Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Lavt stofskifte

Hej Alle.
Er der nogle af jer der har lavt stofskite der ligesom
jeg har tykke tunge læg og ben og ødemer i læg og ankler og hvis i har ,eller har haft,hvad har i evt.
gjort ved det?,da det er ved at drive mig til vanvig.
Påforhånd Tak.

Kommentarer

• Hej
    Jeg har prøvet at have meget væske i anklerne, og læggene var så spændt at jeg ikke kunne gå ret langt uden at få smerter, det var frygteligt. Men efter det blev opdaget at jeg havde alt for lavt stofskifte og kom i behandling med Eltroxin, er jeg nu efter 3 måneder ved at være ovenpå igen. Jeg skal dog stoppe op og tage den lidt med ro, ellers får jeg lidt af symptomerne tilbage.
    Hilsen Annika1
  • Tak forhjælpen,det var dejlig at hører fra dig,
    så er jeg nemmelig klar over at det skyldes stof-
    skiftet.Hilsen Ninna.
  • Hej
    Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for 3 mdr siden - i løbet af 5 dage tog jeg ca. 5 kg på. (væske) Jeg havde meget hævede ben og hænder. Udover at blive sat i eltroxin behandling - som nu har medvirket til at væskeophåbningen er ved at være væk, fik jeg vanddrivende - hvilket hjalp rigtig meget. I perioder hvor stofskiftet driller og jeg har brug for en øgning af eltroxin, får jeg straks væske i ben igen, og jeg tager vanddivende.
  • Hej Husker1.
    Jeg vil også gerne takker dig for du skrev, for det
    er utrolig dejlig at vide,at man ikke er alene om
    den trælse sygdom som for mit vedkommende fylder meget
    i hverdagen med mange kedelige symtomer enten er mit
    stofskifte for lavt eller nogle få gange få højt(begge
    dele er lige ubehagelig)Hvilke vanddrivende piller
    tager du?
    Venligst HNMMKD6.
  • Hejsa
    Jeg tager fuxix 40mg ved behov samt en kaleorid 750mg så kalium-ballancen er ok.
    Mit TSH var forleden 1,7, men da jeg skal ned omkring de 1 er jeg blevet øget en smule i medicin - synes jeg er begyndt at få nogle øjne-gener som tørre øjne, hævede øjenlåg og lidt dobbeltsyn særlig når jeg læser - kender du til det?
    Hvad ligger dit tsh på fortiden og hvad er dine erfaringer.
    Jeg er ligesom dig utrolig glad for at dele erfaringer, da min læge ikke kan svare mig på alle mine spørgsmål og så kan man jo godt gå hen og blive noget urolig.
    KH
    Husker
  • Hej Husker1.
    Tak for dit svar,ja du har ganske ret i at lægerne
    ikke ved så meget som det vil være rart at de gjorde,
    men jeg har fået af vide af min veninde at det langt
    fra er alle læger der er i praktik på en endokrinologisk afd.Min læge er flink ,men det er også
    tydeligt at hans viden om stofskiftesygdomme også er temmelig begrænsetog derfor har jeg søgt min viden
    andet sted,hvis jeg ikke var kommet til øjenlæge p.g.a.
    mit syn som jeg fik problemer med havde han sikkert
    ikke fundet ud af hvad jeg fejlede og så er det ikke godt og vide hvad der så var sket.Jeg har fået bekræftiget af både en overlæge på Sygehuset og min
    øjenlæge at både højt og lavt stofskifte kan påvirke
    øjenene .Alle cellerne i kroppen er afhængige af et
    velfungerende stofskifte og når stofskiftet ikke er i
    balance påvirker det stor set alt ,derfor mange
    forskellige psymtomer fra forskellige organer som
    F.X Hjernen,Hjertet musklerne ogledsmerter,men
    selvføligt er det meget individuel hvilke symptomer
    man får men og hvor skidt man har det og selv om jeg
    synes jeg ved en del om det bliver jeg da rigtigt
    utryg når hjertet hammer derudaf eller slør på synet
    selv om jeg godt er klar over at det må jo være stofskiftet der driller igen.
    Hilsen HNMmKD6
  • Mange tak for de oplysninger jeg har fået ved at læse om jeres gener ved for lavt stofskifte, jeg var også ved at blive vanvittig af lige pludselig at have hævede fødder lige fra morgenstunden, men nu er jeg beroliget, jeg er lige sat i behandling for lavt stofskifte, så der er da håb om at det fortager sig igen.

m.v.h. snubbilene
  • Hej

Det er måske ikke 100% relevant, men min ex tog hormon piller af en eller anden art - hun havde lidt for meget hår på benene og ville prøve om man kunne gøre noget ved det.
    Efter en uge fik hun også meget havede fødder. Så vandophobning har også noget med hormoner at gøre, selvom det ikke var vores "stofskifte medicin".
    Jeg har heldigvis ikke vand i benene, men så fejler jeg alt mulig andet:-)
    Ja, det er irriterende med nedsat syn en gang imellem og endu mere irriterende når lægen siger at du er ikke 20 år længere, selvom det skyldes noget andet.

Jeg har taget C vitamin i mindst 6 år. Jeg har rend på WC hele tiden. Nu er jeg stopet med dem og gå på WC måske 3 - 4 gange om dagen, så min konklusion er at det også er vanddrivende.
    I urte verdenen anbefaler de padderokke the.

Mvh Adam
Log in eller Registrér for at kommentere.