Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Teenagebørn.

Redigeret 26 juni, 2008, 04:47 i Teenagere
Hejsa.
Jeg er enlig mor(har været det i en længere årrække) til 3 dejlige unger,-2 drenge på hhv.18-16,og en pige på 9 år.
Jeg har igennem tiden hørt mange skrækhistorier om enlige mødre og teenagebørn.Jeg har heldigvis slet ingen problemer haft med mine.Vi har altid haft tillid og respekt for hinanden.Sønnen på 16 har stadig faste tider at komme hjem på,og overholder dem.Skulle han blive lidt forsinket sms'er eller ringer han hjem,så jeg ikke bliver nervøs.
Jeg kunne godt tænke mig at høre,om hvordan andre med teenagebørn klarer hverdagen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Hej:-) Her er vi en sammenbragt familie, som er at vi, far og mor, har 3 børn hver - og det giver 5:-) Ja fælles har vi en pige på 10½år:-) De tre bor ikke hjemme mere (22,23,26) - kun pigen på 10 ½ og knægten på 18 år:-) Vi har ALDRIG haft problemer med vores unge mennesker. Vi er ikke altid enige, men vi er jo heller ikke ens, og så taler vi om tingene. At råbe højt og skælde ud, hverken på/mellem børn eller voksne - ja det findes ikke her. Som forældre skal vi huske at børnene er i udvikling langt op i alderen og så skal vi have den fornødne respekt og accept af dette. Vi skal turde få det svar der måtte komme, hvis spørgsmålet lyder: hvordan går det? Børn og voksne skal fremstå positive i talen og måden at være på også overfor de voksne overfor hinanden- ikke hakke ned på vores i forvejen sårbare teenagere. I panden af en teenager står der: "Lukket pågrund af ombygning" - Hav respekt for det og så husk altid, hvorfor vi er født med kun en mund og to ører!
    Vi to voksne her i hjemmet synes at de unge mennesker (ikke mindst vores egen:-)- og alle dem der stadig kommer/skriver til os:-)) er dejlige unge mennesker, vi skal bare nå dem der, hvor de er i livet og lade være med at tro at vi bare kan overføre vores erfaring til dem - det er forskellige liv. Idag har de den tekniske verden (mobil, internet)og spiritus på flasker/dåser, der er blandet op - ting vi ikke havde! Accepter det og hver der for dit barn uanset hvad - barnet har ikke selv valgt at komme til verden:-) Lyt og respekter:-)
Log in eller Registrér for at kommentere.