Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Enlig - IVF

Redigeret 26 juli, 2008, 16:16 i Endometriose
Jeg har valgt at gå gennem en IVF-behandling alene. Men møder en del i omgangskredsen, (dem som har en partner og er blevet gravide meget let) som ikke synes man kan tillade sig at sætte et barn i verden, som ikke kommer til at kende sin far.

Nogen der har prøvet det? Svar/overvejelser?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej - jeg kender faktisk et par stykker enlige kvinder som både har været igennem IVF behandling og hele processen med at blive godkendt som adoptant - og dermed altså har valgt at blive en eneforældre. Jeg synes den manglende forståelse fra din omgangskreds er lidt svær at forstå - jeg synes at de kvinder som går gennem alt dette alene for at blive mor, er nogle utroligt seje kvinder og de har min største respekt. Så bare klem på - held og lykke. Hilsen Stine
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit søde svar....det varmer, når
    man hører fra en positiv person uden fordomme ;o)
  • Indstillinger
    hej :) jeg har også valgt at gå denne behandling igennem selv :) ..skal først til at starte op nu . .har haft to graviditeter i æggelederne og imellem dem blev jeg gravid normalt men mistede en dejlig datter kun 6 mdr henne i graviditeten :( så gik vi gang på brædstrup sygehus med ivf behandling en ægudtagning og en opsætning så stod min mand af det var for hårdt .. i dag er jeg alene og min mand til mænd griner det er nemlig ikke så hårdt ;) det stopper ikke mig fra og gerne vil have børn ,og mand eller ej ?? ja vi kan være super mødre uden dem :)
  • Indstillinger
    Hej
    Puha, hvor har du været meget igennem, men dejligt at du har mod på at prøve igen og så alene. Jeg skal til første samtale i august, så spændende. Ved jeg er IVF patient, men ved ikke om jeg skal igennem en større operation først.
    Pøj pøj med det hele til dig ;o)
    Knuser
Log in eller Registrér for at kommentere.