Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhøjet stofskifte efter for lavt stofskifte

Er der nogen der kan nikke genkendende til mine symptomer. Har fået eltroxin i et år da mit stofskifte lå i den lave ende af normalområdet, men efter nedtrapning har jeg nu været uden medicin i 6 uger og føler mig dårligere og dårligere dag for dag, men mine tal ligger nu i den høje ende af normalområdet og jeg har da også symptomer på for højt stofskifte, da jeg har hjertebanken, løs afføring, ryster indeni, sovet kun højst 5 timer pr. nat, svimmel når jeg rejser mig, hovedpine, kvalme jeg har det faktisk møg dårligt. Hvor lang tid kan det tage inden ens stofskifte bliver normalt igen, for jeg vil nødigt i behandling for for højt stofskiftet eller er der nogen der har erfaring med at mine symptomer også kan være tegn på at jeg skal have medicin igen. Jeg føler ikke min læge helt er klar over hvor dårlig jeg faktisk er og vil nu bede om en henvisning til speciallæge, da min livskvalitet er helt i bund. Håber meget på at andre kan hjælpe mig hvis I har prøvet noget tilsvarende, så jeg måske kan få et håb om, at det bedres hen ad vejen. Vibeke.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har for højt stofskifte, og har altid haft det, men tror det er blevet værre med tiden. For ja, jeg kan nikke genkendende til det hele og jeg har undret mig over hvad jeg fejlede siden jeg havde det sådan. Men jeg har dog ikke været på det medicin du nævner der og har ikke haft for lavt stofskifte. Men jeg har fået noget medicin mod angst og det er efter det at det er blevet værre. Så det kan godt være det har noget med medicinen at gøre. Men kan ikke sige så meget om det, for jeg har ikke været ude for præcis det samme. Håber du kan bruge det til noget.
  • Indstillinger
    Hej Helle.
    Jeg kan helt sikkert nikke genkendende til dine symptomer og også dine frustrationer, for de praktiserende læger aner sandt at sige ikke, hvor dårligt vi har det.
    Jeg har forhøjet stofskifte, har været i medicinsk behandling, men blev medicinfri igen efter ca. fem måneder.
    Jeg har det stadig rigtig dårligt ind imellem, specielt lige for tiden er det rigtig slemt.
    Men mine tal er " normale" så lægen kan ikke hjælpe mig.
    Jeg må så vente til det hele går bersærk igen og jeg kan komme på medicin.
    Hvis du ved, at du har forhøjet stofskifte vil jeg råde dig til at komme i behandling, da det ellers slider på dine organer, som jo hele tiden arbejder på højtryk, dit hjerte og dine lunger kan ta skade.

    Jeg synes det er en rigtig træls sygdom, at lide af da ingen rigtig forstår, hvad det er vi gennemgår og ingen vil ta os alvorligt.
    Jeg har løbet lægerne på dørerne i årevis uden at blive taget alvorligt, de sagde hele tiden at det nok var noget psykisk og så kunne jeg bare få nogle lykkepiller.
    Så da jeg endelig fik en diagnose var det næsten som at vinde i lotto.
    De praktiserende læger ved simpelthen ikke nok om disse sygdomme.

    Pas på dig selv og god bedring.
    Hilsen Misty
Log in eller Registrér for at kommentere.