Hjem Øjne Åben debat om øjne

Herpes Simplex

Redigeret 10 juni, 2008, 16:23 i Åben debat om øjne
Hej Karina,

Ja, vi må håbe, at der opstår nye muligheder for behandling og forebyggelse af Herpes i øjnene. Jeg har ikke fundet noget som entydigt har en dokumenteret forebyggende effekt udover aciclovir. Jeg tror dog, at det er nogenlunde bevist, at UV-lys kan fremkalde herpes udbrud, i hvert fald som forkølelses sår. Jeg har derfor været helt hysterisk med brug af solbriller. Mine sidste 2 udbrud var dog om vinteren (i gråvejr), så det var i hvert fald ikke pga. UV-lys.
Jeg har på et tidspunkt læst, at der havde været et meget lille studie, som omkring brug af longo vital, som viste en positiv effekt på forkølelsessår. Jeg har valgt at tage de tabletter som "daglig vitamin pille". Jeg ved ikke, om det har nogen effekt, jeg har ikke taget dem så længe. Jeg er egentlig ikke så meget til "alternative løsninger", men der er jo ikke så meget hjælp at hente indenfor den konventionelle medicin udover aciclovir.
Har du oplevet, at der er noget, som har fremkaldt dine udbrud?
Ved mine 2 reudbrud, synes jeg ikke, at der var noget specielt som kunne have været medvirkende til at fremkalde det. Jeg har dog været meget ked af at have fået det, og stress kan jo muligvis være en medvirkende årsag.

De bedste hilsner
Mette
Log in eller Registrér for at kommentere.