Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Personlig er jeg MEGET utryg ved debatterne

Redigeret 27 juni, 2008, 12:28 i Ris og ros til Netdoktor
Overvejer at afmelde mig selv igen. - Hvorfor, vil nogen måske spørge ..... Jo, når I logger ind på mit navn, - Laura, kan alle og enhver se, hvad jeg har skrevet i ALLE de indlæg jeg har besøgt. - Har jeg ikke ret i det eller er det kun mig selv, der kan se det?
Og hvad skulle jeg så være bekymret for. Mangt og meget, må jeg nok sige. - Allerede nu, kan jeg mærke, at der er meget jeg ikke vil skrive her. -"Noget" som jeg anser som for følsomt og lyn-hurtig kan enhver - stykke et billede sammen om, hvem hende Laura er.

Min familer, nærmeste venner osv, vil kunne genkende mig her og så er trygheden væk.

Laura interesserer sig for haven, Laura har haft depression, Laura interesserer sig for religion osv osv....

Fortalte jeg videre, HAR enhver et helt billede af, hvem jeg er og det ønsker jeg ikke.

Andre der kan genkende de tanker jeg gør mig?
Mange hilsener til alle fra Laura.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Laura

    Jeg synes, at det er smart, at man kan se alle indlæg fra en bruger. På den måde kan man meget hurtigt få optravlet, når der er en kværulant iblant os. Ellers tror jeg helt ærligt ikke, at der er nogen, der går ind og kigger på alle indlæg. Hvorfor skulle man det, hvis personen opfører sig ordentligt i debatterne. Den eneste, jeg har været inde og tjekke på, var brugeren DINGDONG4, som prøvede at ødelægge debatterne for alle andre. - Og som nu er bevet smidt ud af NetDoktor.
    Og jeg tror da helt ærligt ikke at nogen kan kenkende dig ud fra dine oplysninger. Der er helt sikkert andre end dig, der har de samme interesser, og som har haft en depression m.m..
    Jeg blev i den grad forfulgt på de gamle debatter af en eller flere ubahagelige personer, men der er der ikke længere risiko for, og det synes jeg er super dejligt!

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Helt enig med dig, er jeg nu ikke. M.h.t. hurtig at få fjernet de personer der kun vil chikanere andre, har du ganske ret. Skønt er blive fri for den slags! - Kan også garantere dig for at jeg før login, blev beskyld for meget ubehageligt, men det kunne jeg altid tage med ophøjet ro, da jeg ALTID skriver, så jeg kan være mig selv bekendt. Altså er mit sprogbrug det samme, før og nu.
    Prøv at følge med i et tanke-eksperiment: - Jeg er datter af en misbruger, jeg er selv på stoffer, min ægtefælle slår mig, den ene af børnene er dybt kriminel og kendt fra avis og pressen, min mor udnytter min naivitet, jeg er syg - alvorlig syg, min datter misbruges af sin far osv osv ....
    Nu tænker du sikkert, at så meget kan der vel ikke være galt, i en' familie..... Næææh, det håber jeg da ikke, men faktisk er der noget af det jeg her har skrevet, der passer præsis på mig.
    Tror du stadig ikke min familie og venner ville kunne genkende mig?
    Før kunne jeg i det mindste skrive åbent og ærligt om ALT hvad der sårede og smertede i mit liv. Det kan jeg ikke mere.
    Du behøver ikke være enig med mig - slet ikke, men for nogle mennesker, VAR Netdoktor måske det eneste sted, visse mennesker i nød, kunne skrive om den virkelighed de levede i. Det er DET jeg savner.
    Ha' en god aften. Hilsen Laura.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Måske kunne man lave en enkelt åben dabat, hvor man ikke behehøver bruge log in?.... Og beholde de andre debatter med log in.
    På den måde kunne man tilgodese alle. Både dem, der som dig, gerne vil være helt anonyme, og dem, der som mig, gerne vil underskrive alle indlæg og kunne se nøjagtig, hvem jeg skriver med.

    Det var bare et forslag.

    I øvrigt vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at du nu til en hver tid selv kan slette dine indlæg igen. Det var måske også en mulighed, så andre ikke kan danne sig et alt for godt billede af, hvem du er, ved at læse dine samlede indlæg.

    Ha' en god aften

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Nogen har brug for at sprede sig over mange emner, og andre kommer her kun i en anledning, at skrive med nogen der har netop deres problem.
    Der er f.eks. mange under "Hjertet" og "Abort" og kvindesygdomme.

    Hvis man syntes psykiske problemer er noget man vil skjule for andre ( hvad jeg mener er forkert, da det er en sygdom der kan ramme alle ) så er der jo
    http://www.depnet.dk/

    Og Netdoktor er altså ikke det eneste sted man kan finde nogen at betro sig til, hvis nogen har alvorlige problemer, der ikke har noget med sygdom at gøre "i den forstand"
    http://www.netvaerk.org/news.php


    Men der findes desværre mange i dette land, der sikkert har de samme problemer som du nævner her, så længe du ikke nævner nogen landsdele/byer, så vil du umuligt blive genkendt.
  • Indstillinger
    På en måde, ønsker jeg heller ikke anonymitet, men til dig der skriver, at jeg ikke kan genkendes, kan jeg med bestemthed sige, at du tar fejl. - Det er noget juks, for jeg kan ikke rigtig se, hvem jeg svarer. - Der nævnes, at det ER muligt at slette sine egne indlæg. - Er det rigtigt? - Det jeg mener er, - er det muligt at slette indlæg, f.eks efter at de har stået her 2 - 8 dage? - Der er hvis meget jeg ikke har fået fat i endnu ;-)
    Sov godt til jer derude!!! - Jeg farer rundt med havevanderen, men heldigvis har jeg snart været igennem den, med 15 minutter hvert sted. Nyder sådan det er grønt i haven.
    Hilsen Laura.
  • Indstillinger
    Hej Laura
    Hvordan kan du ikke se hvem du svarer, det forstår jeg ikke, for nu har vi et "navn" allesammen.

    At vi nu kan redigere i vores indlæg, er både godt og skidt - godt hvis vi opdager en fejl, eller vil tilføje noget kort tid efter det er sendt, men det kan blive et problem, hvis nogen allerede har besvaret vores indlæg, og vi så går hen og sletter det..
    Det var der en der brugte på et andet forum, og tilsidst stod der kun svarede til hende tilbage, det er jo noget rod.

    Jeg brugte så at citere det indlæg jeg besvarede, det er jo en mulighed.

    Men jeg ved ikke, hvor lang tid vi kan redigere, jeg har ikke forsøgt :)
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Hvis du er bange for det helhedsbillede, der kan stykkes sammen af dine indlæg, så kan man vel i princippet oprette flere forskellige profiler med forskellige kaldenavne. Jeg ved det ikke, jeg har ikke prøvet.

    Men hvor stor er sandsynligheden for, at dine venner familie ell. andre der kender dig, går ind på debatten og gider at læse alle profiler og indlæg igennem, så de måske deraf kunne konkludere, at det MÅSKE kunne være dig, der havde skrevet? For de vil jo aldrig kunne være sikre.

    Jeg tror, at de fleste mennesker tror, at de er så uhyre genkendelige og specielle udfra nogle enkelte oplysninger, men i virkeligheden ligner vi alle sammen hinanden utroligt meget.

    Du skriver i dit andet indlæg som et eksempel: 'Jeg er datter af en misbruger, jeg er selv på stoffer, min ægtefælle slår mig, den ene af børnene er dybt kriminel og kendt fra avis og pressen, min mor udnytter min naivitet, jeg er syg - alvorlig syg, min datter misbruges af sin far osv osv ....'
    Selvom alle disse ting skulle være taget ud af virkeligheden, så kunne det være en beskrivelse af adskillige tusinder af mennesker i Danmark. Selom du dertil koblede, at du er haveinteresseret, at du er depressiv, religiøs og hvad der ellers måtte være, så passer det stadigt til adskillige tusinder af mennesker.

    At du føler, at man straks kan spotte, at det er dig, det så handler om, det behøver bestemt ikke at betyde, at det rent faktisk forholder sig sådan.
    Jeg genkender følelsen. Da jeg startede herinde på debatten for 4 år siden, var det også som anonym. Efter nogen tid vovede jeg det grænseoverskridende (og nærmest angstfremkaldende)tiltag at oprette en profil og kaldte mig noget så intetsigende som 'Skytten'. Men jeg slettede ret hurtigt profilen igen. Jeg følte også, at alle måtte vide, hvem jeg var, ja, nærmest at jeg kunne genkendes på gaden!!! Desuden var jeg bange for at blive angrebet for det, jeg skrev, når jeg var så genkendelig. Men det var kun mine egne følelser. Siden blev jeg så mere sikker på mig selv, så jeg fik modet til at oprette min nuværende profil.

    Så det korte af det lange er, at jeg håber, at både du og andre finder modet til at turde være herinde og få skabt en debat, som vi før har haft. Selvom det nu er med en profil.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Lige en tilføjelse.

    Jeg har lige set et indlæg, jeg besvarede d. 10. juni. Det kan jeg stadigt gå ind og redigere i, men ikke længere slette.

    Jeg opdagede derved også, at man ikke længere kan gå ind og besvare forskellige indlæg i en tråd, som man kunne før. Nu er det åbenbart kun trådstartens indlæg samt det sidste indlæg, man kan besvare.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Er såmænd overbevist om, at du har ret i det du skriver, Helene. - Om det er muligt at oprette flere profiler, ved' jeg ikke, men en ting ved jeg dog, - nemlig at det kan jeg ikke finde ud af. - For mig ville det også blive noget frygteligt roderi, hvis jeg skulle holde styr på flere profiler.
    Skev nok mit indlæg på en - for mig - dårlig dag.
    Af en eller anden grund, må mange føle sig utrygge ved at melde sig med en profil her. Fakta viser jo, hvor relativ få' der skriver.
    Selv startede jeg en debat om tro på ÅDFK og pt skriver vi 4 sammen, men tilsyneladende, er det den tråd flest skriver i på netdoktor, så emnet må have interesse for nogle af os.
    Med ønske om en god aften til alle vil jeg slutte med en kærlig hilsen fra Laura.
Log in eller Registrér for at kommentere.