Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Herpes

Redigeret 29 december, 2008, 08:30 i Åben debat om kønssygdomme
Hej, for 3 dage siden opdagede jeg nogle symptomer på kønsorganerne. Jeg tog til lægen som sagde at jeg skulle regne med det var herpes.
Min kæreste tog derefter til sin egen læge, som sagde at han ikke havde det, og at efter min beskrivelse skulle jg heler ikke regne med det.
Det startede med jeg fik en blæne, præcis ligesom dem man får i munden (ikke forkølelsessår), og jeg fik kun 1, på den indre skamlæbe (den højre). Dagen efter fik jeg en oppe i skedeåbningen hvilket forårsager udflåd, og dagen efter igen på den ydre skamlæbe (den venstre). Men de sidder nærmest i nord og syd, slet ikke ved siden af hinanden, som jeg har set på billeder, ligner dem slet ikke, og de er ikke væskefyldte, men præcis magen til de blæner man kan få i munden.
Det bekymrer mig bare, at dagen før jeg opdagede den første, blev jeg syg ligesom det er beskrevet kan ske ved første udbrud, selvom jeg har haft samme kæreste i et år, men blev rask igen dagen efter. Blænerne er meget ømme og de er ved lige så stille at forsvinde, men sårene væsker ikke.
Jeg vil gerne vide, om jeg skal regne med det er herpes som lægen siger? For har læst at lægerne som regel kan se det bare ved øjemål.
MVH Mig..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Vil lige ligge ud med at sige jeg ikke er ekspert på området, men taler af egen erfaring.

    Som du nok har regnet ud er jeg selv ramt af Herpes, og fik det konstateret for godt 1½ år siden.
    I starten var mit også bare små blærer, som senere kom til at ligne sår, og da de først gjorde det, var det hurtigt ovre. Men inden, var det det rene smerte helvede, først blev jeg sløj, og lidt øm mellem benene, så kom der blærer, det begyndte at klø og det var et helvede hver gang jeg skulle på toilet, og kunne knap nok gå. Og da jeg gik til lægen fik jeg så at vide det var Herpes.

    I starten var jeg knust, og ville ikke rigtig tro på det var det, det var nok tanken om at jeg aldrig kunne slippe af med virusen der skræmte mig mest.
    Da jeg var begyndt at indse lægen nok havde ret, fik jeg skraks en nedtur igen. jeg var 18 da jeg blev smittet, og tænkte at nu ville alle fyrer løbe skrigende væk, hvis jeg fortalte dem at jeg havde Herpes, men følte mig også forpligtiget til at sige det inden jeg gik i seng med nogen. Siden da har jeg været sammen med 3, de har alle taget det pænt og har bare været glad for jeg ikke bare skjulte det (:

    Angåede hvor tit det kommer, variere det meget fra person til person, nogen får det hver 2. månede, men man kan også være rigtig heldig, og jeg har kun haft udbrud 1 gang efter jeg fik det konstateret.

    Håber du kunne bruge det til noget.
    MVH Sanne
  • Indstillinger
    Jeg fik konstateret herpes for ca. 2 uger siden, og jeg havde heller ikke regnet med, at det var herpes, da jeg ikke syntes, det lignede de billeder jeg har set af herpes.

    Det lignede mere små rifter/sår, ligesom når man får et sår i munden, og det begynder at hele. Jeg havde ubehag og svie ved vandladning, og jeg havde influencalignende symptomer. Min læge konstaterede herpes ud fra, hvad han så. Mangler stadig svar fra podningen, men eftersom de piller, jeg har fået, har hjulpet, går jeg ud fra, at lægen havde ret.

    Tror desværre godt, du kan regne med, at det er herpes.
  • Indstillinger
    Da jeg selv er ramt af herpes og ved hvor meget det irritere en til det yderste, vil jeg lige give min erfaring videre.

    Efter meget søgning på emnet, er jeg kommet frem til en "redningskur" for mig, som er at hver gang jeg kan se der er et nyt angreb på vej, indtager jeg et vitamintilskud/mineraler som får det væk med det samme (har afprøvet det i 5 mdr. og det har virket på alle nye angreb).

    Vitamintilskud: Longo Vital Classic 2 stk.

    Mineraler: Berthelsens Mineraler 3 stk.

    Det kan siges at vintaminerne/mineralerne er anbefalet af mange læger som kosttilskud til herdagsbrug, dog har jeg bare fundet ud af at det kan holde mig fri fra udbrud af herpes :D.

    Håber andre kan få glæde af dette.
Log in eller Registrér for at kommentere.