Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Muligvis forhudsforsnævring ?

Redigeret 8 juli, 2009, 17:30 i Åben debat for mænd
Hej,
jeg er 16 år og det har længe irriteret mig jeg har mere forhud end jeg egentligt troede man "burde have".
Så jeg læste rundt på nettet, og har fundet ud af jeg nok har forhudsforsnævring. :(
Min forhud kan ikke trækkes helt tilbage, i stiv eller slap tilstand. Når jeg prøver på det, kommer det ikke særlig langt tilbage, men det gør ikke særlig ondt. Min glans derimod gør utrolig ondt når jeg rør ved det.
Men jeg har normalt ingen smerter, og jeg tisser uden problemer i en lige stråle, og jeg skulle mene jeg også onanerer uden problem.

Så hvorfor skulle jeg overhovedet begynde at gøre noget ved det?
Kan der opstå problemer fx under sex pga. det?
Skulle jeg gå til lægen med det, eller kan jeg selv gøre noget?

Mit egentlige spørgsmål og problem, er, om jeg behøver gøre noget, da jeg ikke har smerter eller problemer lige pt (ved ikke med sex).

Er der iøvrigt nogen der ved hvor mange drenge der har forhudsforsnævring i gennemsnit?

Mange tak på forhånd,
Chris

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal helt klart gøre noget ved det. hvis du ikke kan få forhuden helt tilbage kan det også være svært, at vaske penis ordenligt så der opstår betændelser eller bare dårlig lugt.

    rent seksuelt kan der også opstå nogle problemer, der kan gøre samleje mindre behageligt.

    Jeg vil råde dig til at snakke med din egen læge, der findes mange løsninger på dette problem, og langt de fleste kan du selv klare, men noget specielt lotion du får af ham:)
  • Indstillinger
    Forhudsforsnævring er meget almindeligt og chancerne for, at der er nogen i din omkreds der også har/ har haft det, er stor:)
Log in eller Registrér for at kommentere.