Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

smerter og føleforstyrrelser i ridebukseområdet

Redigeret 30 september, 2009, 06:24 i Diskusprolaps
Hej
Er der nogen herinde der har erfaring med smerter og føleforstyrrelser i ridebukseområdet ?
Jeg har føleforstyrrelser i ridebuskeområdet og brændende smerter i huden bag på begge ben og i mine fodsåler. Det veksler lidt hvor jeg mærker det mest.Jeg er lige blevet MR skannet ,men ikke fået svar endnu. Jeg er interesseret i at høre om der er nogen herinde der har kunnet træne sig væk fra lignende symptomer og vil blive meget glad for svar.
Hilsen Prik

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Har nu fået svar fra skanning og har en median prolaps mellem TH12 og L1
    og en protusion mellem L4 og L5 og kunne godt tænke mig at komme i kontakt med nogle der har tilsvarende.
    Hilsen Prik
  • Indstillinger
    Hej Prik

    Jeg har en prolps i det der hedder L5-S1 og jeg har rigtigt mange føleforstyrrelser i hele mit venster ben i nogen perioer kan jeg slet ikke mærke det og det er ikke ret sjovt. Jeg ved lægeren mener det hjælper men for mit vedkommen blev det bare være, så jeg vil anbefale dig at lytte til din krop, men snak med din læge han/hun kan sikket hjælpe dig.

    Hilsen Mullemus
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har et kæmpe område på ydersiden af mit højre ben hvor jeg også har nogle føleforstyrelser, nogle gange svier det i underhuden hvis jeg bukker benene op på maven og det strækker i lårene..
    jeg har også problemer med at kan gå når jeg har været i hvile, jeg kan godt lave noget, men bagefter bliver det meget være og jeg kan næsten ikke rejse mig og jeg får en kæmpe trætheds følelse.......
  • Indstillinger
    Hej Mullemus

    Tak for svaret. Ja det er vigtigt at lytte til kroppen og aflaste i den stilling der mindsker smerterne mest. For mit vedkommende er det på maven. Man kan bare godt blive ret træt af at ligge så meget ned.
    Hilsen Prik
  • Indstillinger
    Hej Dinkey

    Har du diskusprolaps og hvor sidder den ? Hvad gør du for at blive rask og komme smerterne til livs ?
    Hilsen Prik
Log in eller Registrér for at kommentere.