Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fantastisk mod forstoppelse!!

Jeg har prøvet ALT i kampen mod min kroniske og kraftige forstoppelse og intet har hjulpet. Indtil jeg fik en opskrift med fra min mave/tarm læge. Prøv den kan jeg kun sige!!
A.O Hansens marmelade:
250 g figner og 250 g svesker uden sten sættes i blød natten over, tages op og køres igennem blenderen. Massen kommes i en gryde med iblødsætningsvandet og 250 g bihonning og 250g lys sirup. Det skal småsimre i 40 min. Herefter tages det af varmen og 50 g pulveriseret sennesblade (bemærk sennes og IKKE senneps) røres i. Marmeladen kommes på glas (husk lidt atamon) og opbevares i køleskab.
I begyndelsen tager man en teskefuld før hvert måltid tre gange dagligt. Efterhånden som maven reguleres går man ned til to gange dagligt. Til sidst kan man nøjes med en tsk ved sengetid - og så måske holde helt op.
Håber virkeligt at den virker for dig!!
Mange hilsener, Charlotte

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej jeg har også gode erfaringer med koldpresset jomfruolivenolie en spiseskefuld før senge tid er nok til at få en blød afføring men det er vigtigt at det er koldpresset jomfruolivenolie.
  • Indstillinger
    Hej Charlotte

    Tak for den fantastiske opskrift.

    Har prøvet afføringsmiddel, men det virkede ikke efter hensigten

    Jeg prøvede med 3 gange om dage først - hold da op, jeg kom på toitettet dagen efter. Men det er lidt voldsomt med 3 gange, så nøjes med 2 gange

    Hilsen marianmse1
Log in eller Registrér for at kommentere.