Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg mon gravid eller går psyken ind..

Redigeret 25 juni, 2008, 03:26 i Åben debat for kvinder
Hej
Jeg har haft usikker sex med en mand. Vi plejer altid at bruge kondom, men skæbnen var uheldig for os en dag, hvor vi ikke brugte noget. 6 timer efter samleje, fik vi hentet en fortrydelsespille. Yderligere har jeg taget 2 graviditetstest. En fire dag efter uheldet og en to dage efter min menstruation skulle have været. De var begge negative. Kunne mærke min menstruation skulle komme, som jeg altid plejer at kunne, men smerten gik væk og der kom ingen. Føler mig ikke gravid ingen brystspændninger, måske lidt træthed, så hvorfor kommer den ikke? Er der andre der har prøvet at ta' en fortrydelsespille og menstruation udeblev? Tror min psyke går ind og påvirker, da jeg selvfølgelig er bange for at skulle stå men i et valg, hvis det er tilfældet, at jeg alligevel er blevet gravid.

Hilsen

Crssrtp75

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har ikke selv prøvet fortrydelsespiller, men mener de skal fremkalde en blødning udenfor cyklus hvis de skal vierke. Har du slet ikke blødt? Hvor længe siden er det? Hvis der er gået mere end 14-16 dage bør en graviditetstest være positiv nu. Er du stadig i tvivl, så gå til lægen. Er det en psykisk "blokering", vil en læges ord måske hjælpe.

    Vh Pernille1
Log in eller Registrér for at kommentere.