Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Som pårørende

Redigeret 29 juli, 2009, 16:15 i Skizofreni
Jeg har en veninde, som har skizofreni. Ved godt hvad det er, men problemet er bare at jeg ikke ved som pårørende, hvordan jeg skal forholde mig til det, når hun har problemer, fordi hun ofte er meget nede og ikke tror rigtigt på sig selv og nogen vil hende godt. Min syn på sygdommen er at man er stadig et menneske, som har mange gode værdier indeni én og vil gerne være hendes ven, men problemet er bare at jeg ikke ved, hvordan jeg skal hjælpe hende uden at trække mig selv ned.

// mIg

Kommentarer

  • Indstillinger
    det bedste du kan gøre er at være hendes veninde .. prøve at lave nogle gode ting sammen med hende Jeg er sikker på hun er glad for at have dig - jeg er selv glad for de veninder der stadig er der
  • Indstillinger
    Jeg har en voksen søn som er Skizofren. han hører stemmer og tror folk taler om ham når han har det dårligt. Efterhånden er jeg den eneste han vil tale med. Det kan til tider være hårdt som mor. Selvom jeg prøver at forstå ham, er det ikke altig lige nemt. Han er meget bange for der skal ske mig og vores børnebørn noget dårligt. Venlig hilsen Emmy
Log in eller Registrér for at kommentere.