Hjem Mænd Åben debat for mænd

forhudsforsnævring 15 år..

Jeg er en dreng på 15 år som ikke kan få forhuden tilbage i stiv tilstand. Jeg har søgt en del på nettet, og i sidste ende kunne det godt lyde som en forhudsforsnævring. Jeg har haft det hele mit liv. Og har ikke turde sige noget før for et par år siden. Hvor jeg fik af vide af min mor at jeg bare skulle prøve og prøve (Ikke for hårdt selvfølgelig) hver dag. Og det har jeg gjort et års tid nu, og nu kan jeg få forhuden tilbage i slap tilstand, det var jeg selvfølgelig meget glad for, men jeg kan desværre ikke for forhuden tilbage i stiv tilstand. Nu er spørgsmålet om jeg skal få denne operation med en slags omskæring? Nogle der har nogle erfaringer som evt. kunne skrive lidt? Det ville være rigtig godt. Tak.

- Anders..
«1

Kommentarer

  • Synes helt sikkert du skal gå op til din læge og få en henvisning til speciallægen der udfører operationen.

    Jeg var selv 15 år da jeg fik det gjort. Bestilte tid hos min egen læge og han skrev bare en henvisning uden at undersøge mig. Derefter var jeg oppe til speciallægen som foretog en undersøgelse og kort tid efter (en uges tid) fik jeg operationen under lokalbedøvelse. Selve operationen var selvfølgelig ikke det fedeste i verden og kan huske jeg gik og var meget nervøs. Jeg husker ikke operationen som specielt smertefuldt - tror næsten en tur hos tandlægen er værre - men jeg var virkelig glad for jeg fik det gjort og er det stadig. Så synes klart du skal gå til lægen og jo før jo bedre. Det er desuden et ret almindeligt indgreb og din læge har helt sikkert henvist rigtigt mange før dig.

    Held og lykke med det.
  • Tak for svaret. :)

    Hvis du kigger igen har jeg lige spørgsmålet, hvad fik dig til og tage den endelig beslutning?
  • Før du lader lægen se på sagen, kan du prøve at udvide forhuden endnu mere, ved ganske enkelt at trække forhuden tilbage og lade den sidde i tilbagetrukket tilstand. I begyndelsen (14 dage) er det nok bedst, at du kun har forhuden tilbage om dagen, hvor man normalt ikke har rejsning. Under nattens mange rejsninger kan der være risiko for, at forhuden strammer så meget, at din glans hæver, hvilket kan give smerter og måske en tur på skadestuen.

    Der går lige et par dage, før glansen har vænnet sig til at være blottet, men så er det også overstået. I løbet af et par måneder vil forhuden formentlig så have udvidet sig så meget, at du ikke behøver at blive skåret i.

    Hvis det ikke hjælper, må du en tur til lægen, som nok først vil prøve med en salve. Hvis den ikke hjælper, skal du snittes i forhuden. Der kan være tale om et lille udvidende snit, så du bevarer forhuden. En anden metode er den "lille omskæring", hvor det yderste stramme stykke forhud bliver skåret af, og endelig er der den store omskæring, hvor alt forhuden bliver fjernet, så glans altid er blottet. Uanset snitte-metoden mærker du kun de første bedøvelses-stik. Resten er smertefrit, men der er selvfølgelig lidt ømhed nogle dage efter snitningen. Jeg blev helt omskåret for 7 år siden og synes ikke, at der er nogle ulemper efterfølgende.
  • Jeg skal da prøve dit første råd, men vil det virke?
    - Havde ellers forberedt mig på at få en tid hos lægen.. Men jeg skal da prøve alligevel.. Tak for det, selvom jeg synes at mit pikhoved er meget følsomt og jeg generalt ikke kan lide og have det fremme, men kan jo være det hjælper. Igen tak for det.. :)
  • Har været til læge idag, og jeg fik en recept på en Dermovat creme. Den skal jeg så bruge 3 gange dagligt de næste 14 dage.

    Vil bare lige vide en ting, jeg skal jo smørre det på forhuden mens det er tilbage, skal jeg så tage forhuden frem igen efter tilsmøring? eller skal forhuden bare sidde tilbage?
  • Hej
    Ville bare høre om det Dermovat Creme har virket og hvordan det er gået med det hele.
    Står nemlig med samme problem...

    Jihee
  • Jeg er begyndt i dag, så kan jeg evt. skrive herinde om 14 dage om det hjalp.. :)
  • Hej, jeg har selv dette problem. men min glans er for følsom til at over hovedet kan røre ved den. er der nogle der kan hjælpe
  • Det er fint at udveksle ideer og erfaringer, men man kan altså ikke bruge andres diagnoser til direkte overførsel på en selv - så gå selv til læge.
  • Hej, jeg har fulgt jeres debat og er så småt gået i gang med projektet 'konstant blottet glans'

    min glans har også været enormt øm og jeg har haft mistanke til, at strengen også har været for kort. Jeg regner med, at det også går over da den under natlige rejsninger og sporadisk erektion bliver strukket.

    Jeg dyrker altid sikker sex men har altid undgået at blotte glansen inden jeg tog kondomet på, hvilket gør, at det kravler lige så stille af, temmelig upraktisk, men blottet glans under samleje med kondom ville altså have været for smertefuldt. Efterhånden som forhuden kravler tilbage, har det gjort ondt og strammer.

    jeg startede med at blotte glansen under middagssøvnen - cirka en time om dagen

    nu har jeg blottet glans hele tiden, efterhånden i tre dage og jeg må sige det har hjulpet ganske godt og kan på det kraftigste tilråde det: det er nemmere hygiejnisk, seksuelt har jeg genvundet min tillid til, at samleje ikke gør ondt og at kvinders abrupte beslutning om at trække min forhud tilbage IKKE udløser en irettesættelse fra min side - turn off.

    det er temmelig grænseoverskridende i starten, både på grund af at det kan svie lidt og bekymringer om det nu også er det rigtige at gøre, sundt osv. Men med lidt ad gangen vænner man sig til det.

    Jeg vil nu stadig sige, at et lægebesøg var på sin plads, da svien kan skyldes en betændelsestilstand eller overfølsomhed over for kondomer men der sker absolut ikke noget ved at have glansen blottet i buksen.

    og tænk lige over, at den banebrydende amerikanske sexolog Alfred McKinseys far var dybt religiøs tordenpræst som talte dunder mod sex som alt andet end reproduktion i Guds navn - i virkeligheden på grund af forhudsforsnævring

    Se filmen, få lagt et snit, træk forhuden tilbage, lev livet.

    Peace out, jeg skriver om mine erfaringer igen inden for tre måneder

    god sommer

    Morten
Log in eller Registrér for at kommentere.