Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Velkommen til de nye debatter

Kære bruger,

Som du sikkert har lagt mærke til, har Netdoktor skiftet udseende og nu fået et mere tidssvarende design. Samtidig byder vi velkommen til helt nye debatter, hvor alle debatdeltagere skal være logget på med anonyme brugernavne for at kunne skrive med i debatterne. Det har længe været et ønske fra mange debatdeltagere, så vi er glade for endelig at kunne imødekomme det.

Måske vil du gerne gemme nogle af dine tidligere debatindlæg eller bruge dem som udgangspunkt for en diskussion i de nye debatter. Frem til den 11. juli klokken 12 vil du kunne gå ind i de gamle debatter og hente de indlæg, du vil bruge. Den 11 juli klokken 12 vil de gamle debatter blive lukket helt ned, og der vil ikke længere være adgang til dem.

Find de gamle debatter ved at bruge dette link: http://www.netdoktor.dk/gammeldebat/index.shtml

Velkommen og god fornøjelse med de nye debatter.


De bedste hilsner

Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej alle sammen
    jeg ville høre om nogen af jer havde gode oplevelser med hvad der kunne hjælpe med en der har ADHD, jeg har også Aspergers syndrom og OCD, så jeg har ret tid svært ved og falde i søvn om natten, det eneste der har hjulpet indtil videre er sovemedicin, men det er jo slet ikke løsningen på problemet.
    jeg har prøvet mange ting, så som kugle dynen, drikke varm mælk med honning, løbe flere km en time før jeg skulle sove men det ender altid med jeg får en nat med 3 til 5 timers søvn.
    håber der er nogen der har lidt gode råd.
    ldc89@hotmail.com
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har næsten lignende problem, dog har jeg ikke nogen regél sygdom som påvirker min psyke, men jeg har alligevel fået et "akut" tilfælde af søvnløshed, som jeg personligt synes er det værste, og det er endda ikke første gang.

    Sidste gang var pga. gift-stoffer i min krop, som gjorde jeg blev meget syg.

    Denne her gang, er sagen indtil videre ukendt, andet end lægevagten har sagt det er min mave, min familie siger det er sommer influenza, og jeg tror det måske er begge plus noget Stress jeg har bygget op og en meget uregelmæssig søvnrytme.

    Der er dog kun gået 2 dage indtil videre, men jeg fik kun 3½ times søvn igår, og 2 timer idag indtil videre, hvilket jo gør en helt træt og udmattet..

    Jeg foreslår dog at du prøver at læse alle sider om søvn her på netdoktor, da nogle af dem har hjulpet mig lidt, ihvertfald til at falde lidt bedre til ro og falde i søvn. (efter flere timer)

    Det kan også hjælpe med beroligende medicin hvis man har ADHD har jeg hørt. (dog kan jeg være helt forkert.) Og du kunne også prøve andre metoder som at føre søvndagbog som jeg gør for tiden for at se hvad der egentlig er gået helt galt for mig.

    vh Søvnløs-21/7
Log in eller Registrér for at kommentere.