Aerius
Hej
Jeg har prøvet en ''nyere'' slags antihistamin; aerius, jeg synes det er helt bivirkningsfrie, og at de hjælper meget hurtigt på under en halv time, men virkningen aftager efter 5 til 6 timer selvom de skulle dække i et døgn, i år har jeg haft meget græs allergi, så jeg er tilbage på mine godt afprøvede clarityn, som jeg ofte bliver sløv og irritabel af, men allergien er trods alt værre end bivirkningerne. Er der andre som har erfaringer med aerius?
Hilsen Megan
Jeg har prøvet en ''nyere'' slags antihistamin; aerius, jeg synes det er helt bivirkningsfrie, og at de hjælper meget hurtigt på under en halv time, men virkningen aftager efter 5 til 6 timer selvom de skulle dække i et døgn, i år har jeg haft meget græs allergi, så jeg er tilbage på mine godt afprøvede clarityn, som jeg ofte bliver sløv og irritabel af, men allergien er trods alt værre end bivirkningerne. Er der andre som har erfaringer med aerius?
Hilsen Megan
Kommentarer
Som jeg skrev i mit spørgsmål, så kan clarityn dække mig i minium 24 timer, hvor aerius kun gør det i ca 6 timer, ja jeg er behandlet med div bl.a prednisolon og får regelmæssigt xolairbehandling på hospitalet,det hjælper godt på min astma og sidstnævnte har givet mig en væsentlig bedre livskvalitet, so to speak! Men jeg får høfeber når pollentallene er høje så længe, som vi oplever det lige nu.
Jeg har som sagt ikke et stort problem da clarityn hjælper udmærket, men jeg har hørt fra andre nu at de heller ikke havde den ønskede effekt af aerius, som trods alt er et dyrt alternativ til feks clarityn.
Hav en god sommer
med venlig hilsen Megan1
mvh moren til allergibarnet