Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rugmødre.

Redigeret 23 juni, 2008, 09:00 i Ufrivillig barnløshed
Jeg læste for længe siden herinde om kvinder der tilbød at være rugmor for andre.
Jeg står i den uheldig situation at jeg ikke selv kan blive gravid da jeg har fået fjernet min livmoder.
Jeg vil meget gerne høre fra nogen som kunne hjælpe mig og min kæreste, eller nogen som kender et sted vi kan få hjælp.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej angel1!

    Desværre er brug af rugemødre forbudt i Danmark.
    Jeg så en udsendelse i TV, som handlede om, at danske par tog kontakt til f.eks. engelske rugemødre.
  • Indstillinger
    Ja det har jeg også hørt men ved ikke hvordan det forgår. Ved du noget om det
  • Indstillinger
    Hej Angel1

    Prøv at kigge på hjemmesiden www.rugemor.dk

    Der kan du læse mere om emnet og møde andre i lignende situation. Der sker desværre ikke så meget på siden i øjeblikket, men måske du kan finde noget brugbart i gamle debatter eller starte en ny tråd...

    Vh Anette
  • Indstillinger
    Jeg arbejder som journalist på TV-programmet Q TV med Pernille Aalund. Jeg arbejder på et program om rugemødre, og leder derfor efter medvirkende som enten selv har været rugemødre, eller har benyttet sig af én eller ønsker at gøre det, for at få et barn. Brug af rugemødre er ikke forbudt i DK, medmindre man tager betaling for det, men behandlingen skal foretages i udlandet. Hvis I sidder med oplevelser eller erfaringer på området, kan jeg kontaktes på libu@easyfilm.dk eller på tlf. 88248525. Venlig hilsen, Line, Q TV.
Log in eller Registrér for at kommentere.