Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kur mod blærebetændelse

Redigeret 18 oktober, 2013, 13:28 i Blærebetændelse
Hej,

Dette er blot et godt råd til piger som lider meget af blærebetændelse, da jeg selv var fanget i helvedet i en periode på 11 mdr, hvor jeg havde blærebetændelse 10gange! Det kom så langt ud at jeg blødte når jeg fik det, måtte til vagtlæge, undersøges for vilde sygdomme af min læge (heldigvis uden at have dem), og blev immun overfor nogle af de piller man kan få hos lægen.

Her er mine råd til at komme over blærebetændelse, som er af kronisk art, dvs altså hvis man har det ofte.

1. Drik rigtig meget vand - også selvom det er træls at tisse, og det gør ondt - bakterierne skal skylles ud.

2. drik evt. tranebærsaft eller spil tranebærkapsler, de hjælper lidt forebyggende.

3. Jeg fik en kur hvor jeg spiste selexid pillerne (man normalt tager 1 uge), 1 stk hver dag i en måned! Jeg har siden da (2 år siden), ikke haft en eneste gang blærebetændelse, andet end 1 enkelt gang, hvor jeg kunne skylle det væk med indtagelse af uhyre meget vand.
Så denne kur kan jeg kun anbefale!!!!

Håber det er brugbart:-)

Venligst Janni
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er da værd at afprøve, tak for rådet.
  • Indstillinger
    Kan man få pillerne i matas? Eller kun på apoteket?
  • Indstillinger
    Davs

    Jeg er selv på min 9. md med on'n'off blærebetændelse. Og som en tilføjelse til en ellers meget effektiv kur, så drik te. Te er vandladende, så man tisser hurtigt (det er bedst at være i nærheden af et toilet :-p).
  • Indstillinger
    En tilføjelse:

    Drik masser af te. Det er vandladende. Hvis man nu synes vand er for kedeligt :)
  • Indstillinger
    Hej

    så lige indlæget, da jeg før i tiden ofte havde urinvejsinfektion/blærebetændelse, vil jeg også komme med et godt råd
    nogle for ofte urinvejsinfektion af at dyrke sex, derfor er det vigtigt at man hurtigt derefter kommer af med vandet, så man nærmest får skyllet bakterierne væk med det samme.
  • Indstillinger
    tak for tipset. Jeg har haft blærebetændelse i 3 mdr nu, og fået Locusil og selexid fra lægen. Da jeg er færdig med en kur, så kommer blærebetændelsen med det samme igen.
    Jeg har desuden også haft kløe ved skamlæberne, i skægget og jeg så må sige og især lige ved skamlæbernes begyndelse. Er det noget I kender?

    Jeg glæder mig at snakke med lægen på mandag for at få den der selexsid pille.
  • Indstillinger
    Tranebær hjælper ikke altid ved blærebetændelse - hvis man døjer med at have en sur urin (kan måles med strips) kan det give problemer. Her vil tranebær blot forværre problemet.
    Ved at gøre urinen mere alkalisk kan man få det bedre når sur urin er problemet.
  • Indstillinger
    Vores datter på 7 år fik voldsom kløe i skridtet for nogle dage siden (måske fordi hun ikke havde taget nok varmt tøj på, da hun var ude at lege). Måske var det blærebetændelse. Min kone sprayede straks kolloid sølv i skridtet på hende og gav hende lidt kolloid sølv at drikke. En halv time senere var hun oppe og livlig som hun plejer at være. Hun beklagede sig ikke længere over kløe og sagde at hun nu var rask.
  • Indstillinger
    lyder meget godt det med vandet men jeg har nu drukket så meget vand at jeg kaster vand op igen ..
  • Indstillinger
    Hejsa :-)

    Jeg ved godt at sidste indlæg i denne debat er 1 år gammel. Men måske nogle kan bruge disse råd.
    Jeg døjer selv med en ret sejlivet blærebetændelse, og oven i havde jeg menstruation i over 14 dage (sammenhæng?...måske)..Nå men menstruation er ..heeeeldigvis ovre..men min blærebetændelse har altså tænkt sig at gøre mig følgeskab endnu.
    Jeg har indtil videre været i behandling med Selexid 2 gange, Sulfametozid 1 gang...og nu er jeg i gang med Nitrofurantion..

    Min læge spurgte mig om jeg var helt sikker på at fik tømt blæren helt ved toilet besøg..Jeg svarede at det var jeg faktisk i tvivl om. Så gav ham mig det råd, at hver gang jeg havde tisset, skulle jeg rejse mig op og så presse med armene på maven lige over blæren, og så sætte mig ned igen, hvis der så kom urin ud, skulle jeg gentage handlingen indtil der ikke kom mere urin...Og jeg skal love for at det har hjulpet, nogle gange er det kun meget små sjatter men tisser, men det vigtigste er at det kommer ud.

    Ang. med at drikke. Det er rigtig at vand er godt, MEN hvis man KUN drikker vand, kan man faktisk godt blive dehydreret. Så kombiner væske indtaget med saftevand, te (urtete), evt mælk og juice..Juice skal man dog være lidt forsigtig med pga. sukker indholdet.

    Jeg håber at nogle kan bruge disse råd :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.