Hjem Kræft Åben debat om kræft

modersmære spørgsmål.

Redigeret 15 juli, 2009, 09:43 i Åben debat om kræft
hej. jeg har en del modersmærker. Og mine tanker er meget opsatte på dem. 2 af dem. En på benet på en 3-4 mm og en skønhedsplet har jeg kommet til at rive hul på. Den på benet har efterfølgende fået en halvblød skorpe der er meget mørkebrun. (90% fra sort) ellers meget rund. Skønhedspletten kommer jeg til at barbere i, men ser også fin ud. 4 mm og blød.
Derudover er der en på ryggen der er en lille smule støre (omkring 6 mm) og helt blød. Som var det en gammel vabel der var taget gul på. Den var der en normal læge der kiggede hurtigt på for et år siden og sagde der intet var at frygte. (der er lidt farve forstyrelser uden for området på den ene side. Dog ikke mere end 1 mm.
Men ja det er pisse svært for jer at sige om jeg skal frygte noget eller ej, men vil dog gerne have en mening. Skal naturligvis op til en hudlæge for at være sikker men der er 5 måneders vente tid.

Kommentarer

  • Ja, det er faktisk komplet umuligt - det kan være enten det ene eller det andet, hvilket er afhængigt af det enkelte tilfælde, så du er nok nødt til at afvente hudlægen, men hvis en alm. praktiserende læge har sagt, at der ikke var problemer, kunne du så ikke i første omgang vælge at tro på, at den læge har bare lidt forstand på det, og så vente med at bekymre dig til du har været ved hudlæge?
    De fleste tilfælde af hudkræft - hvis det altså er det - er rimeligt lette at behandle, så der er ingen grund til at bekymre sig unødigt i månedsvis.

    Husk dog endelig at bruge solcreme - især der, hvor du har sår.

    I øvrigt - jeg har lige været inde på et andet indlæg fra dig omkring dit hjerte - tror du ikke du skulle prøve at tænke i lidt mere positive baner omkring dit helbred? Eller handler det hele om, at du går om tumler med nogle helt andre problemer, som du måske i stedet skulle søge hjælp for?
  • har dog en sidste ting jeg lige vil høre vdr at pille i dem. Ja burde ikke, men gør det ubevist. Men har kradset to til blods. (er det farligt?) Ved da det ikke er det smarteset men i hvor stor grad.
  • Der er altid risiko for infektion, når man kradser i et sår - eller kradser, så man får et.

    Hvis du ved uheld, barbering f.eks., får revet hul på et modermærke, så bør du da sørge for at holde stedet rent.
  • ok. Så det er faktisk ikke 'så' slemt at komme til. Men var da rart lige at vide. Tak for infoet.
Log in eller Registrér for at kommentere.