depressionens følgevirkninger
Det er hårdt at have en depression og oveni generaliseret angst. Det er hårdt at have mistet kontakten til familie og venner som har trukket sig i forløbet. Nu er jeg kommet langt videre på snart 5 år og kontakten som jeg har mistet er på standby. JA jeg savner min familie som den var før. Men min depression har også lært mig at det er i et voldsomt sygdomsforløb man lærer sine SANDE venner at kende. Nu er der sket det at min søn på snart 24 også har fået en depression midt i et studieforløb. Men han har taget orlov og har fået en henvisning til psykolog fra vores læge, og han skal starte i antidepressiv behandling. Jeg støtter ham som MOR og han har kanongode venner. Jeg håber for ham at han stadig vil have disse venner i HELE forløbet. Jeg har på grund af depressionen fået tilkendt pension efter et hæsligt forløb hvor kommunen har været meget uforstående. Heldigvis for min søn tror jeg han har fået en rigtig god sagsbehandler. Han bad mig om at gå med til første samtale. Bagefter var han meget glad for at have mig med, for jeg kunne stille de rigtige spørgsmål. Han har efterfølgende været til samtale alene, og hun er super. Han skal bare lige have tid til at få medicin og psykologsamtaler til at have virkning. Foreløbig er han udstedt med 2 måneders sygdom. Så må vi se hvad der sker. Han virker opsat på at genoptage studier om 8 måneder igen! Jeg er selv ved at uddanne mig til vejleder for andre mennesker med en depression. Jeg tror på at vi der har været gennem et sygdomsforløb er supergode til at hjælpe.
Kommentarer
Ja, det er meget trist når familie og venner forsvinder når man har en depression men man finder så også ud af hvem der er venner.
Dejligt at høre at din søn er kommet i behandling og at du støtter ham.
Jeg tror også at os der har haft / har en depression bedre kan sætte os ind i situationen.
Jeg selv har traumatisk stress med angst på 5. år. Jeg har fået en midlertidig pension som skal tages op 1. okt. Da der så er gået 2 år. Så det er jeg meget spændt på. Jeg får stadig medicin og går til psykolog på 4. år. Min læge og psykolog er enige om at der ikke arbejdsevne tilbage i mig. Så hvis ftp. ikke går igennem, permanent, anker de sagen.
Det lyder spændende på din nye uddannelse, vil du fortælle lidt mere om den.
Mange hilsner og god bedring fra bmdc