Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kæben gør ondt

Redigeret 10 februar, 2010, 02:39 i Åben debat om tænder og mund
Jeg har længe haft en kæbe som sagde knæk når jeg tyggede, lægen havde intet imod det og sadge at det var bare min kæbe, for 2 år siden begyndte den så at låse hvis jeg var for meget ude i kulden og begyndte at fryse for så spændte jeg for meget i den.. for 2 måneder siden begyndte den så at gøre rigtig ondt og kan ikke åbne gabet helt op, gør sommetider ondt når jeg spiser, kan vågne op midt i natten hvor den er rigtig øm.. I alt den tid er jeg begyndt at have hovedpine i døgndrift.. jeg har været inden og få taget røgent billeder af den og går lige umidelbart og venter på svar, men føler overhovedet ikke min læge tager mig seriøst sidst gav han mig bare nogle prøve piller fordi han skød det til migræneanfald og har efterfølgene haft mange anfald...

Hva dælen gør man, føler mig rigtig magtesløs, da jeg overhovedet ikke har nogle arbejdslyst og han lader ikke til at vil sygemelde mig overhovedet... Så nu går jeg og overvejer at sige op på arbejdet bare for at få fred for omverden... min kollega synes jeg minder om et drepressionstilfælde da jeg har været nede med nakken i nogle måneder, ingen arbejdslyst, træthed, kan sover i døgndrift, kan ingen beslutninger tage, kan ikke tage mig sammen til en skid og alt kan rage mig en skid, lige glad med andre mennesker, kan sætte mig til tude til hver en tid.. har bare en umådelig stor lyst til bare at grave mig ned i et hul også komme op når jeg føler mig klar... men igen min læge tager mig ikke seriøst og siger at jeg er nok bare inden i en trist periode.

Det ender nok med at jeg siger op da jeg ikke kan ligge syg i længere tid uden lægens papir på jeg er det..

hvad gør jeg..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er tydeligt at du er på vej ned i det sorte hul og du skal have hjælp inden du ryger helt derned.
    Jo længere du kommer afgrunden, jo sværere er det at komme op igen...
    Du er nødt til at gå til din læge og fortælle ham det samme som du har skrevet her...
    Hvis han ikke tager dig seriøst, så må du gå til en anden læge.
    En læge som ikke tager sin patient seriøst, er sgu ikke nogen ordentlig læge
  • Indstillinger
    Hej,

    I mine ører lyder det som om du burde undersøge om ikke en ny behandling af tænderskæren med et apparat kaldet Grindcare kan hjælpe. Grindcare behandler nemlig kæbemusklernes sammenbid - men spørg din tandlæge eller se den danske producents hjemmeside, www.medotech.dk

    Mvh Thomas
  • Indstillinger
    Hej Skildpaden
    Jeg syntes du skal tage kontakt til en af landets Tandlægeskoler , de vil kunne hjælpe dig, men det er en langvarig proces. Du behøver ingen henvisning.

    Noget andet jeg faldt over i dit indlæg var, at du var parat til at opsige dit job, hvilket kun vil gør ondt værre, da du så ikke vil være berettiget til understøttelse eller kontanthjælp.
    Via sygedagpenge afdelingen kan du blive koblet på en ordning som yder kompensation til arbejdsgiver for dit fravær pga netop denne specifikke sygdom, hvis du er interesseret vil jeg gerne finde ud af hvilken § det handler om.

    Såfremt din læge ikke vil hjælpe dig, så skift ham/hende ud, jo før jo bedre.
    God bedring.
    Mange hjertelige hilsner.
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.