Hjem Lever, nyrer og urinveje Inkontinens

Sengevædning

Redigeret 16 juni, 2008, 17:06 i Inkontinens
Jeg er 13 år, og tisser sjællendt i sengen mere...
Men det sker dog stadig 2-3 gange om året vil jeg tro... og det er så de gange for meget...
jeg skal nemlig snart på efterskole, men jeg er mega bange for at det skulle ske, hvis det nu skulle ske, vidste jeg ikke hvad jeg skulle gøre... det er jo ikke sådan helt vildt med hver eneste nat... Jeg har desværre oplevet 1 af de ekstremt pinlige situationer, ved en ven hvor det skete... Min familie ved det godt og hjemme sover jeg bare med et "tisse underlag" men det kan jeg jo ikke på en efterskole hvor man skal sove der hver nat... jeg ved næsten ikke hvad jeg skal gøre, for det sker sikkert 1-2 gange i løbet af det år.
Det forsvinder sikkert helt på et tidspunkt, men nok ikke inden efterskolen. Prøver for det meste at lade være med at drikke noget efter aftensmaden, men gør man alligevel en gang imellem.
Syntes bare det er enormt pinligt problem, men jeg er glad for det er så sjællendt.
hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Jeg synes du skal snakke med din mor eller far, eller begge to om dit problem. Du skal ikke gå alene med det. Dernæst kunne du måske få dem til at tage en tid til lægen for at snakke om problemet. Måske kan lægen anbefale en behandling eller noget andet det kunne hjælpe dig (min søn havde samme problem og fik udleveret et underlæg der vibrerede ved den første dråbe urin og udløst en lille ringetone på en tilkoblet lille maskin - i størrelse af et vækkeur - men det er nu 20 år siden og jeg vil tro på, at der findes noget endnu smartere i dag.
    Vh. Jeannette
  • Hej med dig
    jeg kan udemærket sætte mig ind i din situation, jeg har selv samme problem som dig, til alt held har jeg nået en alder hvor jeg ser anderledes på problemet nu end jeg gjorde da jeg var i din alder, jeg ser sådanne på det at det er ikke flovt ikke at kunne holde på vandet, men derimod at man ikke gør noget ved det, derfor bruger jeg ble døgnet rundt, jeg kan godt se det ikke duer i din situation, jeg mener derimod du skal tage et tisselagen med du kan i jysk købe nogle der er med gummi på den ene side og frotte på den anden det kan du så anbringe under lagnet så det ikke er så synligt, jeg kan hvis det kan hjælpe dig fortælle du nok ikke er den eneste på den efterskole der har det problem, årsagen til det ikke kommer frem er det er et stort tabu emne,
    Skulle der være nogen der opdager du bruger det omtalte tisselagen eller at du skulle komme til at gøre sengen våd, så lad være med at lade det blive et problem men fortæl som det er du af og til har det problem du har. det bliver først sjovt at drille dig hvis de opdager du er sårbar omkring problemet.
Log in eller Registrér for at kommentere.