Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

muligt at det kan være en depression?

Redigeret 26 juni, 2008, 05:23 i Åben debat om depression
jeg over længere tid haft kæbe smerter og i den forbindelse haft utrolig meget hovedpine som min læge sagde var mirgræne anfald.

Når jeg spørger min læge om jeg kan have en drepression er svaret nej nej du er da bare inden i en trist periode. Jeg snakkede med min kollega da jeg gerne ville forklarer mit fravær her og der. Hun synes jeg minder om et drepressionstilfælde da jeg har været nede med nakken i nogle måneder efterhånden,har overhovedet ingen arbejdslyst, træthed, kan ikke tage stilling, beslutning om noget, svært ved at sidde og hører efter, kan sover i døgndrift, kan ikke tage mig sammen til en skid og alt kan rage mig en skid, lige glad med andre mennesker, kan sætte mig til tude til hver en tid.. har bare en umådelig stor lyst til bare at grave mig ned i et hul også komme op når jeg føler mig klar...

Jeg arbejder med børn så mine kollegaer har set en stor forandring på mig, da jeg ikke har overskud til at tumle rundt med dem, lave alt det vi plejer...

men igen min læge tager mig ikke seriøst og siger at jeg er nok bare inden i en trist periode.

Det ender nok med at jeg siger op da jeg ikke kan ligge syg i længere tid uden lægens papir på jeg er det..

hvad gør man?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er dog en ligegyldig læge du har....
    Er det telefonisk du har kontaktet ham? Hvis det er så ville jeg bestille en tid, hurtigst muligt.
    Så må du lukke op for posen og endnu engang spørge om det kan passe at du skal gå og være så ked af det og måske må opsige dit arbejde p.g.a. din nedtrykthed.

    Mange hilsner fra bmdc

    Håber at høre hvordan det går.
  • Indstillinger
    Hej

    Det lyder fuldstændlig ligesom mig der skriver! Jeg har de samme symptomer.
    Jeg fik et skema fra lægen som skulle udfyldes og fik at vide i forgårs at det nok er en depression.
    Jeg kan godt forstå hvis du er frustreret! Din læge bør give dig et skema hvor du krydser af med hvordan du har det med forskellige ting. Jeg tror mange læger har en tendens til at tro man bare er træt ligesom alle andre kan være. Men det er meget værre!
    Det er en frygtelig ting og helt utroligt at psyken kan gøre en så dårlig! Jeg var selv helt sikker på at der var noget andet i vejen med mig, fordi så træt kan man ikke være..
    Jeg fik i øvrigt også taget blodprøve hos lægen og det skulle du nok også?
    Det kan også være alt muligt andet som kan gøres noget ved.
    Held og lykke med det!
    Håber du får gjort mere ved det, da jeg selv ved at den tilstend ikke er til at holde ud

    Hilsen N
Log in eller Registrér for at kommentere.