Stikkende smerter i hjerteregionen
Hej,
Jeg har i den seneste uges tid flere gange dagligt oplevet at få stikkende smerter i mit hjerte, eller i hvert fald i den region. Når jeg forsøger at indånde bliver smerten værre.
Det går som regel over indenfor 1-2 minutter, men synes nu alligevel det er lidt mærkeligt da det nu kommer gentagne gange. Det er noget jeg har prøvet at have før, men det har aldrig været sådan at det kommer igen.
Er der nogen der kan have en idé til, hvad det kan være, og om det er noget jeg bør få en læge til at se på?
Jeg har i den seneste uges tid flere gange dagligt oplevet at få stikkende smerter i mit hjerte, eller i hvert fald i den region. Når jeg forsøger at indånde bliver smerten værre.
Det går som regel over indenfor 1-2 minutter, men synes nu alligevel det er lidt mærkeligt da det nu kommer gentagne gange. Det er noget jeg har prøvet at have før, men det har aldrig været sådan at det kommer igen.
Er der nogen der kan have en idé til, hvad det kan være, og om det er noget jeg bør få en læge til at se på?
Kommentarer
Jeg lider selv af en hjertesygdom og oplever værre smerter flere gange dagligt..hvor kraftige er dine smerter?..
prøv at opsøge en læge..
Med årene er de blevet sjældnere, og lægen sagde dengang at det var myoser i hjerteregionen, så jeg har ikke søgt læge som voksen, og jeg er snart en halvgammel pige
En stikkende smerte ved hjertet, der bliver værre, når man ånder ind – det problem er tit blevet diskuteret her på Netdoktor.
Jeg lægger mærke til, at mange af dem, der har problemet, er meget unge. Jeg havde det selv, da jeg var barn og ung. Selvfølgelig bliver man bange, men da problemet som regel er meget kortvarigt, glemmer man det igen – indtil næste gang!
I nogle tilfælde er der muligvis tale om det såkaldte facetsyndrom, men sikkert ikke i alle tilfælde:
http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... ystryggen/
Jeg synes, at du skulle prøve at læse nogle af de andre indlæg, der har været om problemet her på Netdoktor:
viewtopic.php?f=58&t=19145&st=0&sk=t&sd=a
Som du kan se, er der flere, der har spurgt deres læge, hvad det kan være, og der er flere forklaringer: myoser i hjerteregionen (Tulles læge) og hjerteklapper, der klistrer for meget (Kattemis’ læge).
Hvis jeg var dig, ville jeg også spørge min læge, hvad det kan være. Og så vil jeg bede dig om at vende tilbage og skrive lægens svar her i debatten. Det lader til, at der er mange, der har det problem, og som bliver meget bange. Måske kan du være med til at hjælpe dem ;o)
Mange hilsner
Kameliadamen
...pige på 11 år