Hjem Sex & samliv Ægteskabsproblemer

Efter skilsmisse - hvordan med børnenes tønj og legetøj?

Redigeret 16 august, 2009, 09:49 i Ægteskabsproblemer
Hej,
Har besluttet mig for at blive skildt efter at have gået med det ønske i 3 år. Nu er tiden inde. Børnene er blevet mere selvstændige men stadig små.

Har snakket med faderen om der er noget han mangler i forholdet og svaret var mere sex. Har bare bekræftet min beslutning.

Men hvordan går man med børnenes tøj efter man er flyttet fra hinanden? Er det kun den ene forældre der køber og tager det frem og tilbage eller har børnene tøj begge steder som så skal vaskes og sendes retur med børnene?

Og hvordan deler man børnenes legetøj og tøj når man flytter fra hinanden?

Forestiller mig det må være svært at tage noget med sig når man flytter hvis parneren bliver boende i den fælles bolig...?

Perle

Kommentarer

  • lotte123lotte123
    Redigeret 21 juli, 2009, 15:52
  • Hej Lotte.
    Tak for dit svar.

    Det jeg mente med mit spørgsmål var hvordan andre har gjort det.
    Er her fordi jeg søger andres erfaringer----ikke hvordan vio skal aftale det indbyrdes for så langt er vi/jeg ikke kommet endnu.

    Det hele foregår i mit hoved stadigvæk bortset fra jeg er ved at søge bolig.

    God dag.
    Venligst Perle
  • lotte123lotte123
    Redigeret 21 juli, 2009, 15:52
  • Hej igen.
    Det er sødt af dig at svare igen.

    Du skriver en hel masse jeg ikke har spurgt om.....det irriterer mig lidt for dte virker som om du "bnalder dig" selvom det helt sikkert er godt ment.

    Jeg sæger blot andres erfaringer her i forummet....så ddejligt at høre om din egen erfaring om børnenes tøj og ting - ikke andet...

    Og jo har flere veninder dre bakker mig op tak :)
  • Er der andre der gerne vil fortælle mig hvordan de har gjort med hensyn til børnenes tøj og ting ved skilsmisse?

    Vil meget gerne høre om andres erfaringer :)
  • Ja, men det beklager jeg da - jeg har virkelig bare forsøgt at være venlig, for jeg er da godt klar over, at du har det svært.

    Men nu er det her jo et debatforum, og du har fremlagt et emne til debat og i en debat kommer man tit rundt om mere end lige netop det spurgte. Jeg fik fornemmelsen af, at du var ret ensom, siden du spurgte som du gjorde, og jeg ville egentlig bare støtte dig.

    Jeg sletter derfor mine indlæg, for det sidste jeg vil, er da at irritere dig.
  • Hej Perle

    Kan se det er ved at være lang tid siden du har startet tråden, men jeg kan måske svarer lidt på dit spørgsmål, eller fortælle hvordan vi gør...
    Jeg er den nye kæreste, min kæreste har barn fra tidligere, hun var lige blevet 5 da, hendes mor og far gik fra hinanden.

    Mor har tøjet, alt tøjet, og da mor for børnepenge af far, betaler hun det meste nye tøj...
    Er der noget vi syntes er lige hende, eller noget hun mangler, så er vi ikke blege for at købe det.

    Min steddatter får så en taske med hjem i de uger hun er hos os, og ja...jeg har sku syntes at det var besværgeligt, for så er der klager på det ene og det andet (hvordan tøjet vaskes), men i det, kan vi jo godt se at det ikke handler om tøjet men om sårede føelser... (det er 5 år siden de gik fra hinanden).
    I starten vaskede vi tøjet her, men har nu lavet aftale om at det kommer retur beskidt til Mor.

    Mht legetøj, så skal der nok blive fyldt op begge steder...tro mig..puhaa
    Istarten blev det delt op, så hun havde legetøj begge steder, men det er der masser af.

    Jeg håber at det har givet dig svar.

    Alt held og lykke i fremtiden
Log in eller Registrér for at kommentere.