Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ønsker alt andet end medicin

Redigeret 19 september, 2008, 02:50 i Knogleskørhed
Jeg har fået konstateret knogleskørhed og har på kort tid mistet knap 5 cm i højden. Det værste er de ulidelige smerter, speciel i lændeområdet, men mine hofter er også angrebet. Det mærkelige er, at smerterne trækker om i mave / lyskeområdet og jeg får så Kodein og Panodil for disse smerter. Ikke at det holder mig smertefri, langt fra, men det tager lige toppen. Umuligt for mig at sove for smerterne. Er det normalt? Lægen foreslår en "uge-pille", som jeg har glemt navnet på, men da jeg ser hvor meget min mor lider med bivirkninger med den medicin, vil jeg så gerne undgå den. Undres over, at jeg ikke fil nogle informationer om, hvad jeg selv kunne gøre, for at minske smerterne og måske også styrke knoglerne. Håber på råd og vejledning. Tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg fik selv konstateret knogleskørhed i maj 2007 efter min graviditet. Jeg fik her 3 sammenfald i 2-3-4 lændevirvel, hvor jeg havde periodiske næsten lammende smerter.Jeg måtte ca. hver anden dag få akupunkttur herhjemme, for overhovedet at komme på toilettet. Jeg gik i en periode på et par måneder uden smertestillende fordi jeg ammede, men herefter fik jeg Norsphan plaster som tog toppen af smerterne. I mellemtiden gik jeg til genoptræning v. fysioterapeut, som har hjulpet gevaldigt. Det er idag 1 år siden og jeg er fuldt mobil. Smerterne bliver jeg nok aldrig 100% kvit, men et meget mere tåleligt liv har jeg fået. Jeg undgår løft af mere end 4 kg. og ligger ned minimum 2 timer hverdag.
  • Indstillinger
    Har selv knogleskørhed.Har fået Forsamax men kunne ikke tåle dem,og fik siden Evista,dem kunne jeg heller ikke tåle.Forsamax kan give ætsning af spiserøret og flere farlige bivirkninger.Evista givwer hævede ben og hovedpine,væskeophovning i ben,fødder,fingre,hele kroppen ,kramper,og ja,bare det rene gift man indtager.Jeg hverken kan/vil indtage disse piller,for det må være med livet som indsats at fortsætte med Forsamax&Evista.At disse præperater overhoved er lovlige på markedet,fatter jeg ikke.-der er tale om at jeg skal have indsprøjtninger,men hvis også dette giver bivirkninger,skal jeg ikke nyde noget.
    Jeg vil fraråde folk at indtage disse overstående præperater.
Log in eller Registrér for at kommentere.