Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Andre i samme situation

Redigeret 4 november, 2008, 12:40 i Skizofreni
Jeg er en 39årig kvinde med paranoid Skizofreni. Jeg har lige været indlagt igen på psyk. Og igen har de ændret i min medicin. Denne gange skiftede jeg Seroquel med trilafon. Heldigvis var det det eneste medicin der blev rørt ved, udover at jeg igen kom på bivirkningspiller. Jeg har tidligere fået lysantin men måtte stoppe med dem efter et døgn da jeg slog ud i ansigtet af dem og i stedet får jeg nu akineton. Derudover får jeg abilify, alprox, imozop, og så truxal både fast men også som PN medicin.

Jeg vil gerne i kontakt med andre sindslidende, som bor i jylland gerne i det sønderjyske.

Er der andre der efterhånden har prøvet at få medicinen skiftet ud igen og igen efter perioder på 1½ til 2 år.
Knus Lady

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg har fået skiftet medicin mange gange - håber du finder noget der virker
  • Indstillinger
    Der har været en del skriverier i pressen om at man kun må give een slags medicin, blandinger af mange slags er vist for at skyde med spredehagl, og få folk ud af sygehuset hurtigst muligt. Det kan være farligt.
    Ikke for at gøre dig utryg, men sundshedsstyrelsen pålægger lægen at holde sig til een slags, og ikke det der overmedicinering.
    Jeg har ozz været udsat for overmedicinering.. og kom det til livs. Nu har jeg det godt på een slags.
    Med venlig hilsen.
Log in eller Registrér for at kommentere.