

    Ulempen ved disse finasterid tabletter er imidlertid, at nogle brugere oplever bivirkninger som nedsat seksuallyst og impotens. Jvnf. diverse kilder rammes størstedelen af brugerne dog ikke af bivirkninger, og skulle de opstå, kan man jo stoppe igen med tabletterne.

    Fornyligt læste jeg en artikel om et produkt ved navn Revivogen, der i princippet skulle have samme virkning som finasterid tabletterne, men hvor mulige bivirkninger skulle elimineres. Revivogen påsmøres så vidt jeg har forstået hovedbunden som ved minoxidil.

    Har selv skrevet et indlæg om revivogen for at høre om nogle har erfaringer hermed, men desværre har ingen meldt sig på banen endnu.
Log in eller Registrér for at kommentere.