Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stikkende smerter i hjerteregionen

Redigeret 23 december, 2014, 17:59 i Åben debat om smerter
Hej,

Jeg har i den seneste uges tid flere gange dagligt oplevet at få stikkende smerter i mit hjerte, eller i hvert fald i den region. Når jeg forsøger at indånde bliver smerten værre.
Det går som regel over indenfor 1-2 minutter, men synes nu alligevel det er lidt mærkeligt da det nu kommer gentagne gange. Det er noget jeg har prøvet at have før, men det har aldrig været sådan at det kommer igen.

Er der nogen der kan have en idé til, hvad det kan være, og om det er noget jeg bør få en læge til at se på?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Halløj!

    Jeg lider selv af en hjertesygdom og oplever værre smerter flere gange dagligt..hvor kraftige er dine smerter?..

    prøv at opsøge en læge..
  • Indstillinger
    Jeg kender også til de anfald, jeg fik dem tit som barn, og måtte stå af cyklen, jeg kunne næsten ikke trække vejret, for det gjorde så ondt.

    Med årene er de blevet sjældnere, og lægen sagde dengang at det var myoser i hjerteregionen, så jeg har ikke søgt læge som voksen, og jeg er snart en halvgammel pige :)
  • Indstillinger
    hej du. jeg er selv en dreng på 16 år snart 17. jeg går på efterskole og har selv de problemer. min smerter vare dog kun i 5 min men hver gang jeg trækker vejret dybt ned i lungerne, får jeg en stikkende smerte. med ved ikke om det kan være pga al, den motion jeg får på skolen.
  • Indstillinger
    Jeg har haft denne stikkende følelse ved hjerregionen, og det gør virkelig ondt når jeg trækker vejret dybt.. og det kan vare op 1 til 2 minutter nogle gange mindre.. Men den smerte gør virkelig ondt, og jeg er bange for at det kan være lungekraft? eller noget der er værre.. Jeg er virkelig bange, jeg burde gå til lægen med kan ikke se, ideen at går til lægen hvis det ikke er noget alvorligt.. hvad skal jeg gør..? Det gør virkelig ondt, jeg er virkelig bange.. Tænk hvis det er noget alvorligt.. Hjælp det er en 15-årig pige der skriver...
  • Indstillinger
    hej mille hvis det er nu i juledagene du har den smerte skal du straks ringe til vagtlægen og komme til læge og få undersøgt hvad det kan være, du kan en alm lunge betændelse gør også meget ondt ved vejrtrækning. men synes du straks skal kontakte lægen, lunge betændelse kan også være farlig. ikke at blive behandlet. kræft gør normal ikke ondt. men du kan få blodprøve hos lægen hvis du er bekymret for kræft, er der bryst kræft i din familie siden du er bange. lunge kræft, kan komme af lang tids rygning af tobak, og da du kun er 15 år er der ikke så stor risiko for du kan have lige netop lunge kræft. håber ikke det er alvorligt, fortæl det til nogle der kan hjælpe dig at komme til læge. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej Miller

    En stikkende smerte ved hjertet, der bliver værre, når man ånder ind – det problem er tit blevet diskuteret her på Netdoktor.

    Jeg lægger mærke til, at mange af dem, der har problemet, er meget unge. Jeg havde det selv, da jeg var barn og ung. Selvfølgelig bliver man bange, men da problemet som regel er meget kortvarigt, glemmer man det igen – indtil næste gang!

    I nogle tilfælde er der muligvis tale om det såkaldte facetsyndrom, men sikkert ikke i alle tilfælde:

    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... ystryggen/

    Jeg synes, at du skulle prøve at læse nogle af de andre indlæg, der har været om problemet her på Netdoktor:

    viewtopic.php?f=58&t=19145&st=0&sk=t&sd=a

    Som du kan se, er der flere, der har spurgt deres læge, hvad det kan være, og der er flere forklaringer: myoser i hjerteregionen (Tulles læge) og hjerteklapper, der klistrer for meget (Kattemis’ læge).

    Hvis jeg var dig, ville jeg også spørge min læge, hvad det kan være. Og så vil jeg bede dig om at vende tilbage og skrive lægens svar her i debatten. Det lader til, at der er mange, der har det problem, og som bliver meget bange. Måske kan du være med til at hjælpe dem ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    det gør også ondt på mig. Det kommer så pludseligt og gør så ondt, er der ikke nogen der ved hvad jeg skal gøre

    ...pige på 11 år
Log in eller Registrér for at kommentere.