Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Negativ Klamydia/Gonokok-test - HVAD SÅ?

I en uge har jeg haft et let klart udflåd fra penis der til tider lige i hullet kan være lidt hvidt. Ingen lugt eller noget. Det svider IKKE når jeg tisser - kun lidt forbigående kløe i urinrøret.

Jeg var så nede og få taget en urintest for klamydia og gonoré, som begge var negative.

Jeg har for et par år siden haft noget lignende hvor resultatet også var negativ men fik alligevel behandling med zitromax og væk var det.

Mine symptomer er der stadig her til morgen og kontaktede derfor min læge.

Svaret var at vi jo måtte give mig Zitromax 2 tabletter én gang - og se om det forsvandt.

Det er jo meget fint - men hvad faen kan det så være.

Min kæreste har for noget tid siden fået blærebetændelse og kan ikke komme af med det. Hun har nu fået pancellin 1,5 mg 10 dage (mod Streptokokker - fra urinrør...blære) og før dett - Celectinn i 10 dage og før det et bredsprektret jeg ikke har navnet på. Hun har lidt blot i urinen og blev i mandags undersøgt gynækoligisk med celle- og vævsprøver og blev scannet. Blev desuden testet klamydia negativ i oktober.

Min læge mente at det mugligvis kunne være noget af hendes der gav problemerne.

Hun har kontaktet sin egen læge og fortalt mit forløb, men de vil ikke give hende noget, da de mener at alt det hun har fået bør have slået evt. bakterier ihjel.

Mit spørgsmål går på:

Kan vi regne med at min kur og hendes kur mod betændelsen skulle være nok??

OG - er det sandsynligt at det er hendes betændelse mv...der har givet mig udflåd?? (som min læge mente)

Jeg tænker bare - hvorfor undersøger de ikke for Mycoplasma genitalis??
Er det fordi det er så forholdsvist sjældent (vi er begge omkring de 40 år)

Og hvad med sex? Jeg tør da ikke dyrke sex med hende hvis ikke jeg kan være sikker på at når mine piller forhåbentlig virker - hvis så ikke hendes har gjort der nok ikke er noget .......vil jo ikke have det igen?.

Håber der er nogle kvalificerede bud?? og evt andre der har oplevet noget lignende.

Håber på hurtigt svar

Pft
Den Bekymrede

Kommentarer

  • Mit forslag er at hvis du har noget irritation, din kæreste har noget irritation - I bliver begge behandlet - ja, men er det så ikke en ide, at I en periode til disse gener forhåbentligt snart er overstået - bruger kondom, så I ikke "blander" jeres gener.

    Selvfølgelig - hvis du mener I har brug for yderligere undersøgelser, så må I jo kræve det, men umiddelbart kunne jeg forestille mig, at I faktisk lige nu - forstå mig ret - "generer" hinanden. Sådanne gener skal jo lige have ro og fred til at komme i orden.
  • Jeg har præcis samme problem.

    om morgenen er der lidt gult udflåd og hen af dagen er der en smule klart udflåd. jeg har ingen irritation af nogen art. Er blevet testet for både klamydia og gonokokker. (3 urinprøver og 3 podninger på 2 mdr.) ALLE test var negative.
    Min læge siger at han intet kan gøre mere. har både fået zitromax og nogen andre antibiotika piller som burde fjerne alle bakterier. Men problemet er og bliver der stadig.

    Min læge har opgivet mig så håber på nogen med erfaring eller svar?!
  • Jeg har også oplevet lignende symptomer på det sidste..(sidste 3-4 uger)
    små mængder hvid/grå udflåd fra penis, nogle gange dagligt.
    lidt svie/kløe ved vandladning, og betydelig mere svie i omkring 1 min efter vandladning.
    er blevet behandlet for både klamydia og blærebetændelse

    er dobbelttjekket for klamydia som var negativt. og så gik min læge desværre på ferie, og de læger der henvises til mener sagtens jeg kan vente til hun kommer tilbage om 3 uger ??. mener jeg nu bare ikke helt..
    (et par dage inden symptomerne startede, mærkede jeg en mærkelig form for kløe Lige mellem Pungen/anus, en kløe der var så kraftig at jeg blev nød til at trykke/klø for at få det til at gå væk lidt tid)..
  • Min kæreste og jeg har været samme lange og frustrerende forløb igennem, og diagnosen var netop Mycoplasma Genitalis.
  • det kan meget vel være Mycoplasma genitalium.
    det minder meget om klamydia og hvis man først bliver behandlet med azithromycin mod klamydia, kan bakterien blive resisten over for den form for antibiotika.
    det eneste der så vil hjælpe er behandling med moxifloxacin!
  • Nu er det over et år siden,
    fik i løst problemet ?

    Er endt med noget der minder om det samme, så vil sætte stor pris på at høre jeres løsning på problemet.

    Godt nytår.
  • Hej alle.

    Jeg kan se det er en gammel diskusion, men jeg kunne enormt godt tænke mig at vide om der er kommet nogen afklaring på sagen?

    Jeg er nemlig i samme og uheldige situation som Jer andre og en negativ klamydia test og efterfølgende antibiotika (doxycyklin) behandling på 7 dage a 2 tabletter hjalp en uge. Nu er symptomerne kommet tilbage.

    Hvad gjorde I efterfølgende? Er det lykkedes jer at komme af med det?

    Venligst
    JD
  • Redigeret 5 december, 2022, 14:45

    Azithromycin er det præparat, der synes at have den bedste virkning mod alle de varianter af chlamydia- og chlamydophila-bakterier, der giver klamydia - https://www.euroclinix.net/dk/konssygdomme/azithromycin

Log in eller Registrér for at kommentere.