Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Aerius

Redigeret 13 juni, 2012, 13:47 i Allergi
Hej

Jeg har prøvet en ''nyere'' slags antihistamin; aerius, jeg synes det er helt bivirkningsfrie, og at de hjælper meget hurtigt på under en halv time, men virkningen aftager efter 5 til 6 timer selvom de skulle dække i et døgn, i år har jeg haft meget græs allergi, så jeg er tilbage på mine godt afprøvede clarityn, som jeg ofte bliver sløv og irritabel af, men allergien er trods alt værre end bivirkningerne. Er der andre som har erfaringer med aerius?

Hilsen Megan

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har brugt Aerius de seneste år og kan ikke genkende at de kun virker 5-6 timer. Dog kan jeg ikke nøjes med Aerius og lokalbehandling i den værste græspollensæson - da må jeg ty til binyrebarkhormon. Kan det være at det er problemet for dig?
  • Indstillinger
    Hej

    Som jeg skrev i mit spørgsmål, så kan clarityn dække mig i minium 24 timer, hvor aerius kun gør det i ca 6 timer, ja jeg er behandlet med div bl.a prednisolon og får regelmæssigt xolairbehandling på hospitalet,det hjælper godt på min astma og sidstnævnte har givet mig en væsentlig bedre livskvalitet, so to speak! Men jeg får høfeber når pollentallene er høje så længe, som vi oplever det lige nu.

    Jeg har som sagt ikke et stort problem da clarityn hjælper udmærket, men jeg har hørt fra andre nu at de heller ikke havde den ønskede effekt af aerius, som trods alt er et dyrt alternativ til feks clarityn.

    Hav en god sommer

    med venlig hilsen Megan1
  • Indstillinger
    Min datter på 9 år får Aerius, som dækker hende ind på de forskellige allergier og den børneeksem, hun har. Hun blir væsentlig mindre træt med Aerius end med de piller, hun fik tidligre. Til gengæld tar hun på! Det er påfaldende, synes jeg. Kender nogen til noget lignende? Er det en bivirkning af medicinen? nogen idéer?
    mvh moren til allergibarnet
Log in eller Registrér for at kommentere.