Hjem Sind og psyke Sorg og krise

Hvad gør jeg med min søn?

Redigeret 11 maj, 2009, 05:27 i Sorg og krise
Hvad gør man med børn, hvis man begår selvnord? jeg har en søn på 4 og kan jeg sikre, at han får en go opvækst? hvor? Hvem vil tage sig af ham, når jeg er væk? Hans far er alkoholiker - så den går ikke. Er det myndighederne der tager over?

Jeg kan ikke være her mere nu. Jeg er her kun fordi jeg ikke ved, hvad der skal ske med min søn.

Amalie

Kommentarer

  • Kære du

    Din søn kan simpelthen ikke undvære dig, så du er nødt til at blive her.
    Uanset hvor han placeres vil hans liv være ødelagt hvis du vælger den grimme løsning, ... vil du ødelægge hans liv? NEJ VEL...
    Du skal have proffessionel hjælp og det kan ikke gå for hurtigt...
    Ring til livslinien nu http://www.livslinien.dk/ og tal med din læge

    kærlige tanker
  • kære amalie --du har det skidt med dig selv ---og tænker på selvmord----og du har en dreng på 4 år
    MEN ER DER NOGET DU IKKE GØR --SÅ ER DET AT TAGE DIT EGET LIV ----SÅ FEJ MÅ DU IKKE VÆRE OVER FOR DIN SØN----
    DET ER GODT FOR DIG AT DU SLIPPEER FOR DIN SMERTE
    MEN HAR DU TÆNKT PÅ AT DU FØRER DIN EGEN SMERTE OVER PÅ DIN SØN-

    OG SÅ KAN HAN GÅ RUNDT OG SLÅS MED DET RESTEN AF SIT LIV

    SELV OM HAN VIL KOMME PÅ BØRNRHJEM --ELLER HVOR HAN KOMMER HEN OG FÅR DET GODT
    VIL DET ALTID LIGGE I HANS UNDER-BEVIDSTHED --AT MOR SVIGTEDE HAM
    SØG OMGÅENDE LÆGE OG FÅ HJÆLP --HVOR LÆNGE HAR DU GÅET MED DE TANKER ---OG HVAD ER ÅRSAGEN
    HAR DU INGEN VENNER DU KAN TALE MED
    DU MÅ MEGET GERNE SKRIVE IGEN
  • Jeg forstå godt at I taler med store bogstaver. Det ER synd for ham. Og for min datter på 12, der bor hos sin far.
    Det her liv bliver bare aldrig godt. Der kommer ikke til at kunne lade sig gøre. Jeg kan ikke skabe normale relationer til andre.

    Jeg forlader ikke nogen før jeg har fundt løsninger. Den eneste grund til at jeg er her endnu er netop børnene, men jeg er ikke go nok som mor. Eller mormor, som jeg også er. Det har jeg aldrig været. De ville alle være bedre tjent med nogen andre.

    Jeg ved godt at man siger at en mor ikke kan erstattes, men jeg tror, at der findes bedre mennesker end mig. Bedre til at passe på og drage omsorg.
  • Der findes altid bedre men osse dårligere mennesker... så den undskyldning dutter ikke...

    Spørg din voksne datter om hun ønsker dig død, spørg dit barnebarn om han/hun ønsker dig død, spørg din 4 årige og din 12 årige om de ønsker dig død, spørg alle omkring dig om de ønsker dig død... spørg dig selv om du ønsker dig død.. jeg kender svaret fra jer alle, I vil alle svare NEJ... Du ønsker dig ikke død, du ønsker hjælp, og hjælpen er der, ring til http://www.livslinien.dk/ , og bed om hjælp... og gør det NU

    Kærlige tanker
  • kære amalie --ring til livlinen allerede i aften---og søg hjælp der
    de kan hjælpe dig på vej
    dine følelser og tanker kunne tyde på at du har en deprission og den kan du få medicin for ---men du vil også have brug for at tale med en psykolog ---du kan få det godt så du både kan være mor og mormor----pas nu godt på dig selv det fortjener du ---har du aldrig været i behamdling før ---hvor længe har du haft det så dårligt---

    jeg sender dig varme tanker
  • Du kan ligeså godt blive.
    Du bliver ikke lykkeligere af at slippe herfra.
    Hvis der er noget på den anden side, vil du sidde og se dine aller kæreste, græde over at du forsvandt, og du vil intet kunne gøre for at nå dem i dette liv.

    Det er sådan jeg selv tænker når jeg overvejer de ting.

    Der er ALTID en bedre løsning.
    Om man så slet ikke magter noget som helst, så er det trods alt bedre end at fravælge livet!

    Jeg håber for dig, at du søger hjælp, du har brug for den, - meget.

    Gode tanker og ønsker herfra :-)
  • Kære dig

    Jeg havde en eks-kæreste, der begik selvmord. Heldigvis var vi ikke længere sammen, da det skete.
    Men jeg ved, hvor meget det prægede alle efterladte - incl. mig selv og mine to børn, som var hans 'pap-børn', selvom det kun var i nogle få år. Heldigvis havde han ikke selv børn.

    Han gjorde det ikke i panik, det var noget, han havde talt om som en realistisk mulighed i flere år. Da det skete, var det velgennemtænkt og planlagt, han kunne bare ikke mere.

    Jeg ved godt, hvorfor han gjorde det og jeg har respekt for hans følelser. Han har ikke følt, at han kunne handle anderledes. Ikke desto mindre kan jeg ude fra sidelinien se, at det kunne han.
    Han kunne have søgt hjælp og behandling. Han havde været hos en psykolog nogle gange men fravalgte det, fordi det var for hårdt. Han kunne have foretaget nogle forandringer i sit liv der lå lige for men fravalgte det, fordi det var for hårdt. I stedet valgte han altså ikke at være her mere og så blev det rigtigt hårdt for dem, han efterlod.

    Jeg tror på reinkarnation og jeg er sikker på, at vi reinkarnerer i nyt liv med præcist de følelser, vi døde med. Så jeg tror også, at han kommer tilbage til endnu et liv, der vil give ham nogenlunde de samme prøvelser én gang til, for han har brug for at lære at overvinde dem og ikke flygte fra dem. Selvmord er en flugt. En forståelig flugt måske, men det hjælper bare aldrig at flygte. Nissen flytter med. Også efter døden. Ialtfald gør den det for de efterladte. Jeg tror så også bare, at den gør for én selv.

    Der er hjælp at få, hvis du søger den.

    Mange hilsner Helene
  • jeg tror selv på reinkarnation - og hvis jeg smutter for jeg jo bare en tur til. også en af grundene til at jeg stadig er her.

    Tusind tak for jer.
  • Kære Amalie0

    Vi vil på det kraftigste opfordre dig til at kontakte Livslinien.

    Du kan finde livslinien på dette link:
    http://www.livslinien.dk/
    Eller ringe til deres rådgivere på dette nummer:
    70 201 201

    På Livslinien kan du snakke med andre om dine tanker og få hjælp og vejledning.

    Vi håber, dette kan være dig til hjælp.

    De bedste hilsner

    Redaktionen
    Netdoktor
    redaktionen@netdoktormedia.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.