Hjem Kvinder Overgangsalder

overgangsalder

Redigeret 5 juni, 2009, 13:00 i Overgangsalder
Jeg er 48 og har haft uregelmæssige menstruationer i nogen tid . Nu har jeg ikke haft menstruation i 8 uger. Kan jeg så ikke regne med,at jeg er i overgangsalderen og ikke har risiko for at blive gravid mere?

Kommentarer

  • Jeg er 53 og min læge har nu i snart mange år fortalt mig, at jeg ikke var helt så fertil mere, selv om det faktisk først er for nylig, jeg har konstateret en ret så markant uregelmæssighed i mine menstruationer. (Ja, jeg er blevet steriliseret for mange år siden, så det var en hypotetisk snak hos lægen.)

    Ja, jeg vil mene, du vil have overordentligt svært ved at blive gravid. Jeg mener faktisk - men jeg ved det da ikke - at man kan få en eller anden form for test hos sin læge, der kan fortælle hvordan og hvorledes. Alt i alt er det vel meget fornuftigt lige at blive checket hos lægen, så man også ved at den overgangsalder "kører" som den skal. :-)