Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ferien der ...gled ud i sandet

Redigeret 12 juli, 2008, 19:57 i Samliv
Tog på ferie i Jylland med min bolleven.Allerede i bilen på vej derover gik det ikke godt..men kedeligt.
Det er mig der har bilen og det er mig der kører (selvklart) ...MEN når jeg skriver det med så er det fordi at det ligesom var med til at gøre et eller andet. Han sad ved siden af - jeg kan li at tale han var tavs. Det er sgu da også irriterende at man hele tiden skal starte samtalen..noget der blev traumatisk for hele ferien. Stoppede ved hvor vi sku have nøglen til sommerhus ..og der var jeg jo så stærkt irriteret i det han var meget tavs. Altså han sidder hele tiden og siger ingenting men holder ligesom øje med ens kørsel osv. Jeg kørte som han ku li det - 80- 110 km. Så når vi derover i sommerhuset skal ind og have nøgle og jeg siger helt naturligt "går du ind og henter nøglen". Det kan vi da gøre sammen siger han ..det er jo dig der har talt med dem (der sku lige forhandles om 1 dag+ da vi var kommet 1 dag forsent afsted)Og det sku jeg så gøre..han ku ikke. Det skal siges at han er ryger og han på trods af at jeg ikke kan li røg i bilen heeele tidne - havde røget hele vejen.
Nå det fik jeg klaret - vi køber mad ind bagefter. Om aftenen laver vi så spagetti og kødgryde (suk) og så spiser han ..så de hænger ud ad mundvigen samtidig med armen lægger på bordet. Jeg spør ham så om han er ved at falde ned ? Og siger " prøv at dreje det om din gaffel"....Hold k..at sidde med en mand der ikke kan sidde og spise...det er da &¤&%¤&¤.

Næste dag - vi er ved Vesterhavet solen skinner vil jeg på stranden men han vil til Ringkøbing ..ud i bilen ..han var været tavs hele morgenen og i bilen sige han "dig og dit stranden jeg er træt af at høre om det" og jeg siger jamen når vejret er godt skal man da benytte sig af det ..man kan altid tage ind til byen når det ikke er. Vi når til Ringkøbing og han stejler afsted...Vent råber jeg hvor skal du hen ? Ja han skal fandme hjem og så afsted med ham og ind i en kiosk og købe cigaretter. Så står jeg der..det gad jeg bare ikke. Så går jeg ind i byen køber det jeg sku have - astma medicin- indstiller mig på at holde ferie alene-går ind i en hyggelig cafe i en gård- køber lækker salat med æg og rejer hvidvin kaffe osv læser. Går ud kigger på butikker ...og vips der er han igen.Jeg går hen til ham og siger hej...han siger intet - jeg går så videre. Jeg tror han troede jeg var på vej til min bil og jeg havde tænkt nå han tar nok bussen hjem og pakker og har kigget på togtiderne. Nå han blir væk og jeg kigger på tøj går i butikker og vips er han der igen hej siger jeg han siger intet. Men følger nu efter mig. Tilsidst går jeg hen i min bil og han følger efter og vi kører. Han pakker ikke da vi kommer tilbage men blir osv. Og jeg orkede ikke at begynde og skændes. Foreslår vi kan gå en tur og han kan bestemme - vi går så en kort tur på 10min ikke på stranden? bare rundt i sommerhusområdet. Hver dag ..tavshed ..han siger intet laver kaffe og sidder og afventer at jeg skal sige noget..han læser ikke bøger ...jeg har en bog med - lægger og nyder solen og læser i den. Der mangler måske noget mælk jeg spør om han vil købe det.."hvordan skal han komme derhen siger han" ? Ja du må da gå siger jeg ..surhed. Godt siger jeg jeg går hen og henter det..det ligger hos købmanden 15 min gåtur væk..og jeg trænger til at komme væk. Så en da kører vi til Lemvig og Thyborøn ..i Lemvig spør jeg om han vil købe et par badebukser så vi kan bade..vi er inde og kigge ...dem kan han ikke li..der er et par andre butikker men man kan mærke modviljen mod badebukser...han vil slet ikke have nogen. Og magter på intet tidspunkt at sige ..jeg kan ikke li at bade og vil ikke købe de her badeshorts. Jeg tænker han har sgu nok aldrig haft nogen på.Resten af ferien foregår går på samme måde...tavshed ..købe mad med hjem...det var kun lige i Lemvig (jubii) han gav en øl på en cafe.Så han sidder drikker kaffe ryger cigaretter..starter lige når han står op..med den første smøg...fyldte askebægre og nej han smider det ikke ud det står på bordet og stinker ..jo han kan da til nød stille det ud i køkkenet så står det der og stinker. Det er udmattende...tilsidst vil jeg gerne hjem..om fredagen ringer han til bureauet og vi får lov til at gratis få til søndagen. Men om lørdagen ..med tavshed cigaretter negleklipning i stuen klip klip ..tennissokker...der tænker jeg at nej ..jeg orker ikke at vente på han skal sige noget og siger så om han vil have noget imod at tage hjem en dag før..? Ja undskyld jeg synes det er super anstrengde at være sammen med en der ikke har noget intiativ ikke foreslår noget ikke inviterer en ud...
På et tidspunkt har han spurgt om hvad det er for en by der ligger på den anden side af fjorden ..og som vi kan se fra vor vi bor. Jeg siger det er Ringkøbing og han snerrer "det er det da ikke om jeg ikke kan se at det tager mindst 4 timer at komme derover"...vi er så ude..til et sted lidt længere henad vejen en aften og jeg spør tjenenren (vi var kun inde og se souvenir shoppen skønt de serverede

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ferien der gled ud i sandet (2)..nå jeg spørger tjeneren hvad det er for en by..ja det er Ringkøbing. Jeg siger til min ven..da jeg finder ham ..hey ved du hvad det var for en by jeg har lige spurgt osv ..og det var Ringkøbing. Hvorefter han ikke griner og siger " nå ha ha jeg tog fejl lille skat jeg gir en pandekage"..Næ han snerrer HVAS SÅ JEG ER SGU DA SKIDELIGEGLAD..klogesen.

    Behøver jeg at sige jeg havde fået helt nok af ham på det tidspunkt og før det? At han íkke tog bussen den første dag skyldes sgu nok at han ikke ku finde ud af det. Nå om lørdagen siger jeg at jeg gerne vil hjem om han har noget imod det...næ nej og "så er det derfor du har vimset rundt hele morgenen..næ tænker jeg jeg ventede på at du sku sige noget..han havde på daværende tidspunkt læst den blå avis (den gratis) forfra og bagfra klippet negle røget osv medens jeg havde taget sol læst ryddet op og vasket op.

    Vi kører hjem i tavshed ..praktisk taget...og jeg er meget glad da jeg afleverer ham - kører hjem og går i bad tager lækkert tøj på og går til fest om aftenen..med folk der kan tale.

    Gudskelov at det her kun var en ven tænk hvis jeg ikke bare havde kunnet aflevere ham igen...

    Mambo5

    Er der andre der har nogen kommentarer til det her eller lignende episoder hører jeg dem gerne.
  • Indstillinger
    Min erfaring er også, at bollevenner skal man bolle med - ikke andet!

    Kram!
  • Indstillinger
    Hej Mambo.

    Det var dog en kedelig oplevelse, du har haft. Vær glad for, at du ikke bor sammen med ham. Jeg synes, at du skulle give ham et spark ud - for din egen skyld. Du kan da ikke være tjent med at være sammen med sådan en person - ikke engang som bolleven.

    Puha, jeg tror, at vi alle på et eller andet tidspunkt har oplevet noget lignende. Min kæreste gider heller ikke rigtig det store, men han er dog ikke så ekstrem som din bolleven, men han kan godt tangere derhenad med at sidde og være dødkedelig. Jeg har tænkt meget over det. Jeg kan enten vælge at beholde ham og acceptere, at vi ikke altid har fælles interesser, og så må jeg jo søge at få mine interesser opfyldt hos andre mennesker, eller jeg kan vælge at smide ham ud og finde en, jeg passer bedre sammen med. Jeg har valgt førstnævnte. Jeg prøver i øjeblikket at udvide min vennekreds, og det ser ud til at lykkes. Jeg har inden for de sidste måneder mødt nogle virkelig søde mennesker, som jeg virkelig har meget til fælles med. Jeg tror for øvrigt ikke, at det er godt at være så bundet til sin kæreste. Der skal være andre mennesker i ens liv, der betyder noget for en, og der har jeg gjort en stor fejl mange gange, idet jeg tillægger min kæreste al for stor værdi, og så gør det endnu mere ondt, hvis der sker et brud. Som du nok kan læse ud af linierne, så antyder jeg, at jeg ikke mere tror på den evige kærlighed. Min erfaring er, at kæreste kommer og går, men at vennerne bliver.

    Knus fra Granada
  • Indstillinger
    Ja ...at være sammen med en ..når man egentlig drømmer om noget andet, er nok noget mange mennesker kender til.

    Jeg har efter jeg kom hjem fra min "ferie" hørt fra ham her igen og igen. Så vil han give mig en eller anden "ting" som vi skal hente sammen osv. Eller også skriver han bare at han savner mig osv.

    Hvordan kan man savne en efter så rædselsfuld en ferie?

    Har fundet ud af at han må have denne personlighed:
    "Personer med passiv-aggressiv personlighedsforstyrrelse er ... forurettethed, viser aldrig vrede direkte men med en betydelig usagt modstand"..han måde at vise vrede på var hans tavshed?

    Og jeg må så have en masokistisk (undskyld staveformen lige her)..siden jeg gad det her..

    Og sagen er at jeg er single og at jeg bare har ham som bolleven..han ville jo gerne flytte sammen osv.
    Helt helt urealistisk...men ok ?

    Så han ved godt han er en bolleven..

    Og skønt jeg var på vej til at redigere mit indlæg og gøre det mere personligt og så sende ham min oplevelse af ferien og så farvel og tak..

    Så har jeg ingen jeg kan replace ham med..pt...

    Egenlig er jeg rystet ..tænk at han ikke synes det samme som mig og SIGER det eller gør noget...

    Han vælger at lade som ingenting og sender mig sms osv som om ingenting er hændt? Som om at jeg ikke kørte hjem en dag for tideligt fordi jeg ikke orkede ham mere...?
    Han lades som ingenting?

    Man kan så spørge ..jamen hvorfor gør DU det ...siger ikke noget..

    Ja det er da fordi jeg keder mig og er solo single...og nej det her gør det ikke bedre men gir en hvis selvlede..

    Tænk jeg har fik superhøje karakter ..(har lige været til eksamen ) og er som sådan ikke dum ..men alle jeg kender (og det er ikke mange efter min skilmsisse) er på ferie eller optaget. Så jeg føler mig vildt ene...og så går jeg med ham her. Og han er dum...(bare det med Ringkøbing...så dumt)...det også derfor vi ikke har så meget at tale om.

    Og jeg ikke kan holde ham ud...

    Nå det var da rart at der er nogen derude der kan svare på det tragiskomiske ferie oplæg jeg kom med der.

    Jeg tror ikke han er dummere end at han forstår at jeg er i en trængt situation og udnytter det..

    Mambo
  • Indstillinger
    Hej Granada

    Du må da lige fortælle mig hvordan det er lykkes dig at udvide din omgangskreds..
    Råd af den slags ku jeg godt bruge temmelig mange af.

    Håber du kan li hans familie hvis han er så meget sammen med dem.

    Jeg ville jo godt ha en der sagde kom lille skat og så ud at spise eller i biffen eller ud at bade osv når vejret var til det...

    Han sagde også at jeg brokkede mig over alt han gjorde...men ok alt han gjorde irriterede mig.

    Må og skal finde en anden ..eller flere andre suk

    Maj
  • Indstillinger
    Hej Mambo.
    Jeg har ganske enkelt været heldig at møde to til tre mennesker, som jeg taler rigtig godt med. Jeg har i årevis ikke mødt nogen mennesker, som har sagt mig det helt store. Jeg synes også, at det er svært at opbygge en vennekreds.

    Jeg kan da godt forstå, at du har brug for en kæreste, der kan give dig omsorg, og som du kan gå ud med. Prøv at melde dig til nogle kurser, som du kan lide, og måske er du heldig at finde en der.

    Jeg kan virkelig godt forstå, at du ikke gider den bolleven mere. Jeg kan kun råde dig til at holde snuden langt væk fra ham. Det er sgu da klart, at du var sur. Hvem ville ikke lige blive sur over at være sammen med sådan en lyseslukker som ham?

    Nej, jeg er ikke vild med min kærestes familie, men heldigvis bor de langt væk herfra - de bor i et andet land. Puha, de kommer på besøg i september, men heldigvis lejer de en lejlighed under besøget, for vi har ganske enkelt ikke plads til dem og desuden klarer jeg ikke at se på dem hver eneste dag i 14 DAGE. Ja, jeg lyder ikke så sød, men jeg føler omvendt heller ikke, at de gør noget for, at jeg føler mig godt tilpas hos dem. Jeg taler deres sprog, men endnu ikke så godt, og de taler hurtigt og i dialekt, så jeg ikke kan følge med! Det gider jeg ikke at være med til, så derfor undgår jeg dem i videst muligt omfang, men de lader ikke til at have fattet, at deres opførsel er fræk - det synes jeg i hvert fald, at den er.
    Puha, jeg kunne fortælle herfra og til Rom om alle de problemer, vi ofte har. Jeg ved sgu ikke, om det rigtige forhold findes. Jeg tror på, at man kan finde sin sjælepartner, men jeg tror desværre også, at alle de gode mænd for størstedelen er optaget.

    Knus fra Granada og op med humøret
  • Indstillinger
    Ja, man kan blive helt nervøs mht til det du skriver om de "gode mænd". Jeg kan forstryde bitterligt at jeg lod mig skille for gode mænd hænger ikke på træerne ..og hvad kom man "ud til" ? Jeg synes det er træls at være single og jeg savner en mand så jeg ku skrige...og jeg er misundelig på ethvert par jeg ser.Tænker at de må være lykkelige og nu skal de hjem og hygge osv...

    Det er utroligt så mange der har været inde på det her emne uden at dele erfaringer -hvis de skulle have nogen -mht kiksede ferier bollevenner olign

    Mambo5
  • Indstillinger
    Trist...er min første tanke, når jeg læser dit indlæg.

    Trist, fordi du af en eller anden grund SKAL have ham med på weekend, som et andet kæreste-par. Hvad forventer du? At I pludselig blev forelskede i hinanden? Gleeeeem det!! Find dig en du har følelser for og drop det der spil du kører. Du ender med at gøre ham ked af det...

    Nyd at være single! Lad være med at indvolvere dig med elskere, når du ikke er moden nok til at kende spillereglerne.

    KH
    Queen
Log in eller Registrér for at kommentere.