Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhøjet stofskifte og vægttab

Redigeret 11 juli, 2008, 01:50 i Alternativ behandling
Jeg har fået konstateret forhøjet stofskifte, og vil meget gerne høre om der findes alternative behandlinger til dette. Derud over vil jeg gerne høre om der kan gøres noget for øgning i vægt da jeg altid har været tynd og ikke kan tage på i vægt. På forhånd mange tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Forhøjet stofskifte hænger sammen med hormonproduktionen i hypofysens forlap og skjoldbruskkirtlen. Derfor er det hormonbalancen og fordøjelsen du bør arbejde med. For at opnå balance er det nok nødvendigt at få hjælp hos en behandler (akkupunktør, zoneterapeut, heilpraktiker, biopat).

    Du kan selv gøre noget ved at få lavet en kostanalyse og finde ud af om du spiser rigtigt. Der er flere ting der er vigtige at tage hensyn til i kosten: - hvornår du spiser; hvad du spiser; hvordan du sammensætter maden; hvor mange gange du spiser.

    Uden at kende dine kostvaner, kan jeg anbefale at lave en proteindrik som du drikker ca. kl. 9 om formiddagen (EFTER morgenmaden som du har indtaget omkring kl. 7!) - lad være med at købe færdige proteindrikke, men lav den selv fra bunden.

    For at styrke hormonbalance og næringsoptag kan du tage en multivitamin + olie (især omega 3) til morgenmad og frokost.

    Sidst, men ikke mindst, bør du dyrke regelmæssig motion - 3 x 1 time pr. uge hvor du kommer op i høj puls 25 - 50 % af træningen og rører max. puls i 5-10 minutter. (afhænger selvfølgelig af dit træningsniveau)

    - Erik Back
Log in eller Registrér for at kommentere.