Sund slik?

Redigeret 17 januar, 2018, 14:35 i Åben debat om overvægt
Jeg har en sød tand og tit skal jeg bare have sukker...det vil jeg ikke mere og leder efter noget jeg kan spise der er sundt og som gir den samme ..fornemmelse ? Hvis det overhovedet findes?

Nogen ideer der kan erstatte cacaomælk (som jeg har været afhængig af siden barn...og som jeg tror er sundt...et stykke hen ad vejen) og chokolade. Hmm hvor det lyder...nå!

Maj

Kommentarer

  • Hej Maj.

    Mine forslag er følgende :

    1. Mørk chokolade(70 %)i små mængder.
    2. Frugt i mellemstore stykker ( ex. melon, æbler, pære,vindruer)-spises med tandstikker.
    3. Frosen frugt eller grøntsager lige fra den indkøbte pose ( kan godt selv lide "at sutte"
    hindbær).
    4. Drik lightprodukter - også dit elskede cacaomælk. Har "cocio" ikke en lightudgave ?
    5. Tyg stærk tyggegummi.
    6. Spis 5- 10 nødder eller mandler langsomt.Helst kun 1x dgl., da nødder/ mandler har et højt kal.-tal, men er meget sunde og vist nok også blodsukker stabiliserende )
    7. Når den søde trang kommer over dig, så start med at drikke et ½-1 glas vand.

    Velbekomme ;-)))

    Mvh. Jane
  • hej søde
    jeg har i en periode lavet min egen kakaomælk som smager lige som hvis ikke bedre.
    du skal bruge valerona kakakopulver, en si, flydende sød, mælk, vaniljepulver.
    du blander alle de ting i en pose, jeg plejer og bruge fryseposer, og hælder det via en si, hen i en kop og der har du en super go billig kakao..
  • Hej.
    Jeg taber mig med Nupo og de har jo 4 forskellige barer, bla chokolade, som kun indeholder få kalorier og derudover indeholder alle de ting du har brug for for cellernes stofskifte fungerer optimalt...Er genialt når man bliver slik syg!
  • Kender godt den søde tand :) Prøv Malaco Truly slik, men i små mængder, da det godt kan virke afførende, hvis man får for meget. Derudover kan jeg varmt anbefale Vægtkonsulenternes kakao-pulver, det smager virkeligt godt!!!!
    I øvrigt er det godt at tygge tyggegummi lige efter måltiderne, hvor sukkertrangen tit er værst og om aftenen drikke te med forskellig god smag- min favorit lige nu, hedder After Eight :))Det duer!
  • Jeg ved ikke om det er nok til at klare den søde tand. Men vi er begyndt at lave smoothies som erstatning for aften-slikket. Jeg har faktisk mere lyst til en god smoothie, det er bare hurtigere at tage en chokoladebar, så det kræver lidt tilvænning...
  • Jeg spiser Figner,Dadler, Rusiner og den slags, det er sundt men pas på med for meget, der er sukker i det.
  • Jeg er selv en sukkergris (og min kæreste er endnu mere).

    Vi har kvittet slikket alle dage, pånær fredage. Hver fredag må vi spise lidt slik. Det gør vi fordi, at hvis det er helt forbudt, så falder vi helt sikkert i.

    For ikke at blive fristet, og ende med for meget slik, så bestiller vi det over nettet på https://fredagssnolder.dk. Så blander vi en pose til os hver og en til hver af ungerne - de synes det er så fedt når der står deres eget navn på posen.
  • Jeg kender det også bare så godt. Min kæreste og jeg er begyndt selv at lave "slik". Om weekenden laver vi gerne overtrukne mandler med mørk chokolade. Idet vi laver dem selv, kan vi bedre styre portionerne. Samtidig har vi stoppet fuldstændig med at købe slik med massevis af sukker i.
    Vi har også prøvet at stoppe fuldstændig med at spise sødt i en periode, men det virkede heller ikke for os.

Log in eller Registrér for at kommentere.