Hjem Astma og allergi Astma

astma

Redigeret 20 juli, 2008, 08:43 i Astma
hej jeg har læst de forskellige indlæg om astma. Jeg har selv haft astma i mange år, og har været i behandling med ventoline og becotide, uden at det hjalp særligt.
Jeg fik astma da jeg var 5-6 år, og har taget medicin til jeg blev 27år. Fordi der fik jeg min søn og lige pludselig forsvandt min astma. Men Jeg var også psykisk syg inden jeg fik min søn og var på medicin. Jeg har haft en dårlig barndom,og har prøvet forskellige depressionsmidler som hjalp lidt men ikke meget.
Da jeg så fik min søn blev jeg meget syg psykisk. jeg kunne slet ikke stoppe med at tale og tale. Hvis jeg prøvet at stoppe, så var det om om at jeg var ved at blive kvalt. For normalt er var jeg en meget stille pige. Jeg kunne ikke styre mig, og fik nye tanker der skiftede hver sekundt. Det var også en hård fødsel for han blev født med drop.
Så jeg er glad for at min astma er forsvundet helt idag. måske forsvandt den fordi jeg løsnede op for alt muligt med at snakke ud, eller pga. at jeg fik drop. Det var et mirakel, og jeg er meget glad for min søn , for det er ham der fik min astma væk.
Det kan godt være at jeg havde noget angst siddende som blokerede min vejrtrækning og det fik jeg løsnet op for ved at føde og skrige og tale ud. I dag er min søn 5 år så jeg har ikke haft astma siden jeg fødte ham. men jeg har det også bedre med min psykiske sygdom, hvor jeg er i behandling med seroquel og akarin, da de siger at jeg er skizofren.
og det hjælper godt.
Håber at der er nogen som kan bruge min oplevelse til noget , og håber at alle kommer af med deres astma på en eller anden måde.
hilsen
nergis

Kommentarer

  • Hej Nergis

    Det lyder godt din astma er i ro nu. Det er jo en kronisk lidelse, så den ligger jo og lurer og kan bryde ud igen, så vær lige opmærksom på det ikke??

    Jeg oplever også at det kan hjælpe på min astma med diverse åndedrætsøvelser, så det er måske det du har oplevet.

    Held og lykke med dit liv.

    MVH

    anne
Log in eller Registrér for at kommentere.