Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

klamydia

Hej :-)

Efter desperat søgning efter svar på nettet prøver jeg her.

Er der nogen der ved hvad chancen er for at blive smittet med klamydia hvis man har ubeskyttet sex med en der har sygdommen? er den 100% eller er der chancer for at man ikke bliver smittet? - i så fald hvor stor er chancen?

Kommentarer

• Har haft om det i skolen. Chancen skulle være meget stor, da det er en sygdom der smitter enormt nemt, hvilket også er derfor så mange unge er smittet i dag. Mange uden at vide det.
    Det fik vi af vide hvertfald, så det er nok rigtig klogt at gå til lægen, hvis man har haft samleje med en, der har det:-)
  • Tror risikoen er meget meget stor ja!
    Jeg fik konstateret klamydia i igår, og samtidig fik min kæreste også bare en recept med, uden at blive undersøgt. Og siden de bare gør det, må risikoen vel være så godt som 100 % ja.
  • Jeg har forsøgt at undersøge netop det samme, og har på enkelte debatter herinden fundet svar fra læger, der siger at ved hvert enkelt ubeskyttede samleje er chancen for smitte 50-60%. Det samme sagde min gynækolog - ved et enkelt samleje er der 50 % chance for overførsel af sygdommen. Men dette må jo også sige at være stor risiko.
  • Det er meget forskælligt tror jeg.
    F.eks. mig og min kæreste har haft ubeskyttet sex mindst 10 gange mens han havde det, så var jeg oppe idag og få svar. også har jeg intet.?
  • Bliv tjekket! Det er ikke ubehageligt. Du har højt sandsynlig sygdommen., desværre...
Log in eller Registrér for at kommentere.