Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

elektronisk cigaret

Redigeret 12 oktober, 2017, 17:53 i Åben debat om rygestop
Jeg er en af dem der nu prøver at holde op med at ryge,
så jeg har købt en e-cig der lige er kommet på markedet,
der funger ved hjælp af damp.
Er der nogen risiko ved at inhalere damp,det kommer jo i lungerne,
jeg kan ikke få nogen oplysning om dette.
Er der nogen der ved noget om dette, vil jeg gerne høre.
«134567

Kommentarer

  • Der er sikkert en masse stoffer i dampen, som du ikke kender. Men det er der jo også i de rigtige cicaretter, og dem brænder du af og får ned i dine lunger i forkullet form, sammen med tjære og sod. Snup du heller noget kemisk damp, og kvit den stinkende smøg-røg, som du er sikker på har hele serien af gift-stoffer.

    Med dampsmøgerne kan du også selv regulere ned på negotin-indholdet, og inden du får set dig om glemmer du helt at ryge. Det er det du gør min ven, og så har du et godt og sundt liv foran dig med en smule negotin-løs damp i ny og næ. Held og lykke....
  • Antirygebevægelsen har naturligvis noget i mod den elektroniske cigaret da den ikke giver nogen indtægt til medicinalindustrien som alle de andre rygestopmidler de tjener rigtig godt på, - der ville være flere rygestoppere hvis prisen på nicotintyggegummi o.a blev billigere.
    P.S det hele hænger sammen
  • Filtrene til de elektroniske cigaretter findes i 2 udgaver - en uden nikotin og en version med nikotin. Versionen uden nikotin kan frit sælges i Danmark alle steder og er ikke underlagt Lægemiddelstyrelsen, idet de har meddelt efter undersøgelse af filtrene af disse er udenfor Lovgivningen. Uden Nikotin er filtrene komplet uskadelige og den DAMP der kommer er testet for alskens stoffer - det er ren fødevare tilsætningsstofferr. Derimod er der jo Nikotin i de 'nikotin holdige' filtre og nikotin er jo skadelig for nervesystemet, graviditet mm.
    Dampen er imidlertid den samme og denne lugter ikke, hænger ikke i tøjet og dampen generer ingen - den er vær på max. 5 sekunder.
    Men ellers består filtrene primært af propylene-glycol og glycering, samt extrakt udvundet af tobaksplanterne. Der er ingen tjære udinding, ligesom der ikke frigives kræftfremkaldende stoffer som i almindelige cigaretter
  • okay en e- cig giver kun damp og nikotin ned i lungerne.


    Jeg syntes ind til videre at de svar der er kommet, har været mere en slags tale end et svar, så er der nogle der kan fortælle mig, hvordan opstår dampen?

    Giver det vand i lungerne? og ville det være det eneste problem med e - smøgerne?
  • hej mikael

    jeg har købt e-cig på hjemmesiden myecig.eu og er absolut fortvivlet over deres deffekte varer. jeg har haft massiv mail korrespondance med dem, sendt deffekte varer retur - modtaget ligeså deffekte varer tilbage i én uendelighed.

    idag ville jeg så gå ind på deres hjemmeside for at bestille en forstøver mere, da min forstøver var stået af efter 14 dage igen igen. MEN firmaet ser ud til at være lukket. alle varer er udsolgt, og man kan ikke længere komme igennem til dem på mail.

    nu handler du med ecig siger du. vil du ikke sende et link hvor jeg kan købe sådan én. en ordentlig en der virker. jeg synes produktet er genialt når det virker, men jeg er ubeskrivelig træt af min nuværende forhandler. har brugt alt for mange penge og tid på bras.
  • Kan man ikke købe dimsen på apoteket ?
  • Hej,

    er der nogen der kan forklare mig, hvordan det virker med nikotin
    i e-cigaretterne? Er der nikotin i?
    Kan man få nikotin til?

    Eller er det helt uden nikotin?
    Det jeg tænker på er, at hvis man skal stoppe med at ryge, om man så bør supplere med nikotin?

    Nogen gode råd til hvordan man gør?
  • Hej..de sælger dampcigaretter i Elgiganten
  • Jeg har også købt en e-cigaret. Vi har ikke røget inden døre i mange år. E-cigaretten lugter, så jeg bruger den ikke.
    Jeg har købt den i Føtex.
    Hilsen Victoria
  • Hej Til Alle Jer Derude Der har købt Elektroniske Cigeratter. Hvis Du er Diabetiker Så Brug Dem Ikke, Den Røg Du Indeånder er det rene Glycose.
    Glycosen er det der binder smagsstofferne med hinanden. Jeg er selv diabetiker og ønskede at stoppe, men mit blodsukker steg til over 20. Jeg ringede til firmaet og fik det bekraftet at der er glycose i de Elektroniske Cigeratter og Refill'erne.

    Og Til Alle jer der bruger dem, ikke kun diabetiker, Du indeånder Glycoses som Forstøves når du tager et sug. Og Hvem Ønsker Glycose (Sukker). I Deres Lunger. Jeg kan forestille mig ens lunger som to vingummier.
Log in eller Registrér for at kommentere.