Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

17 årig pige med konstante smerter i hovedet

Redigeret 19 november, 2013, 17:08 i Hovedpine og migræne
Jeg har i et lille halvt års tid følt at jeg har nedsat hørelse på højre øre, i den seneste tid er det blevet meget nedsat, så jeg har været ved ørelægen - blot for at få beskeden at jeg hører ganske udemærket.
Problemet er dog ikke at jeg ikke kan høre når jeg sidder i et isoleret lokale uden støj, problemet er at jeg ikke kan høre når jeg er i et lokale med flere andre, eller jeg befinder mig på mit værelse, og min mor snakker til mig fra et andet rum. - Derfor mener jeg ikke deres test helt var opfyldende.

Udover det så har jeg nogengange en meget stærk smerte bag mit højre øre, og ofte hovedpine foran i hovedet.. Jeg oplever også tit at det sortner for mine øjne, og at jeg får svimmelhedsanfald - og at der kommer små "fluer" for mit syn..
Jeg bliver også udmattet over ingenting, jeg er tidligere volleyball spiller på eliteplan, og har hele mit liv været i forholdsvis god form - og været meget aktiv, men det seneste halve år har jeg taget 7 kg på fordi jeg ikke orker at dyrke motion - jeg bliver endda træt ved at tage ud og handle.. Der skal ingenting til, og det er ikke fysisk træthed - men simpelthen fordi jeg har hovedpine og svimmelhed der gør jeg bliver nød til at ligge ned i en time..
Jeg har fået målt mit blodtryk, hvilket er helt normalt - og jeg har heller ikke balance problemer, ihvertfald ikke hvad jeg selv oplever..

Ørelægen mente ikke at der var noget specielt alvorligt med mig, men rådede mig dog til at søge tilbage til egen læge igen, hvilket jeg også har planer om - men hun er på ferie de næste to uger, og så tager jeg selv på ferie..
Så jeg tænkte derfor på om nogen har en idé til hvad det kan være? - Eller selv har oplevet noget lignende?

Kommentarer

  • hej Mette

    Jeg har de samme smerte i hoved , konstant trykken , mine øre er det samme , med ringen , summen . når der er helt stille er det værst

    johnny
  • Måske du skal kigge under symptomer på "perilymfatisk fistel"...

    sådan en har jeg selv og har været mange år om at opdage det...(hul i "det ovale vindue" eller "det runde vindue" i i øret. Har bl.a med lydtransmission og balance at gøre). Men den forskrækkelse over at man pludselig mister al energ-som en kontakt der slukker-i- kan give dødsangst og fornemmelse af at hjertet er dårligt. Og for mig er der gået mange undersøgelser med bl.a det. At ligge ned noget tid har jeg erfaret hjælper mig allerbedst.
    Jeg skal opereres den 7. okt. og håber på, at det går rigtig godt.

    Kan evt. skrive mere, hvis jeg hører fra dig. VH Pia
  • Hej med dig.

    Har du haft feber mens du har haft de problemer?

    Er du hævet bag øret?

    Det er vigtigt at du forklarer din læge grundigt om, hvornår du oplever hørenedsættelse.

    Du skal bare være stædig, selv om det hele måske kan være lidt svært at trumfe igennem, når du har været til ørelæge.

    Tanker fra Trine
  • Jeg er selv lige blevet opereret for PLF, perilymfatisk fistel, sivende væske fra hul i indre øre , overset lidelse... Samme symptomer som diagnoser som ørekrystaller, virus balance osv.... jeg skal nu holde mig i ro i tre mdr, og er stadig svimmel, men jeg SKAl blive rask! vil ikke finde mig i den lidelse skal ødelægge og invalidere mit liv. Ofte er der traume bag som dykning,fly, tunge løft osv.Jeg har intet traume, derfor svært at diagnotisere .Jeg har været svimmel siden marts med rotation i hovedet, i perioder tryk og sislen i øret. Kontakt mig gerne for mere information ..
Log in eller Registrér for at kommentere.