Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Zodalex

Redigeret 19 august, 2008, 22:51 i Endometriose
Hej allesammen.

Jeg har endelig efter lang tid fået zodalex. Fik den "skudt" ind igår og har det ikke super, syntes det gør ondt efterfølgende samt har kvalme -har andre prøvet dette ?
Jeg fik hormonspiral for 1½ år siden men da min mens kommer næsten hver uge så prøver jeg nu zodalex for at få ro på det hele og komme tilbage i en cyklus. Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre har prøvet det og om det virkede ?

Og foresten - der er tit nogle der spørger hvad det er jeg fejler, hvis jeg siger endometriose så aner de ikke hvad jeg snakker om og jegkommer ud i en længere forklaring - har nogle en god kort jeg kan bruge måske :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det lyder helt normalt det du oplever med Zoladex. Der går noget tid, inden det virker, og der kan komme en midlertidig forværring.
    Håber, du hurtigt får gavn af det!

    Jeg plejer at sige kort, at det er en kronisk underlivslidelse, der gør, at man bløder i bughulen og kan få cyster. De fleste kan godt forstå det så, men det ville unægtelig være noget nemmere at fejle noget, alle ved hvad er..
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er også i behandling med Zoladex, den første måned var a'h til, blødte meget og havde det ikke godt. Men da den måned var gået så fik jeg det SUPER, jeg har aldrig haft det så godt som jeg har nu, nu har jeg så været i behandling i 6 mdr og de skal til at stoppe og noget nyt skal ske, hvad må tiden vise, men jeg frygter det lidt, da jeg som før skrevet bare har det så godt med Zoladex.

    Hej fra Janni
  • Indstillinger
    Jeg siger at jeg har en kronisk underlivssygdom der betyder at jeg får blodcyster i underlivet og det giver smerter,(har oplevet at folk ellers tror det er kræft lignende hvis man bare siger cyste):)
  • Indstillinger
    på mig virker zoladexen kanon det er 2.omgang jeg får den og på en ny måde. første gang en gang om mdr i 6 mdr. nu får jeg en sprøjte hver 3.mdr. og tror nok den virker, ingen smerter og ingen mens eller bivirkninger. skal til tjek her den 13 okt og glæder mig lidt til at høre hvad de siger..

    når folk spørger mig om hvad jeg fejler siger jeg som det er at det er dele af livsmoderslimhinden der vokser ud i bughulen, og som bløder en gang om mdr som når man har mens. bortset fra det ikke kan komme ud.

    håber du kan bruge det til noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.