Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Går epilepsi nogensinde HELT væk for altid??

Redigeret 30 marts, 2010, 10:23 i Epilepsi
Hej alle sammen!

Er der nogen der ved om epilepsi kan helbredes fuldstændig så man ikke lider af det mere, eller er det et spørgsmål om at komme til at leve med det på en så god måde, at det slet ikke generer en?

Når man først har fået det - kan det så nogensinde gå 100% væk igen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg havde epilepsi som helt lille med krampe anfald og blev rask, ca 5 -6 år efter kom det tilbage i mildere anfald og jeg fik medicin, det tog jeg i ca. 2 år og da anfaldende var væk og fik lov at stoppe med medicinen fik jeg da afvide af speciel lægen at det måske kunne vende tilbage når jeg blev ældre og så ville jeg have det resten af livet..
    Så tror aldrig man helt slipper af med det.. det lyder måske mærkeligt men jeg føler ikke at jeg slipper den sygdom nogensinde, den ligger i hovdet og venter bare på at kunne bryde frem igen..
  • Indstillinger
    Jeg har det faktisk lidt på samme måde, mht. at man føler, at det er der for altid... jeg er så træt af den følelse af, at alting er så forvirrende, at jeg ofte har hukommelsesbesvær og svært ved at fatte logiske ting.. de ting kom især efter jeg fik epilepsi for 4 år siden.

    Jeg føler mig anderledes i hovedet end jeg var før jeg fik epilepsi, som om jeg også til en vis grad ser mig selv udefra nogle gange, det er så uhyggeligt
  • Indstillinger
    Det er en ubehagelig følelse og man vil vel altid være bange.
    Jeg kender godt til det med at man ikke kan tænke så logisk og det går lidt langsomt i hjernen nogle gange, det er noget jeg er lidt træt af men får det bedste ud af det, mine venner og veninder er vant til at jeg ikk opføre mig så klogt og ikke er så hurtig, men jeg får det lavet om til noget sjovt hvor jeg så gør lidt grin med mig selv, mange af mine venner ved ikk jeg har lidt af epilepsi, kun de 2 nærmeste og de ved hvad de skal gøre hvis der sker noget igen.
    Jeg prøver at leve med frygten for tilbagevenden og få det bedste ud af det hele..
  • Indstillinger
    Jeg har haft epilepsi, men har det ikke længere og får det formentlig aldrig igen. Hvad spiser Du??
Log in eller Registrér for at kommentere.