Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Herpes

Redigeret 29 november, 2016, 02:56 i Åben debat om kønssygdomme
Hej
Jeg har lige været ved lægen i dag og har fået konstateret herpes i underlivet. Jeg er straks nu kommet på tabelletter som skulle hjælpe med at det hurtigt går i sig selv igen(ligesom når man har forkølelsessår og smørre Zovir på). Men jeg er nu kommet til at tænke på hvordan jeg har fået det? Jeg har en fast kæreste, og han er den eneste jeg nogensinde har været i seng med, og han har ingen tegn på herpes på pikken. Vi har begge haft forkølelsessår før, for mig er det et år siden jeg sidst havde det, og for min kæreste er det flere år siden.
Er der nogen der måske kunne hjælpe mig/måske ud fra egen erfering hvorfor det er kommet? Er det fordi jeg har haft forkølelsessår før og derfor har herpes-viruset i kroppen?
Mange tak på forhånd<3
«134

Kommentarer

  • hej du!
    desværre kan jeg ikke sige dig hvordan det er kommet, men jeg er selv i tvivl om jeg har en form for herpes. hvad var dine symptomer?
    Jeg selv har kløe i underlivet og har nogle røde, hævede områder, som både klør og gør ondt. håber du kan hjælpe mig.

    Kram fra Christine
  • Det lyder lidt som mit, læg mærke til om der kommer nogle hvide blære.
    Jeg vil anbefalde dig at gå til lægen, og hvis de blære er der, så få din læge til at tage en prøve af dem, hvis de ikke er der, så få taget en blodprøve for at være sikker på om det er herpes?
    Jeg er selv meget i tvivl om det virkelig er herpes jeg har fået, selv om jeg har alle syntomerne, men som sagt har ved jeg ikke hvordan jeg sku have fået det, da min kæreste ikke har symtomerne.
  • Hej med jer!
    Jeg bærer selv smitten herpes i mit underliv, og jeg har haft det længe og ved derfor en del om det. Hvis du og din kæreste har haft det på læberne og samtidigt har dyrket oralsex kan det smitte på den måde. Den smitte man har i underlivet og på læberne er ikke den samme, dvs. at hvis man har det på læben vil det ikke pludselig kunne dukke op i underlivet eller på penis. Man kan også bære smitten i sin krop fra man er blevet født hvis ens mor har smitten og den vil så bryde ud på et tidspunkt for først gang uden at man ved hvornår og det er slet ikke sikkert den nogensinde bryder ud, hvilket også vil sige at det ikke er sikkert at ens mor nogensinde har haft et udbrud selv om hun bærer smitten. Det er ikke til at sige hvordan i er blevet smittet, men fremover er der ikke andet at gøre ved det end at man med tiden lærer symtomerne for at det er på vej at kende og så tager men en kur mod det og lader være med at dyrke ubeskyttet sex med sin kareste hvis han/hun ikke er smittet til det er væk. Når man får det første gang kan man risikere at få det helt op imod 1 gang om måneden det første år fordi kroppen ikke har dannet nogen antistoffer imod det endnu, men så vil kroppen vænne sig til virussen og den vil komme sjældent (nogen har det et par gange om året og nogen kan være heldige at det kommer her 10. år, så man kan aldrig rigtig sætte i system hvornår det vil komme.
    Det er en virus man må leve med og det kan være svært at forholde sig til i starten, men så lærer man at leve med det og så er det ikke så slemt :)
    Jeg håber at det er til at forstå, og ellers er i meget velkomne til at spørge hvis der er noget i er i tvivl om ved sygdommen.
  • Phj84 jeg vil gerne spørge dig om noget... Jeg har haft herpes i fem år, og det kommer altid op til mens. Det gør så ondt og nogle gange er jeg ved at besvime, når jeg skal tisse.
    Kender du til noget medicin, der virkelig virker? Smører mig nu med Zovir, men udbrudene kommer jo alligevel
    Mvh
    Nanne
  • Jeg har med held brugt noget der hedder H-Balm Extra Strength, som jeg fik anbefalet her i debatten. Jeg har købt det på nettet i den tyske afdeling af Forces of Nature. Jeg har købt 2 gange og begge gange blev det leveret inden for 5 dage.
    Produktet har en ikke så rar lugt, men det virker ! Du skal ikke blive bange for den varme, som udvikles i huden ved anvendelse - der sker ikke noget :o)
  • Et mirakel

    Hej Jeg har haft Herpes Genitalis i 8 år. Jeg får hyppige udbrud, ja det ene tager faktisk det andet. Det har været et sandt helvede

    ...indtil jeg kom i forebyggende behandling med Aciclodan g200m, én tablet om morgenen én om aftenen.

    Sålænge jeg tager pillerne får jeg overhovedet ingen udbrud. Ca hver tredie måned prøver jeg at holde pause, med det resultat at jeg næsten omgående får et udbrud.

    Så for mig er det de vise sten, jeg ved ikke om den samme forebyggende beh. virker for dig. Men en ting er sikkert, du bliver aldrig kureret. Så du må prøve at finde en metode til at forebygge. Iøvrigt husker jeg fra før min forebyggende behandling at STRESS, og søvnmangel virkelig var noget der kunne starte et udbrud. (alt hvad der svækker dit imunforsvar vel)

    Jeg er ikke sikker på biirkninger..måske en lidt nedsat lyst til sex, men det kan nu også være for meget arbejde :o)
  • Mike67 - Aciclodan g200m

    Hvor fås det og hvad koster det? Jeg har forsøgt at søge efter produktet på nettet, dog uden held..

    Er selv meget plaget af sygdommen. Jeg er blevet smittet for under et år siden og har hørt at det første år efter smitten ofte er det værste, så jeg håber virkelig på at det bliver bedre snart. Men hvis det ikke gør, vil jeg da helt sikkert tjekke Aciclodan g200m ud!

    Mange hilsner Sandra
  • Hej alle sammen. Ja- I kan sikkert gætte, at jeg desværre også er blevet smittet med Herpes. Jeg er nu i behandling med Aciclodan 400 mg / Aciclovir Actavis 400 mg 2 tabletter daglig, da jeg var meget angrebet af udbrud og lægerne var længe om, at finde ud af hvad jeg fejlede. Jeg er kommet i en længere varene behandling på 6 mdr. men det virker ikke som det skal. Har været i behandling i 3 mdr nu. Lægerne har sagt, at jeg gerne må prøve at stoppe med pillerne og se, hvad der sker. Det tør jeg simpelthen ikke, da jeg er bange for at få et slemt udbrud igen og pillerne hjælper sån jeg "kun" har lidt gener når jeg tisser og kan mærke der er noget som genere indvendig i skeden. Måske pillerne kan hjælpe andre, så skal du/i snakke med din/jeres læge. Er der andre som har haft dårlig eller ikke tilfredsstillende behandling og har et godt råd..? Jeg har det MEGET dårlig med, at være blevet smittet og tænker på det hele tiden. Er også vildt bange for at smitte min kæreste. Kan jeg aldrig dyrke sex uden beskyttelse igen og hvordan med oral sex, er det også slut for mig..?? Vil den dag overhovedet komme, hvor jeg ikke kan mærke noget til det..?? Jeg blev smittet for 1 år siden og har døjet lige siden.
    M.v.h den fortvivlede tøz
  • Hej..
    jeg blev smittet med herpes her for ca. 2 måneder siden og det endte ud i at blive så slemt, at jeg blev indlagt.
    siden jeg er blevet udskrevet har jeg endnu ikke været rask, jeg har haft herpes tre gange efter og det er et helvede hver eneste gang..
    Da jeg har fast kæreste, har det også noget at sige og jeg bliver i tvivl om hvor vidt man kan smitte sin kæreste. må man dyrke sex lige efter man er færdig med behandlingen ?
    hvad kan jeg gøre i fremtiden for at det ikke komme så tit? Når jeg er det mindste stresset, kommer det i udbrud, men er der ingenting man kan gøre for at forebygge det bare lidt ?
    jeg håber nogen kan besvare mine spørgsmål (:

    hilsen M
  • Jeg blev selv smittet af en mand, som lige havde haft et udbrud - han havde stadig mærker i huden efter det !! Han var så betænksom at vise mig det, efter at vi havde haft vild sex i et par timer :o)
    Mit første udbrud varede flere uger og det første år var jeg meget plaget af slemme udbrud. Derefter kom jeg i forebyggende behandling i 1 år, men til sidst virkede det ikke på mig og jeg valgte selv at stoppe behandlingen.
    Her på Netdoktor læste jeg om en mand, som selv var blevet hjulpet af H-Balm Extra Strength fra Forces of Nature (du kan købe det på nettet), og jeg forsøgte mig med det - og det virkede !!
    Herefter brugte jeg det, hver gang jeg kunne mærke, at et udbrud var undervejs. Det har hjulpet mig meget - og i dag er jeg kommet dertil, hvor jeg har 1 udbrud om året :o)
    Hvordan det ville have været uden H-Balm, kan jeg jo ikke vide, men jeg tror selv på, at det - udover at behandle og mindske de enkelte udbrud - har styrket mine slimhinder.
    Så køb noget H-Balm, spis så vidt muligt sundt (nogle kan ikke tåle rødvin, hasselnødder m.m.m.), vent med sex, til dine slimhinder efter et udbrud er fine igen. Og så tro på, at dine udbrud hen ad vejen vil blive mindre hyppige og mindre slemme :o)
Log in eller Registrér for at kommentere.